[winxp] Reboot als telefoon gaat?

Pagina: 1
Acties:

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
ik weet niet precies waar dit topic onder valt dus ik zet em maar hieronder.

Mijn systeem restart soms zomaar sinds ik winxp heb. Niet gewoon in windows, maar alleen als ik met spelletjes bezig ben ofzo. Soms is het zelfs zo raar dat PRECIES op het moment als mijn gsm gaat of ik een smsje krijg mijn computer reboot!! dit is al minstens 10x gebeurd (kan geen toeval zijn)

WIE WEET IN GODESNAAM WAT ER AAN DE HAND IS?!!!!!
toen mijn computer reboote heb ik ff temp gecheckt.... 53 graden.. das ook aardig aan de hete kant...

vroeger toen ik nog win2k gebruikte had ik nergens last van..

iemand idtje??

computer: amd athlon 1333@1333, moederbord abit kt7a

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wacht ff dan bel ik je ff :)

Drivers voor je chipset gecontroleerd?

• siemenz
nieuwste 4in1 zijn geinstalled

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Ik zou m'n voeding eens nachecken..

Hangt die GSM toevallig aan de adapter als ie afgaat? Dan kan het dat als je GSM afgaat ie heel kort de stroom wat instabiel maakt (vergezocht, maar als je wat beters weet moet je het zeggen) waardoor de computer reboot...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
gsm iets verder weg leggen ? ik krijg wel een piep door speakers als gsm af gaat ... is dus zeker wel een magnetisch veld

misschien dat het daar iets mee te maken heeft

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-08 08:13
je gsm gewoon verder weg leggen van je pc, probleem opgelost, toch?

Sometimes you need to plan for coincidence

• siemenz
nee, gsm zit gewoon los niet aan adapter. gsm verder weg leggen... kan.. maar dan is et nog steeds abnormaal.. ik heb trouwens mijn pc ff naar beneden getweakt naar 1133 en nu doet alles het wel goed.. misschien toch gewoon de temp... maar die telefoon dan??

• Reptile209
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Kijk eens in je eventlog wat de crash (want het zal wel een "reboot at STOP error" zijn) veroorzaakt. Schakel anders die reboot uit in je systeembeheer en probeer het nog eens te reproduceren.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Stel de optie opnieuw opstarten bij fouten een in op uit. Te vinden onder de configuratiescherm optie systeem.

Verwijderd

Symptoom heb ik 's 1 keer meer gezien bij een klant. Nieuwe PC neergezet (AthlonXP, Win2K) Klan legt z'n Samsung GSM op de desktopbehuizing voor de monitorvoet. Niks aan de hand... GSM gaat over.. spontane herstart!! Dit meerdere malen geprobeerd en het was keer op keer raak. Hij legt nu z'n GSM iets verder van de kast af en er is niks aan de hand.

Heeft ergens te maken met de electro-magnetische straling van die GSM of zo op het moment dat ie overgaat. Jullie kennen vast wel die lichtjes voor antenne's e.d. die oplichten als je GSM overgaat. Deze gaan ook branden door verandering in die straling. En HEEL af en toe heeft een PC daar dus nogal wat last van. Wel vreemd trouwens dat het bij jou OS afhankelijk lijkt... zou eerder alleen een hardware prob zijn dacht ik zo :?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
JA net zoals je telefoon raar gaat doen als die bij mn stereo zit en computer (van die maffe geluidjes)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• FragFrog
  • Nu online
Electromagnetische golven zouden misschien inductiespanning kunnen opwekken als iets in je pc toevallig net de juiste maat heeft voor een microgolfantenne, maar dat is wel -heel- vergezocht.. Raar!

offtopic:
RaZoRbAcK: blijf's van mijn signature af!
//edit
Ah, was al bang dat je'm hier had gezien en maar leuk overgenomen, vandaar mijn reactie ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:22:
Symptoom heb ik 's 1 keer meer gezien bij een klant. Nieuwe PC neergezet (AthlonXP, Win2K) Klan legt z'n Samsung GSM op de desktopbehuizing voor de monitorvoet. Niks aan de hand... GSM gaat over.. spontane herstart!! Dit meerdere malen geprobeerd en het was keer op keer raak. Hij legt nu z'n GSM iets verder van de kast af en er is niks aan de hand.

