Jimmy Pop schreef op 30 oktober 2002 @ 23:27:
Ff w88 op rennie dus

.
Om toch nog even bevestiging te doen bij het antwoord op jouw vraag:
Ik heb zelf foto's gezien die uit een 2.1 Mpixel camera kwamen rollen (Een Canon Digital Ixus) en die waren voor mij niet van echt te onderscheiden.
Ligt eraan wat voor foto het is, met welke compressie en aan wat voor centrale.
Kruidvat en Hema zijn mij minder goed bevallen dan Combi (geen ontwikkelcentrale maar gewoon bij de fotozaak zelf) Bij de eerste 2 zag ik op foto's bij rechte lijnen die lichtelijk schuin op de foto stonden, van die blokken (pixels zichbaar): op monitor heb je dan anti-aliasing nodig om dat weg te werken... dat idee dus. Bij de combi-foto-foto's heb ik gezocht... en gezocht... maar niet gevonden.
Als je foto's hebt met een vrij sterke en strakke overgang van licht naar donker krijg je bij digitale fototoestellen snel last van 'purple fringing' ofzo... oftewel van die paarse randen op de overgang.
Als je foto's hebt met grote lichte vlakken zie je op een gegeven moment toch dat het aantal kleuren op een gegeven moment te wensen overlaat. Mogelijk kwam dit bij mij door de compressie
En wat uiteraard ook nog eens naar voren komt is de ruis in low-light-condities. Ook enorm-lichtgevoelige film heeft meer last van 'ruis' (grotere korrel meen ik... die zichtbaarder wordt) Maar bij digitale fototoestellen krijg je dan dus echt van die paarse, rode, groene, etc... vlekkerige donkere stukken.