[Netwerk] Problemen met laptop

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 09:51
Me pa heeft net een oude laptop binnen gebracht, een pentium 166, 16 mb ram blabla oud dus, en daar zat een 3Com netwerkkaartje bij ( EthernetLink III 3C589B ) maar naar alles geprobeerd te hebben kon de laptop geen verbinding maken met het netwerk, (en de ledjes op ´t PCMCIA kaartje knipperden ook niet, en ´t lichtje op de router dat er een connectie is ook niet) dus heeft me pa een nieuwe kaart opgehaald, een EDIMAX CardBus 10/100 Fast Ethernet PC Card, meer staat d´r niet op... dus die d´r in gedrukt, drivers geinstalleerd, nog steeds nix...

Mijn vragen zijn nu:
- Waarom brand het ledje dat er een connectie is niet
- Waarom piept ie bij de oude PCMCIA kaart wel en bij de nieuwe niet... (ze doen allebei even veel, niks dus...)
- Hoe valt dit op te lossen...

Wat ik zelf al geprobeerd heb is andere drivers, netwerk instellingen veranderd, computers direct op elkaar aangesloten, ander PCMCIA slot, andere netwerk kaart dus.... En nog een probleem, er zit geen CDrom speler in, alleen een floppy drive... ik heb al geprobeerd met boot disks en norton ghost, niks helpt... plz help me out here!

Verwijderd

verkeerde cable (heb je corsscable?)

• m33p
Eeeh ´t is een straigt geloof ik, en kabeltje werkt gewoon al getest...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb thuis ook zoiets ............ laptop met een kaartje van 2 jaar geleden doet het gewonn, helaas heb ik het kabeltje stuk gemaakt

1 van werk geleend .. nada niks
toen maar een gekocht ........ ook helemaal niks

oude kaart terug .. jewel wordt gewon herkend .......

nou ja dum in ieder geval es je tcp/ip info van je netwerk ... wie weet
w9x > winipcfg
NT/xp > ipconfig /all

Iperf

• m33p
Ter info, op laptoppie draait win95 omdat ´t zo´n oud ding was, maar ik probeer d´r ff 98 op te zetten voor iemand aangezien die laptop niet van mij is.... enne winipcfg en ipconfig werken niet, niet gevonden zegt ie, search gedaan, nix..... ??? kan ik gewoon ipconfig op floppy zetten en kopieren?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

even een vraagje wrom zet je overal &acute bij ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

idd Shunt... wou ik ook vragen...

Denk dat je kaart kapot is... of je hubpoort... maar dat lijkt me sterk...
hij zou gewoon moeten gaan branden als je hem erin stopt... ookal heb je nog nix geconfigged

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
fish schreef op 30 oktober 2002 @ 18:58:w9x > winipcfg
NT/xp > ipconfig /all
Dit heeft dus totaal nog geen zin als het hardwaredeel nog niet in orde is of als je kaart nog niet geinstalleerd is!
Je moet eerst zien dat het connectielampje gaat branden!
Probeer de kabel eens tussen 2 andere computers of tussen 1 computer en een hub/switch.
En zit er een verloopkabeltje tussen de nic en de kabel?
Zo ja, ziet die er nog goed uit.(misschien eens doormeten)
En is het niet toevallig een isdn-modem?
Die heeft namelijkook een rj-45 aansluiting!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• m33p
Neej het is geen ISDN modem, de kabel is goed, er zit geen verloopje op, de poort op de router is goed...

ow en dat ´is ' maar dan gedraait en dan maakt ie d´r automatisch ´van op de een of andere manier...

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Bij de 3com zit een dongle. Heb je de goede dongle wel?
Die nieuwe is een Cardbus. Ik weet bijna zeker dat die laptop geen cardbus ondersteund.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:21
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 18:42:
verkeerde cable (heb je corsscable?)
Ook ik heb problemen met netwerk tussen Laptop en PC.

Laptop OS = Windows XP Home
PC OS = Windows XP Professional

Laptop ziet in Netwerklocaties > Werkgroep wel de PC maar kan er niet inkomen. Melding:
\\<naam> is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt.

Kan het netwerkpad niet vinden.
Als kabel gebruik ik een Cross-kabel die ik nog had voor een netwerk tussen 2 (gewone) PC's en die ik nu dus gebruik voor tussen de PC (host) en de Laptop (client).

Iemand een idee? Gebruik ik de verkeerde soort kabel misschien?
Ik heb de search gebruikt net als de FAQ en de uitgebreide Thuisnetwerk Guide van Tweakers.

