Toon posts:

Installatie problemen: Promise Ultra100 TX2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem omschrijving:
CPU: AMD XP2000+
Mobo.: MSI K7T266 Pro
MEM.: 512 MB DDR PC2100-noname

Ik wil dus een Promise Ultra100 TX2 controller kaart installeren.
WinXP Pro ziet wel dat ik een nieuw apparaat in het systeem heb gedaan, en laat dit zien als een "Mass storage device". Tot nu toe alles goed.
Alleen bij de installatie van de drivers geeft de wizard de foutmelding "the device instance does not exist in the hardware tree".

Ik heb de kaart al in meerdere pci poorten geprobeert maar krijg telkens dezelfde foutmelding.

Is iemand hier op het GoT bekend met deze foutmelding, zo ja hoe is deze op te lossen.

bij voorbaat dank.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lukt het als je hem geforceerd installeert?

Zie ook WindowsXP en Promise ultra133 tx2 probleem. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan geeft ie weer dezelfde foutmelding. :(

oeh een link...moet toch beter leren zoeken :Z

iig, geforceerd installeren werkt niet, tenminste niet op die manier die word beschreven in het bovengenoemde topic.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geforceert ga installeren dan worden er eerst wel bestanden gekopieerd. Maar na een paar seconden dan geeft ie weer de foutmelding "the device instance does not exist in the hardware tree".

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat die foutmelding inhoud.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog geen enkele HD aangesloten heb op die promise kaart.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-03 13:23
je moet van te voren drivers installeren, net als bij USB.
dan pc uit kaart erin opnieuw opstarten en installed die m vanzelf.

zo heb je t gedaan mag ik aannemen?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is nu als volgt.

Ik heb nu 2 hd's op de controller gezet, waarvan 1 de opstart hd is.

Het leuke is dat alles werkt. Wat nog steeds niet klopt is dat er telkens weer word gemeld dat er nieuwe hardware is en dat daar drivers voor moeten worden geinstalleerd. Wat weer resulteert in de foutmelding "the device instance does not exist in the hardware tree". :?

kortom ik begrijp er nix meer van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:53:
Ok, het is nu als volgt.

Ik heb nu 2 hd's op de controller gezet, waarvan 1 de opstart hd is.

Het leuke is dat alles werkt. Wat nog steeds niet klopt is dat er telkens weer word gemeld dat er nieuwe hardware is en dat daar drivers voor moeten worden geinstalleerd. Wat weer resulteert in de foutmelding "the device instance does not exist in the hardware tree". :?

kortom ik begrijp er nix meer van.
Check wel je performance, een harddisk controller kan nl zonder driver functioneren (met een default driver) maar dat is wel baggertraag...

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 16:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je nou eens WINXP installeert en dan pas de controller in de PC plaats!
of haal eens al het overbodig uit je bak op dat kaartje na.

ik het de 133TX2 en die doet ut onder 2000 perfect en ook onder XP heb ik hem geloof ik ook gehad zonder problemen!

iRacing Profiel

Pagina: 1