Toon posts:

2 NIC's onder Win ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haj,

Ik heb nu twee netwerkkaarten onder Win ME

Nou heb ik vorige week op het LAN ff een expirimentje uitgevoerd..
Ik nam twee kabels, ik elke netwerkkaart 1, en stak ze allebei in de hub..
Opnieuw opgestart, toen kreeg ik een fout, aanmeldingsnaam bestaat al, kies een andere...

Is het wel mogelijk om met win ME met 2 NIC's in 1 lan te zitten en zo ja hoe??
En kan ik het dan ook zo regelen dat ik met de ene game en met de andere leech?:9

De tweede is trouwens half gaar, hij doet het meestal niet, en als ie het doet gaat het met maar 1 mbit...

De eerste is een 3com 10mbit
De tweede is een Realtec 10/100mbit

Bij

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 19:34:
haj,

Ik heb nu twee netwerkkaarten onder Win ME

Nou heb ik vorige week op het LAN ff een expirimentje uitgevoerd..
Ik nam twee kabels, ik elke netwerkkaart 1, en stak ze allebei in de hub..
Opnieuw opgestart, toen kreeg ik een fout, aanmeldingsnaam bestaat al, kies een andere...

Is het wel mogelijk om met win ME met 2 NIC's in 1 lan te zitten en zo ja hoe??
En kan ik het dan ook zo regelen dat ik met de ene game en met de andere leech?:9

De tweede is trouwens half gaar, hij doet het meestal niet, en als ie het doet gaat het met maar 1 mbit...

De eerste is een 3com 10mbit
De tweede is een Realtec 10/100mbit

Bij
ff een vraag.... waarom 2 nics... op 1 lan :? :?
Nergens voor nodig toch?...
1 game, en 1 leech? denk niet dat het veel performance zal schelen...
ligt natuurlijk groot deel aan je bandbreedte, met die realtek 100mbit zou die snel genoeg moeten zijn voor 10mb per sec... nou,.. haal jij dat maar is uit je internet verbinding ;)
ik denk dat het wel kan... maar zou niet weten hoe...
nooit in verdiept

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan nergens aangeven welk programma van welke netwerkadaptor gebruik moet maken

windows zal er gewoon 1 kiezen ....

tijnzij er een duidelijk ander subnet aanwezig, dan zal hij de goede adaptor kiezen ..... maar ja dan ga je je doel al voorbij

Als je op een hub hangt dan kan er toch maar een netwerkkaart tegelijk praten dus ga je je doel ook voorbij

btw waarom zou je een halfgare netwerkkaart gebruiken ?

Iperf

Verwijderd

Je zou een channel kunnen opzetten als je twee dezelfde netwerkkaarten of een dual port netwerkkaart had ( met natuurlijk de juiste software erbij ). Maar ja, dan heb je ook weer gelijk een aardig prijzige switch nodig :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op zich niet zo verwonderlijk he ;)

WinME probeert met 2 verschillende IP adressen in het zelfde segment zich te announcen/broadcasten met dezelfde NetBIOS naam.

Dit komt op hetzeflde neer dat als je 2 PC's inricht, exacte dezelfde naam geeft en beide in dezelfde hub prikt :z

Verder vraag ik me ook het nut af van 2 NIC's in een PC in een thuis situatie, zeker met WinME ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Koffie schreef op 31 oktober 2002 @ 07:28:
Verder vraag ik me ook het nut af van 2 NIC's in een PC in een thuis situatie, zeker met WinME ;)
nou ja mijn router pc draaid toch onder ME met 2 kaartjes 8)7

Iperf

Pagina: 1