Toon posts:

xp home en xp pro naast elkaar installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is eigenlijk of dit kan.

Heb al de search funktie geprobeerd, maar dan krijg ik alleen resultaten te zien
van xp+win 98 etc

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
99,9% kans dat het gewoon kan.
Eerst nr1 erop zetten(zou ik home voor nemen), dan nr2 op een andere partitie. Volgens mij moet dit gewoon lukken :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zou moeten lukken (zie SH007), maar mag ik vragen waarom? Als je Pro neemt, heb je ook gewoon alle functies uit Home hoor.

En home mist maar enkele functies (domain aanmelden, SMP, EFS) die Pro wel heeft.

Zie ook http://www.microsoft.com/windowsxp/whichxp.asp

Verwijderd

Topicstarter
Nou het zit eigenlijk zo. Ik heb window xp home edition draaien en wil gewoon het
verschil eens zien, maar ik wil wel graag mijn werkende home edition blijven
behouden. Het is dus gewoon om het eens uit te proberen

Verwijderd

nikolaj: Pro heeft een paar extra utils om makkelijker ermee te kunnen werken maar in ik las laatst dat je van die Home een Pro zou kunnen maken door wat settings en files te veranderen: de files daarvoor heb je al.

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Als je meerdere partities hebt is het zowieso mogelijk doormiddel van partitionmagic en bootmagic.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is gewoon mogelijk hoor, volgens mij ook op dezelfde partitie (kennis heeft ooit eens per ongeluk 3 keer XP Home naast elkaar op C: geinstalleerd naar ik meen, bootmenu werd automagisch aangepast).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op2 apparte primarys installeren, gebruik een bootmanager om na bios-tjek te kunenn selecteren vanuit welke primary je kan booten

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik ga het proberen

Verwijderd

Topicstarter
Het is zonder problemen gelukt !!!, nogmaals bedankt allemaal.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
oké, ik vind dit te basic om het topic nog open te laten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.