Toon posts:

thermaltake 7+ of 9 coolmod??

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, ik ben van plan een nieuwe cooler in mn pc te zetten maar ik zit te twijfelen welke, ik heb mijn ook op de themaltake's 7+ en 9 coolmod. de 7+ is redelik stil, heeft een hoge snelheid (6000rpm max), is regelbaar en een koperen heatsink. de 9 coolmod daarintegen heeft een lagere snelheid(4800rpm max) maar past zich aan aan de temperatuur en heeft coole verlichting, maar maakt bij 4800 rpm bijna evenveel lawaai als de 7+ bij 6000 rpm. prijs is niet echt van belang...
(voor detailed specs: www.thermaltake.com)
mijn systeem is draait nu op een amd athlon 1400 mhz niet overclocked, maar ben van plan dat wel te doen... dus mijn vraag, wat is dan de beste keus???

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
P/N A1254
Noise: H 6000rpm @47 dB(A)
M 4800rpm @35 dB(A)
L 3000rpm @24 dB(A)

P/N A1365
Noise: 1300 rpm @ 17 dB(A)
4800 rpm @ 48 dB(A)
De A1365 (=Volcano 9) produceert op 4800 rpm 48 dB(A) terwijl de Volcano 7+ op 4800 rpm maar 35 dB(A) geluid produceert. Concluderend dat je qua geluidsniveau dus beter de A1254 kan kopen, maar dan moet je dus wel zelf aan de schakelaar zitten en zonder Coolmod optie. Dus of je gaat voor Coolmod functie + autom. temp. regeling of voor koelprestatie :)

edit:
Moest nog wat bij :+

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand een suggestie heeft voor een ander merk/type cooler, plz let me know, ik ben niet specifiek op zoek naar een thermaltake...

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
- alpha pal 8045 + papst fan (chk perfect-systems.nl voor die papst fans)
- Thermalright AX7 + papst fan
- Thermalright SLK-800
- Swiftech MC462-A +papst fan

ipv papst fans kun je ook andere nemen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Smarron

The bend

Die Volcano 7+ maakt zelf in de laagste stand geluid wat je goed kunt horen (In de hoogste zelfs erg luidruchtig). Ik heb dit vergeleken met de gewone Volcano 7 en die zit er bij mij weer in. Ik heb daar wel de fan afgehaald en zoals PASware zegt eveneens een Papst-fan opgezet (8214N2GL).
De gewone Volcano 7 koelt 2 graden minder dan de Volcano 7+ in mijn systeem.

Mocht je geld overhebben, neem idd een Alphal Pal. Succes.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
helaas ben ik geen millionair en heb slechts een budget tot +/- 40 euro dus die alpha pal en swiftech komen helaas niet in aanmerking, van die thermalright heb ik de site nog niet gevonden dus dat kan ik nog niet zeggen maar ik kijk verder :D

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
zalman! (zie sig) !!!!!!

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Spire Whisperrock III

-goedkoop
-genoeg voor een XP2600+
-(veel) stiller dan de volcano's

• Artix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

Ik heb sinds kort een vulcano 9 op me duron 800mHz :p (pure overkill) draait op laagste stand en komt niet boven de 30 graden. Ik ben zeer tevreden over de koeler. Looks cool and chills well :P En nog een plus puntje boven de 7+ rpm is traploos regelbaar!!

Ik had wel een probleempje met de temp sensor die paste niet onder proc vanwege de temp sensor van de abit kt7 en de te grote krimpkous. En oja wel meteen ff koelpasta bij kopen als je t niet heb zit er namelijk niet bij.

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

• MaTTeRs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 22:46
Ik heb zelf thuis de Volcano 9 Coolmod, ik heb mijn fan zo ingesteld dat ik hem bijna niet hoor en toch houd ie mijn Athlon 1,33 @ 1,4 op 47 graden, er werd gezegt dat de fan van de Volcano 9 zoveel meer geluid maakt bij hetzelfde toerental, de 9 levert bij 4800 een CFM van 75.7 en bij de 7+ ligt dat max op 49 CFM zie daar het verschil

ps, ik had bij mij er wel coolpasta bij zitten

• Artix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

nog ff 2 pics edit knop gaf me errors :p

Zo zit tie in me pc:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=23972
Dit is de temp sensor met wat vergelijking materiaal:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=23973

me f0t0 skillz zijn nog niet helemaal wat ze moeten zijn :P

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik dan voor de thermaltake 9 coolmod ga, in combinatie met atric silver 3 koelpasta

