Matrox G550 DVI naar analoog universeel?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Misschien een beetje vage titelomschijving, maar mijn vraag/probleem is het volgende:

Ik heb een G550. Daar zit een DVI out op en aan die DVI zit een blokje naar een analoge uitgang, zodat ik m'n Iiyama er op aan kan sluiten. Nu is dat blokje (wat veel te lang was, waardoor er te grote krachten op kwamen te staan en ook nog eens van zacht kunststof |:( ) afgebroken. Dat wil zeggen; er zijn aan de binnenkant enkele kabeltjes losgeraakt van de connector.

Ik heb een nieuw universeel DVI naar analoog blokje besteld (via Wintelcom, goede zaak trouwens!). Maar nu ik die erop heb zitten doet m'n DVI kant op de 550 nog steeds niks.

Nu vroeg ik me af of Matrox voor z'n G550 wel universele blokjes heeft gebruikt, of hebben ze net ff andere blokjes, waardoor het niet werkt. Of zou helaas mijn kaart naar de ratsmodee zijn?

Op de tweede kop werkt alles wel. Lang leve de analoog uitgang wat dat betreft.

Iemand een idee?

ThX! :)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Hangen er 2 monitoren aan tijdens het testen of 1tje?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Matrox kennende zal het wel een ander blokje zijn.

Van de matrox site:
DVI + RGB
Includes: DVI-to-RGB adapter for 2nd RGB and TV out cable
Aangezien er bij de DVI-out ook gebruik gemaakt kan worden van de TV-out zullen er wel een aantal pinnen meer of anders geplaatst zijn.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Grrrr.... Zal het dat zijn? Lekker anders doen?

Tijdens het testen zat op 1 m'n monitor en op 2 m'n TV. Ook een monitor op 2 maakt niet uit; 2 doet het wel, 1 via het universele blokje niet.

Maar eens bij Matrox zelf proberen iets uit te vogelen, jammer dat ze niet echt duidelijk zijn op hun site...

Thenx anyway

• Spice

Spice

De tv doet het sowieso niet op het universele blokje. Je moet de monitor zonder de tv maar eens op het blokje hangen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ja, dàt heb ik als eerste geprobeerd, maar dat werkt in ieder geval niet.

Op head 1 doet niks het met dat nieuwe blokje en een TFT met DVI heb ik (helaas) hier niet liggen.

Op head 2 werkt de hele reutemeteut wel okee.

Dus óf head 1 is kapot, óf het blokje is niet de juiste. Maar hoe ik ik daar nou achter?

• Spice

Spice

Je kan mijn blokje lenen als je wilt om het te proberen :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Woon je in Amsterdam of daar in de buurt, dan heel erg graag!

• Spice

Spice

utrecht

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hmzz... Niet echt in de buurt. Ik ga het eerst eens in Amsterdam zelf proberen. Misschien heeft Benelux er nog eentje voor me om te testen. Thanx anyway.
Pagina: 1