[winXP] PC beveiligen voor geestelijk gehandicapt jongen*

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 11:46
Mijn buurjonge is geestelijk gehandicapt, maar kan toch redelijk goed met een pc werken (spelletjes spelen).

Er staat nu Win98 op zijn pc. Maar die ouders bellen mij steeds op omdat hij steeds de inbelverbindingen en de printers weg gooit! Niet handig van die jongen (maarja dat kun je hem niet uitleggen ;) )

Nu wil ik WinXP er opzetten om de vrijheid in te perken, maar ik kan lang niet alle opties vinden die ik zoek :( Misschien kunnen jullie mij helpen.

De zaken die ik in wil stellen.

Het niet meer kunnen openene van de Verkenner
- Niet bij het venster met de inbelverbindingen laten komen
- Niet bij het venster met de printers.

(dat was het eigenlijk wel).

Ik kon deze opties niet in het configuratie scherm vinden en ook niet in gpedit.msc.

Wie weet raad?

Verwijderd

Wat dacht je van een administrator account voor voor de ouders/jezelf, en voor de jongen een account met beperkte rechten?
Of in de verkenner mappen/bestanden onzichtbaar maken. Da's misschien ook een optie.
Succes.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:11

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En verder moet je locale computerrechten inperken. Te vinden bij:
Settings -> Control panel -> admin tools -> Local Security Policy

Dan die zooi uit zetten :) en hem niet zoveel rechten geven ;)

IOTDomotica op YT. Podcast bij Kophi: ook op YT.

• damouzer
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 19:53:
Wat dacht je van een administrator account voor voor de ouders/jezelf, en voor de jongen een account met beperkte rechten?
Of in de verkenner mappen/bestanden onzichtbaar maken. Da's misschien ook een optie.
Succes.
Maar met beperkte rechten kun je nog wel in de verkenner etc. komen!

In ieder geval wel een admin account voor de ouders.

Verwijderd

DinoRacer schreef op 30 oktober 2002 @ 19:56:
[...]

Maar met beperkte rechten kun je nog wel in de verkenner etc. komen!

In ieder geval wel een admin account voor de ouders.
Da's waar, maar je kunt hier mappen/bestanden onzichtbaar maken. Dan kan hij ze in elk geval niet weggooien.
Andere tip: in instellingen voor verstandelijk gehandicapten of sociale werkplaatsen, bijzonder onderwijs etc. hebben ze wellicht ervaring met dit probleem. Misschien kun je daar informatie vragen... Ze zullen je vast willen helpen. Ik ben benieuwd naar dé oplossing!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:07

L0g0ff

omg

Ok start > Run > mmc > file > add/remove snap in > add > group policy > add >ok

Local computer policy > user configuration > administrative templates >

Hier kun je alles dichtspijkeren wat je maar wilt :)

Alleen 1 probleempje als je hier iets dichtgooit geld dit voor alle accounts (incl admin).

Tja helaas kun je geen ou maken en hier de betreffende policies aan koppellen want hierheb je win2k server voor nodig (maybe een beter @lternatief). Suc6 iig

Nog ff een tip: stel gewoon hide specified control panel applets in en geef vervolgens alles op wat je niet wilt wat gewijzigd word.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• damouzer
OhMyGod schreef op 30 oktober 2002 @ 20:07:
Ok start > Run > mmc > file > add/remove snap in > add > group policy > add >ok

Local computer policy > user configuration > administrative templates >

Hier kun je alles dichtspijkeren wat je maar wilt :)

Alleen 1 probleempje als je hier iets dichtgooit geld dit voor alle accounts (incl admin).

Tja helaas kun je geen ou maken en hier de betreffende policies aan koppellen want hierheb je win2k server voor nodig (maybe een beter @lternatief). Suc6 iig

Nog ff een tip: stel gewoon hide specified control panel applets in en geef vervolgens alles op wat je niet wilt wat gewijzigd word.
Ik zal is kijken of ik het een dichtgetimmerd kan krijgen ;)

Verwijderd

Heel simpel.
Hou die bestanden dan verborgen, dit kan je aangeven bij mapopties.
Of weet hij dit ook te vinden??
Pagina: 1