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 15:58:
ik denk dat ik dan voor de thermaltake 9 coolmod ga, in combinatie met atric silver 3 koelpasta
Is een verstandige keuze denk ik. Die 7 is nl niet zo vriendelijk voor de core van je cpu'tje en maakt een vreselijk t*ring herrie. Die 9 heeft een grotere fan en verplaatst dus meer lucht bij dezelfde hoeveelheid geluid. Het is handig als je nog ff hier naar kijkt: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm (staan de 2 Thermaltakes ook in)

Verwijderd

Ik heb een Zalman CNPS6000 cooler,
wekr prima, ziet er mooi uit, en koperen basis met aluminium,
46 euro incl verzendkosten op www.xllcases.nl
Werkt perfect, stil, maar 20dB in silent mode,
en zelfs dan al koelt ie goed,
In Normal mode goed te gebruiken voor overclocken.
Heb een 1400 @1600 draaien, AMD Athlon, 45 Idle, 52 Stressed

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Ik heb een gewone Volcano 9, op m'n Pentium III - 1133 S... Als ik 'm een uurtje laat draaien op full-speed en met iets van Burn-IN van Sisoft Sandra is m'n proc 23 graden........

Cool of cool?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
Skef schreef op 31 oktober 2002 @ 17:12:
Ik heb een gewone Volcano 9, op m'n Pentium III - 1133 S... Als ik 'm een uurtje laat draaien op full-speed en met iets van Burn-IN van Sisoft Sandra is m'n proc 23 graden........

Cool of cool?
Iets te cool als je het mij vraagt. Kzou maar eens kijken of die temperatuurmeting wel klopt.

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 09:54
de enige waar ik makkelijk aan kan raken zijn die 2 thermaltake coolers..
als ik kan kiezen tussen de 7+ en de 9.. is er een duidelijke kampioen ? of kan ik gewoon nu al de 7+ halen en de 9 laten liggen ? (die moet ik dan speciaal bestellen)

ik ga een p4 rond de 2.4-2.53 kopen en wil die zo ver mogelijk oc'en zonder waterkoeling, en deze thermaltakes leken mij zeer geschikt hiervoor..

lawaai kan me geen hol schelen.. en ik gebruik ze hoe ik ze koop, ik ga geen andere fan erop pleuren ofzo dus..

als jullie me echt een andere/betere kunnen aanraden (de prijs moet wel in de buurt van de 7+ of 9 blijven..) zeg het dan maar aub .

***edit***
ik heb net tests gelezen en de volcano 7+ komt er als een van de allergrootsten uit.. 0.52°C/W voor de 7+ en 0.60°C/W voor de 9 ..
duidelijk dus dat de CFM niet bepalend is voor de prestaties :p

• 1Mark
  • Laatst online: 21:45
De 7+ is best goed, maar hoger dan de "low" fan speed setting zou ik hem niet zetten..dat is best veel lawaai namelijk.

Maar hij koelt wel heel erg goed.

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 09:54
>>>Pentium 4 1.8A @ 2.7 std. Voltage | ThermalTake Volcano7+ LOW 36 graden full load

jij hebt er eentje dus :p
en die houdt zulk een overclockte P4 op 36°C op full load ?! omg!
heb je nog andere casefans die een hoop lucht verplaatsen of is die 7+ zowat het enige in de buurt van je cpu?

ik wil namelijk binnenkort upgraden en ik zoek een cpu die me minstens boven de 3Ghz brengt.. is de 7+ wel geschikt voor 3Ghz+ ?!
op thermalake's page staat een spark p4 koeler en die zou volgens tests van www.overclockerscafe.com nog 2°C beter koelen dan de 7+.. is die 2°C nu echt de moeite of is de 7+ echt wel voldoende stevig als aircooler?!

(ps, ik twijfel welke p4 ik zou nemen.. liefst een C1 stepping.. dus momenteel betekent dit enkel de 2.66 of 2.8; ik wil minstens 133mhz fsb of meer, ik ga namelijk dual channel DDR kopen als het er is, en ik denk dat eens de nieuwere p4 uit is dat de 2.66 wel een aardig stukje zal dalen in prijs.. kheb namelijk gelezen dat de 2.66 C1 stepping makkelijk 3-3.2 haalt.. en zelfs 3.3-3.4 met luchtkoeling (ik verwacht me toch op minstens 15-20% overclock dus hopelijk haal ik minstens 3.2 :p)

• 1Mark
  • Laatst online: 21:45
Ik heb 2 casefans. Intake aan de voorkant en outtake aan de achterkant. En een voeding met een grote outtake fan. Ook rounded cables en alles netjes weggewerkt. Mijn temp in de kast kom zelden boven de 25 graden uit.

Daarom trekt ie het zo goed. Heeft niet zo veel met de koeler zelf te maken denk ik.

(oh ja, idle= 26 graden... :p)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Smarron

The bend

Voor degenen met een Pentium. Kijk hier ook eens naar:

Thermaltake Spark7

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1