• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Men vader wil graag een nieuw foto-toestel kopen, maar wil nu wel een digitaal foto-toestel kopen, maar ik weet niet wat ik hem moet aanraden, volgens mij is 2.0 megapix niet voldoende, hij wil namelijk wel een zelfde kwaliteit foto hebben als een echte foto wat met een gewoon foto-toestel is gemaakt, en dan heb ik het over foto's van 10x15 cm.

Hopenlijk kan iemand mij goede raad geven,

Weltie

Verwijderd

neem de canon g3

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 16:12

Beaves

Usque ad Finem

Je zit hier bij TMF, ook wel Tweakers.net Moderator Forum, en het is dus niet de plaats voor vragen over digitale camera's.

Volgens mij kan dit topic het best gemoved worden naar een subforum wat beter toegespits is voor deze vraag...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hoi, welkom op GoT. :)

Dit kun je beter vragen in Gadget-talk.
Helaas ben ik bang dat een topic als deze niet lang zal leven omdat het niveau van deze vraag nogal laag is. Je kan beter even zoeken naar info over de diverse soorten, typen, en merken camera's en de voor en nadelen ervan. :)

Met de search zou je voldoende informatie kunnen kunnen vinden. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Beaves schreef op 30 oktober 2002 @ 20:11:
Je zit hier bij TMF, ook wel Tweakers.net Moderator Forum, en het is dus niet de plaats voor vragen over digitale camera's.

Volgens mij kan dit topic het best gemoved worden naar een subforum wat beter toegespits is voor deze vraag...
naar GT, ofterwijl Gadget Talk

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

weltie schreef op 30 oktober 2002 @ 20:09:
Men vader wil graag een nieuw foto-toestel kopen, maar wil nu wel een digitaal foto-toestel kopen, maar ik weet niet wat ik hem moet aanraden, volgens mij is 2.0 megapix niet voldoende, hij wil namelijk wel een zelfde kwaliteit foto hebben als een echte foto wat met een gewoon foto-toestel is gemaakt, en dan heb ik het over foto's van 10x15 cm.

Hopenlijk kan iemand mij goede raad geven,

Weltie
Sowiezo hoort dit in Gadget Talk maar dat is al vele malen eerder verteld.
Verder wordt het op prijs gesteld als je eerst zelf wat research doet. Dit betekent de search gebruiken en google. Ook stickytopics (topics die bovenaan blijven plakken omdat ze erg veel belangrijke info bevatten) goed doornemen... In dit geval dus uit GadgetTalk.

Antwoord op je vraag:

2.1 Mpixels (1,92 eigenlijk... 1600x1200) is echt goed genoeg om op 15x10 af te drukken.

Verwijderd

Je hoeft hem BTW niet zelf opnieuw te openen, deze wordt voor je verzet
(wat een service he :))

(of het moet zijn dat ie op slot gegooid wordt!!)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Altijd leuk om een onervaren tweaker te zien...
Antwoord: 1024x768 is al voldoende om op het oog een normale foto af te drukken.
Bij 1600x1200 is het verschil voor een ongeoefend oog al niet meer te zien.
Hogere resolutie is alleen nog van nut bij afdrukken op groter formaat.

Ben nu benieuwd of dit op slot gaat of verplaatst wordt...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Ff w88 op rennie dus :+.

Om toch nog even bevestiging te doen bij het antwoord op jouw vraag:

Ik heb zelf foto's gezien die uit een 2.1 Mpixel camera kwamen rollen (Een Canon Digital Ixus) en die waren voor mij niet van echt te onderscheiden. Als je maar boven de 2.1 Mpixels gaat zitten zou in princiepe elke camera goed moeten zijn. Behalve de scherpte moet je dan de overige functies naar eigen inzicht bepalen.

http://twitter.com/randalpeelen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Jimmy Pop schreef op 30 oktober 2002 @ 23:27:
Ff w88 op rennie dus :+.

Om toch nog even bevestiging te doen bij het antwoord op jouw vraag:

Ik heb zelf foto's gezien die uit een 2.1 Mpixel camera kwamen rollen (Een Canon Digital Ixus) en die waren voor mij niet van echt te onderscheiden.
Ligt eraan wat voor foto het is, met welke compressie en aan wat voor centrale.

Kruidvat en Hema zijn mij minder goed bevallen dan Combi (geen ontwikkelcentrale maar gewoon bij de fotozaak zelf) Bij de eerste 2 zag ik op foto's bij rechte lijnen die lichtelijk schuin op de foto stonden, van die blokken (pixels zichbaar): op monitor heb je dan anti-aliasing nodig om dat weg te werken... dat idee dus. Bij de combi-foto-foto's heb ik gezocht... en gezocht... maar niet gevonden.

Als je foto's hebt met een vrij sterke en strakke overgang van licht naar donker krijg je bij digitale fototoestellen snel last van 'purple fringing' ofzo... oftewel van die paarse randen op de overgang.

Als je foto's hebt met grote lichte vlakken zie je op een gegeven moment toch dat het aantal kleuren op een gegeven moment te wensen overlaat. Mogelijk kwam dit bij mij door de compressie

En wat uiteraard ook nog eens naar voren komt is de ruis in low-light-condities. Ook enorm-lichtgevoelige film heeft meer last van 'ruis' (grotere korrel meen ik... die zichtbaarder wordt) Maar bij digitale fototoestellen krijg je dan dus echt van die paarse, rode, groene, etc... vlekkerige donkere stukken.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Jaymz

Keep on moving !

TMF => GT :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

budget?

btw...goede 2mp camera is genoeg voor 10x15

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb een Olympus c3020 zoom

middenklasse digicamera van 600 euro, kan je zeer goede plaatjes mee maken. Een mooi huis-tuin-keuken digitale camera voor het iets hogere budget dan krantenlopers ;P
Pagina: 1