Eerder lukte mij het wel een netwerk te draaien tussen 2 PC's maar tussen een Laptop en PC nu dus niet...... :'(

AULXJMHR

• m33p
Zak schreef op 30 oktober 2002 @ 20:35:
Bij de 3com zit een dongle. Heb je de goede dongle wel?
Die nieuwe is een Cardbus. Ik weet bijna zeker dat die laptop geen cardbus ondersteund.
Was een dongle??? dat verleng stekkertje??? zit maar 1 verleng stekkertje bij die van een of andere 6 pins aansluiting op de PCMCIA kaart een RJ45 aansluiting maakt...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. zal wel aan mij liggen, maar een P166 zal waarschijnlijk nog het ouderwetse PCMCIA zijn, terwijl je dus nu een Edimax CARDBUS hebt .. wat dus niet goed gaat werken ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Koffie schreef op 01 november 2002 @ 11:02:
Euh .. zal wel aan mij liggen, maar een P166 zal waarschijnlijk nog het ouderwetse PCMCIA zijn, terwijl je dus nu een Edimax CARDBUS hebt .. wat dus niet goed gaat werken ;)
Zei ik ook al.

Een dongle is inderdaad dat verlengstekkertje. Weet je zeker dat die bij die kaart hoort want 3com is vrij kieskeurig in die dingen heb ik gemerkt.

Verwijderd

DutchPhoenix schreef op 30 oktober 2002 @ 23:40:
[...]

Ook ik heb problemen met netwerk tussen Laptop en PC.

Laptop OS = Windows XP Home
PC OS = Windows XP Professional

Laptop ziet in Netwerklocaties > Werkgroep wel de PC maar kan er niet inkomen. Melding:

[...]

Als kabel gebruik ik een Cross-kabel die ik nog had voor een netwerk tussen 2 (gewone) PC's en die ik nu dus gebruik voor tussen de PC (host) en de Laptop (client).

Iemand een idee? Gebruik ik de verkeerde soort kabel misschien?
Ik heb de search gebruikt net als de FAQ en de uitgebreide Thuisnetwerk Guide van Tweakers.

Eerder lukte mij het wel een netwerk te draaien tussen 2 PC's maar tussen een Laptop en PC nu dus niet...... :'(
Had ik vd week ook, zet in godsnaam die firewall van XP uit.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Koffie schreef op 01 november 2002 @ 11:02:
even een probleem uit de wereld helpen, een cardbus kaart past NIET in een PCMCIA slot simpelweg omdat het niet past:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/pccard.jpg

die linker is een cardbus, te zien aan de "bolletjes" aan de connectorzijde, door deze "bolletjes" past deze niet in een PCMCIA slot aangezien PCMCIA die niet heeft ;) zie de rechter kaart.
En doorgaands heeft een pentium notebook gewoon cardbus, enkele uitzonderingen daar gelaten uiteraard ;)

• DPhoenix
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 09:55:
[...]

Had ik vd week ook, zet in godsnaam die firewall van XP uit.
Dat had ik al gedaan. Het probleem (zie eerdere post van mij hierboven) is nu inmiddels wel wat verder opgelost.

Status:

Laptop (XP Home) <client>

- Kan internetten
- Kan gedeelde mappen van host (pc) benaderen

Pc (XP Pro) <host>

- Kan internetten
- Kan GEEN gedeelde mappen van de client (laptop) benaderen maar ziet de client wel :?

Iemand een idee?

AULXJMHR

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DutchPhoenix schreef op 04 november 2002 @ 14:48:
[...]

Dat had ik al gedaan. Het probleem (zie eerdere post van mij hierboven) is nu inmiddels wel wat verder opgelost.

Status:

Laptop (XP Home) <client>

- Kan internetten
- Kan gedeelde mappen van host (pc) benaderen

Pc (XP Pro) <host>

- Kan internetten
- Kan GEEN gedeelde mappen van de client (laptop) benaderen maar ziet de client wel :?

Iemand een idee?
rechten?

• DPhoenix
Ja inderdaad, die melding geeft hij ook. Dat de host geen rechten heeft om te kijken op de laptop. Hoe zorg ik dat deze dat wel krijgt?

AULXJMHR

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DutchPhoenix schreef op 04 november 2002 @ 15:10:
[...]

Ja inderdaad, die melding geeft hij ook. Dat de host geen rechten heeft om te kijken op de laptop. Hoe zorg ik dat deze dat wel krijgt?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad met m'n cardbus met win95
Win98 deed het gewoon wel. Het bkan dus daar aan liggen.
Wat je ook kan proberen is om een linux bootdisk te downloaden.
Onderl linux moet het zeker werken.

• DPhoenix
Bedankt voor de url maar die FAQ had ik al doorgenomen.

AULXJMHR

Pagina: 1