[js]linebreak tellen als > 16, alerten

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
Hoi,

Ik heb een <textarea> waar uiteraard tekst ingevoerd kan worden. Nu wil ik voor een submit (middels onBlur, onChange whatever) weergeven dat de gebruiker teveel "enters" in zijn text heeft staan.

Nou werkt dat opzich wel lekker, alleen als de gebruiker hard een "enter" ingeeft. Maar ik wil ook dat ie checkt dat als iemand gewoon een hele lang string ingeeft, deze wordt dan door de textarea afgebroken, ook checkt of er teveel linebreaks in zitten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
function telbreaks(field){
var breaks = field.value.match(/\n\r/g)
    if (breaks.length > 16)
        alert("teveel")
    else
        alert(breaks.length);
}

De wrapping van de textarea staat als volgt:
code:
1
2
<textarea name="bericht" cols="33" rows="4" wrap="PHYSICAL" 
onBlur="telbreaks(this.form.bericht);"></textarea>

De vraag is dus:
Hoe vang ik de automatische afbreking af in het textarea zodat die ook meegeteld wordt?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Volgens mij kan dat niet.. of je moet zelf een functie schrijven die de afbreking simuleert.
Waarvoor heb je dit eigenlijk nodig? De string wordt toch zonder die automatische afbreking verstuurd..

Oja.. wat je wel kan doen is een textarea aanmaken met 16 rows en met onscroll afvangen of er over de limit van 16 breaks heen wordt gegaan. Misschien een idee?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
AArsgier, is helaas geen oplossing om 16 rows te doen. Past "niet in de layout".
Dan maar in een asp page afvangen.

Was in principe ook mijn eerste idee, maar dan moet je dus eerst submitten, kijken of ie goed is en dan evt. terugsturen.

Maar ja, als het echt niet anders kan, dan houdt het op natuurlijk!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored