Toon posts:

switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnekort wordt ga ik het netwerk flink uitbreiden.
Ik zit nu nog met een gaar coax netwerkje te klote maar dat schiet ook niet op.
Ik wil dus upgraden naar 100mbit.
In totaal heb ik dus 4x pc + 1x laptop.
Deze wou ik graag aan een switch hangen maar welke?
Ik ben op dit gebied niet erg bekend en ik zou niet weten welke nou het beste is.
De ene kost 300 piek en een andere weer bijna 1000 ofzo.
De switch die ik zoek moet dus minimaal 8 poorten hebben en 100mbit aankunnen maar ja welke?
Nu las ik laatst op tweakers over zo'n netgear gevalletje maar ja das maar 4 poorts en daar heb ik nix aan.
Oh ja prijs maakt niet echt uit maar liever niet boven de 1000 ofzo :)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
weet je wel zeker dat je een switch nodig hebt ?
is een hub in dit geval niet een goedkopere oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
Hub is wel goedkoper maar trager als het netwerk vol belast wordt?
Ik heb me laten vertellen dat als je zeg maar met 4xpc bezig bent over het netwerk dat die 100mbit dan zeg maar door 4 gedeeld wordt?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 23:21
Een switch is een stuk sneller bij meer dan 2 computers tegelijk. Een switchje van een gulden of 250 is goed, zoveel heb je thuis niet aan management enzo ;) Je ziet ze bij veel computerwinkels in de prijslijsten staan..

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Target heeft een heel leuk switchje van rond de 225. Store and forward, dus niet het snelste type, maar wel erg goedkoop. Verkoop ondermeer via www.ddn.nl
Heb er zelf inmiddels vier (op twee locaties) en ze bevallen prima. Sneller kan, maar kost waarschijnlijk het drievoudige.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
Ik had aanvankelijk een Compex PS2208 besteld bij Perfect Systems maar de verkeerde bezorgd gekregen en teruggestuurd, het model dat ik besteld had was niet meer te leveren (heb mijn geld nog niet terug trouwens :-(

Nu heb ik een Linkpro http://www.linkpro.com.tw/sh9008t.htm, die doet het prima, prima specs voor thuisgebruik. 1.6 gbps backplane, 1meg buffergeheugen, 1K mac adres table. Besteld bij www.mr-at.nl, kostte geloof ik 290 inclusief verzenden.

Verwijderd

de Ovislink 8 pooorts bij NORROD voor 295,-

Verwijderd

Topicstarter
is dit wat?

Accton Switch 8p 10/100Mb
8x10BASE-T/100BASE-TX

Hier kun je dus gewoon 8x 100mbit doen? of 8x 10mbit (of2x) 10 en 100mbit doorelkaar ofzo?

kost Fl 632,-

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
(te) duur, kijk ff naar post van Antonius (leuke naam trouwens, goh die heb ik ergens eerder gezien.... ah in m'n paspoort :-) )

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Compex switch besteld bij Perfect Systems maar verkeerde bezorgd en teruggestuurd - heb mijn geld nog niet terug trouwens :-([/quote]Vandaag dan toch binnen (lang leve de snelle service van de postbank), dus keurig mijn geld terug gekregen :-)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Dan hoop ik dat ze mijn geld ook snel overmaken :o)

BTW heb ik de SVEC FD 821 bij DVC-Computers gehaald (is niet zo ver hier vandaan) en die is royaal sneller ook dan die verkeerde Compex.
Pagina: 1