[XP]Could not reconnect all network drives

Pagina: 1
Acties:

• hbongers
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02
Op een laptop met Winxp heb ik een mapping (x:) gemaakt naar een share op een server (\\Server\Data). Deze werkt perfect.
Maar als ik inlog in xp en de laptop is niet op het netwerk aangesloten krijg ik bij de system tray (bij het klokje) een tekstballonnetje met "Could not reconnect all network drives". Iemand enig idee hoe ik dit weg krijg?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Snelle aanmelding ipv aanmelding met herstel van netwerkverbindingen kiezen?

Zo ging het in '98, in XP weet ik zo niet (XP-bak ligt ff uit elkaar :P)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:30
Dan moet je de netwerkverbinding verbreken en dan een nieuwe netwerkverbinding maken en zorgen dat "Opnieuw verbinding maken bij aanmelden" niet aangevinkt staat.

edit:
cochrane je hebt gelijk. In Win98SE kon je dat doen via configscherm --> netwerk --> Client voor microsoft Netwerken --> eigenschappen kiezen tussen 'snelle aanmelding' en aanmelden met herstel van netwerkverbindingen. Waar dit in XP naartoe is verplaatst ben ik nu aan het uitzoeken.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-09 22:15
Die eerste oplossing bestaat volgens mij niet in XP, tweede oplossing zorgt ervoor dat je je netwerkdrives altijd kwijt bent als je opnieuw opstart.

• hbongers
Helaas, de eerste oplossing bestaat inderdaad niet in XP. En de tweede is niet echt een oplossing |:(

• Drogo
Ik heb me ff de pleuris gezocht op Internet, omdat ik dit zelf ook irritant vond.
En jawel:
Bij de Map Network Drive wizard Reconnect at Logon aanvinken, en vervolgens Shift indrukken en op Finish klikken 8)

Je krijgt geen enkele feedback dat er 'iets' anders is aan deze network-drive, maar ik heb 't ff getest, en het werkt perfect :)

• hbongers
Hoe heb je het getest? Als ik de netwerkkabel van mijn toppie aftrek krijg ik nog steeds die melding "Could not reconnect all network drives" als ik opnieuw inlog. Helaas :(

• Drogo
Vaag, het werkt bij mij toch echt. Btw, als je normaal gesproken op finish drukt krijg je meteen de aangemaakte mapping in een nieuw explorer venster te zien. Als je shift ingedrukt houdt en dan op finish klikt gebeurd dat niet.
Pagina: 1