Me pa heeft net een oude laptop binnen gebracht, een pentium 166, 16 mb ram blabla oud dus, en daar zat een 3Com netwerkkaartje bij ( EthernetLink III 3C589B ) maar naar alles geprobeerd te hebben kon de laptop geen verbinding maken met het netwerk, (en de ledjes op ´t PCMCIA kaartje knipperden ook niet, en ´t lichtje op de router dat er een connectie is ook niet) dus heeft me pa een nieuwe kaart opgehaald, een EDIMAX CardBus 10/100 Fast Ethernet PC Card, meer staat d´r niet op... dus die d´r in gedrukt, drivers geinstalleerd, nog steeds nix...
Mijn vragen zijn nu:
- Waarom brand het ledje dat er een connectie is niet
- Waarom piept ie bij de oude PCMCIA kaart wel en bij de nieuwe niet... (ze doen allebei even veel, niks dus...)
- Hoe valt dit op te lossen...
Wat ik zelf al geprobeerd heb is andere drivers, netwerk instellingen veranderd, computers direct op elkaar aangesloten, ander PCMCIA slot, andere netwerk kaart dus.... En nog een probleem, er zit geen CDrom speler in, alleen een floppy drive... ik heb al geprobeerd met boot disks en norton ghost, niks helpt... plz help me out here!
Mijn vragen zijn nu:
- Waarom brand het ledje dat er een connectie is niet
- Waarom piept ie bij de oude PCMCIA kaart wel en bij de nieuwe niet... (ze doen allebei even veel, niks dus...)
- Hoe valt dit op te lossen...
Wat ik zelf al geprobeerd heb is andere drivers, netwerk instellingen veranderd, computers direct op elkaar aangesloten, ander PCMCIA slot, andere netwerk kaart dus.... En nog een probleem, er zit geen CDrom speler in, alleen een floppy drive... ik heb al geprobeerd met boot disks en norton ghost, niks helpt... plz help me out here!