Heeft ergens te maken met de electro-magnetische straling van die GSM of zo op het moment dat ie overgaat. Jullie kennen vast wel die lichtjes voor antenne's e.d. die oplichten als je GSM overgaat. Deze gaan ook branden door verandering in die straling. En HEEL af en toe heeft een PC daar dus nogal wat last van. Wel vreemd trouwens dat het bij jou OS afhankelijk lijkt... zou eerder alleen een hardware prob zijn dacht ik zo :?
AthlonXP :?

Toevallig eentje met 1800MHz :? (XP2200+ toch :? ) - dat is nl de frequentie van de GSM signalen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

@dian_b: Nee, is alweer een tijdje terug... XP1800 of 1700 of zo. En inderdaad tis vergezocht maar een week of zo terug was ik er nog 's en liet ie het nog even aan een persoon zien die er op bezoek was. Dus het was ook geen toeval of zo, is gewoon op te wekken. Mijn Nokia gaf trouwens geen problemen :)

/off topic

@FragFrog: Gebruik diezelfde signature al jaren als 1 van mijn /quit aliasen in mIRC en heb 'm ook hier maar in gezet. Pak ik wel 1 van de andere :P Heb hier ook een andere razorback gezien, dus daar kan ik binnenkort zeker ook commentaar op verwachten? 8)7

/end off topic

• siemenz
waar kan ik die event log vinden

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

AthlonXP :?

Toevallig eentje met 1800MHz :? (XP2200+ toch :? ) - dat is nl de frequentie van de GSM signalen.
euhmz was toch meer de verwerking van data in Mhz uitgedrukt ? ( hmmz zal dan maar er een antenne in m'n heatspreader stoppe.. wie weet ontvang ik Radio538:+ )

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

lol aliens proberen je te hacken maar het mislukt telkens :+)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kwai_gon_jinn schreef op 31 oktober 2002 @ 00:12:
[...]

euhmz was toch meer de verwerking van data in Mhz uitgedrukt ? ( hmmz zal dan maar er een antenne in m'n heatspreader stoppe.. wie weet ontvang ik Radio538:+ )
Nee, die 1800MHz is echt de frequentie van microgolven die door de hogere band van dual band GSMs gebruikt wordt voor communicatie. Daarom dat mensen bij de 900MHz Pentium/Athlon al zorgen maakten om dit soort effecten (single/lower band), maar toen zijn die AFAIK niet gemeld.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

53° is niet warm hoor

mijne's doet het hier stressed op 73°, en daar is helemaal nix mee aan de hand

Verwijderd

Volgens de CE richtlijnen hoeft een computer (en andere huishoudelijke ap) maar tegen een veldsterkte van 3 Volt/Per meter te kunnen voordat het van slag mag raken. Een GSM zorgt zonder problemen voor een veldsterkte van 100 Volt/Meter.
Dit is ook de reden dat de eisen voor de autoindustrie ook zo hoog zijn, bij oude auto's wou het wel eens voorkomen dat samen met je GSM ook de airbags afgingen omdat de elektronica van slag raakte.
En dat de computer gek wordt is heel logisch de signalen zijn zo sterk dat alles wat in de computer zit als een ontvanger gaat werken en de ontvangen signalen worden gezien als bits en bytes, waardoor rekenfouten optreden en de computer zal crashen.

• siemenz
maar eerst was dit niet zo... 51 graden idle valt idd wel mee.... maar toch reboot hij steeds... misschien komt het omdat ik de laatste xp versie heb voor dat de originele uitkwam.?? (zag maar de laatste beta?)

Pagina: 1