Toon posts:

Mijn versterker is net doorgebrand..

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.. kut!

Het was een oud beestje, van Sony. 4 uitgangen, kwam prima herrie uit.

Mijn (vrouwlijke..) huisgenote ging even lampje aansluiten ofzo, hele huis (zo'n 15 studenten.. groot dus!) zonder stroom.

Iig, stank uit het ding, 2 speakeruitgangen ruis, 2 speakeruitgangen gekraak en geluid. En hij valt steeds weg, met tikken erdoor heen.

Momenteel waren er gewoon 2 speakers op aangesloten. Klonk prima, in combi met DVD/PC.

Dus, ik heb een nieuwe versterker nodig. Nou wilde ik in de toekomst toch naar een Surround set toe, dus kan ik nu net zo goed een Surround versterker kopen, nietwaar?

Maar, aangezien ik momenteel niet teveel geld heb, wil ik niet meer dan 150€ uitgeven.

Kan ik dan beter wachten tot ik wel geld heb, en tot die tijd een 2ehands rammelversterker aanschaffen.. of is er voor 150€ een fatsoenlijke 5.1 (DTS :?) versterker te krijgen?

Bvd.

Ps. De 2 zekeringen die erin zitten, zijn nog okay. Dat heb ik al wel gechecked.

Verwijderd

Euhm 2e hands heel mischien? aan dts heb je niet zo heel veel. Als je tegenwoordig een 5.1 amp koopt zit daar standaard Dolby Digital en DTS op.

Jammer dat je zekeringen nog intact zijn. Liever een zekering dan een amp...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel even aan het rondkijken naar een 2e hands Amp..
Te Koop aangeboden wegens erfenis overcompleet Stereo Pro Logic Versterker/Receiver van het Merk Technics type SA-EX300
slechts 1 jaar oud
specificaties 50 Watt uigangsvermogen. 5x luidsprekerboxen aansluitingen Er kunnen 5 apparaten aangesloten worden n.l. platenspeler,tapedeck,cdplayer,videorecorder en tv.
Aansluitingen voor 1xcenterspeaker,2xfrontspeakers,1xsubwoofer,
2xsurroundspeakers.
beluisteren van programaas via RDS
compleet met afstandbediening en uitgebreide handleiding.
100€ wil die er voor hebben. Is dat wat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:04:
Euhm 2e hands heel mischien? aan dts heb je niet zo heel veel. Als je tegenwoordig een 5.1 amp koopt zit daar standaard Dolby Digital en DTS op.

Jammer dat je zekeringen nog intact zijn. Liever een zekering dan een amp...
2e Hands aan het zoeken nu ja. M'n pa is audiofiel, en die zegt ook dat tussen eindversterkers kwalitatief weinig verschil, dat het over het algemeen allemaal wel okay is, en dat je beter geld uit kan geven aan speakers. (Net als hij.. mijn god, 2 speakers heeftie hangen, F4000,- p.s. :9~, en dan vastgezet in het beton nog een sub-bass-systeem, waar ik niet eens wat van merk, maar hij wel.. :? .. maarja hij is Mastereditor o.a, .)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://audiovideo.2dehands.nl/fotos/1276978.jpg

Te koop aangeboden
Komplete homecinema geluidsset :
Luxman AV tuner/versterker,Technics digitale
surround processor,Panasonic DVD-speler,
Canton front+rear,Polk center,Yamaha actieve
subwoofer.Tel BELGIE:0476/971423.E-mail:
luc.baudoncq@pandora.be

Jammer.. NET iets boven mijn budget: €2500.. :+

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 13:59

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 19:51:
.. kut!

Het was een oud beestje, van Sony. 4 uitgangen, kwam prima herrie uit.

Mijn (vrouwlijke..) huisgenote ging even lampje aansluiten ofzo, hele huis (zo'n 15 studenten.. groot dus!) zonder stroom.

Iig, stank uit het ding, 2 speakeruitgangen ruis, 2 speakeruitgangen gekraak en geluid. En hij valt steeds weg, met tikken erdoor heen.

Momenteel waren er gewoon 2 speakers op aangesloten. Klonk prima, in combi met DVD/PC.

Dus, ik heb een nieuwe versterker nodig. Nou wilde ik in de toekomst toch naar een Surround set toe, dus kan ik nu net zo goed een Surround versterker kopen, nietwaar?

Maar, aangezien ik momenteel niet teveel geld heb, wil ik niet meer dan 150€ uitgeven.

Kan ik dan beter wachten tot ik wel geld heb, en tot die tijd een 2ehands rammelversterker aanschaffen.. of is er voor 150€ een fatsoenlijke 5.1 (DTS :?) versterker te krijgen?

Bvd.

Ps. De 2 zekeringen die erin zitten, zijn nog okay. Dat heb ik al wel gechecked.
Ik snap het niet, hoe is hij dan kapot gegaan ?
misschien gewoon de eindtorren stuk, alles valt te maken :Y)

Verwijderd

mja...gecondoleerd.. en ow ja, vrouwen en apparaten gaan niet samen :P

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-08 17:17
Ik heb hier nog wel een Akai versterkertje met tuner en 2 baggerspeakers staan. Mag je wel hebben voor 25 euro en een flesje Cointreau ofzo ;-) Ophalen in Nunspeet City.

Verwijderd

Topicstarter
w00Dy schreef op 30 oktober 2002 @ 20:34:
[...]

Ik snap het niet, hoe is hij dan kapot gegaan ?
misschien gewoon de eindtorren stuk, alles valt te maken :Y)
Spanningpieks? Onge-aard alles hier eh..

Verwijderd

Topicstarter
Arzie schreef op 30 oktober 2002 @ 20:36:
Ik heb hier nog wel een Akai versterkertje met tuner en 2 baggerspeakers staan. Mag je wel hebben voor 25 euro en een flesje Cointreau ofzo ;-) Ophalen in Nunspeet City.
Hehe, I'll keep it in mind. Thnx Arzie. Nog soz voor die monitor.. :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:34:
mja...gecondoleerd.. en ow ja, vrouwen en apparaten gaan niet samen :P
Behalve vrouwen en afwasmachine's. Heel gek.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand biedt me nu een versterker aan:

Sony STR-DE225 Dolby Pro-Logic Receiver

Voor €100.

Ik kan er alleen geen specs/revieuws etc van vinden. Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees dit dus net:
Hielkej schreef op 30 juni 2002 @ 12:11:
Ik heb een STR-DE225, en die voldoet mij prima, jammer dat er geen digital in en 5.1 input op zitten :(
Ik ben best leek op dit gebied. Maar uhm, deze versterker kan wel 5.1 eruit gooien.. maar dan niet aangestuurd door je 5.1 DVD speler?

Je DVD speler gooit het er wel surround uit, maar je heb geen surround input op je versterker?

Kan iemand me dit uitleggen..?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-08 17:17
Het zou kunnen dat hij alleen Dolby Pro Logic aankan, da's een manier om in een stereosignaal een mono achterkanaal te mixen. Met een DPL receiver kun je het er weer uithalen en via je achterspeakers beluisteren.
Pagina: 1