Toon posts:

[cooling]TT volcano 7+

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze van een tweaker over gekocht bij de vraag en aanbod sectie van tweakers. Ik heb hem dus vandaag ontvangen met alles netjes bijgeleverd maar nu is dus de heatsink misvormt. Het bovenste is allemaal verbogen (die finnen) naar 1 kant toe. Maar ze hebben nog allemaal dezelfe afstand tussen elkaar (dus er zitten geen finnen tegen elkaar). Helaas heb ik geen digitale camera.

Ik heb em dus geinstalleerd en hij staat nu op medium en mijn 1600+ word nu 40 graden idle (bij mijn vorige koeler (coolermaster) 43 graden). Mijn kast temperatuur is 29 graden.

Ben ik nu bezeken?? Of ziet alles er goed uit en performt mijn TT zoals het hoort??

Ik had eigenlijk wat betere performance vewacht omdat hij voor/tot de 2600+ is gemaakt..

en hij maakt best wel veel herry op hoog >:) .

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:24
Een kennis van me heeft hem ook en met een XP2100+ die hij op 56 graden houd.
Hij schijnt beter te wezen als de Coolermast HHC-001 die ik heb en toch word mijn XP2200+ op 11x182 FSB maar 54 graden stressed.
Ook is mijn HHC-001 gevolt mod dus hij draait maar 4000 toeren ipv 7200

* GeeMoney trekt zijn twijfels van de performance van die dingen

[ Voor 0% gewijzigd door GeeMoney op 30-10-2002 18:00 . Reden: typotje :) ]

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tja ik zou 'm lekker terugsturen als ik het zo hoor dat ie misvormd is. (Als die niet in het verkoopbericht is aangegeven!)

iStockphoto

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 13:20
een maat van me heeft ook zon koeler
en die vinnen staaan idd een beetje schuin naar 1 kant.. bij hem ook..
vraag me dus wel af of dat hoort :p

Verwijderd

Topicstarter
cryptapix schreef op 30 oktober 2002 @ 18:12:
een maat van me heeft ook zon koeler
en die vinnen staaan idd een beetje schuin naar 1 kant.. bij hem ook..
vraag me dus wel af of dat hoort :p
mmm vreemd :/ . Tja misvormd.... Het ziet er perfect uit alleen die vinnen gaan een beetje naar de zijkant. Het lijkt er niet zo op dat iemand dat heeft gedaan ofzo want dan heeft tie dat heel goed gedaan.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Ehm, ik heb een Tt IA gehouden waaronder ook de Volcano 7+ werd verkocht. Het is normaal dat alle finnen van het kopere koeblok naar een kant zijn gebogen. Als ik dus zo je bericht lees is er niets aan de hand :D

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/v7plus2Bb.jpg
Mja, het is hier niet goed op te zien maar ze horen echt allemaal een stukje gebogen te zijn ;)

[zeur-modus]
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 17:50:

[...]

... veel herry op hoog >:) .
:? :D
[/zeur-modus]

[ Voor 0% gewijzigd door Robino op 30-10-2002 18:29 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Rave17 schreef op 30 oktober 2002 @ 18:25:
Ehm, ik heb een Tt IA gehouden waaronder ook de Volcano 7+ werd verkocht. Het is normaal dat alle finnen van het kopere koeblok naar een kant zijn gebogen. Als ik dus zo je bericht lees is er niets aan de hand :D

[afbeelding]
Mja, het is hier niet goed op te zien maar ze horen echt allemaal een stukje gebogen te zijn ;)

[zeur-modus]

[...]
:? :D
[/zeur-modus]
ah dan is het goed :) . Hij maakt veel lawaai als tie op de hoogste stand staat.

Verwijderd

ja inderdaad ik heb twee systemen met een ttvulcano 7+ erin en de vinnen staan ook een beetje naar 1 kant gebogen,dat is normaal

Verwijderd

Wat zijn jullie bevindingen met die VOlcano 7+ qua overclock capaciteit en zo want ik overweeg om ook zo een aanteschaffen
..

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:17
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 21:27:
Wat zijn jullie bevindingen met die VOlcano 7+ qua overclock capaciteit en zo want ik overweeg om ook zo een aanteschaffen
..
Ik heb er zelf dan wel geen1, maar het is een goeie koeler, niet de beste, maar voor zijn geld best wel een goeie.
Een Thermalright AX7 is beter, maar kost ook wel ietsje meer.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Ik heb 'm ook en die finnetjes zijn idd allemaal licht gebogen, niks aan de hand hoor :)
Pluspunt ten opzichte van de Coolermaster HHC-001 is dat de 7+ een bevestigingsclip heeft met 3 oogjes en de HHC-001 maar 1... zo zit het geheel toch net ff wat steviger op de socket :)

I love watercooling

Verwijderd

Ik heb deze cooler ook voor mijn XP2400+, idle 42C overclocked op 2210Mhz full load 48C op de laagste stand.
De finnetjes horen gewoon allemaal 1 kant op te staan. :*)

Voor de rest vindt ik het goede aankoop !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 09:26:
Ik heb deze cooler ook voor mijn XP2400+, idle 42C overclocked op 2210Mhz full load 48C op de laagste stand.
De finnetjes horen gewoon allemaal 1 kant op te staan. :*)

Voor de rest vindt ik het goede aankoop !
dat geloof ik niet tenzij de 2400+ veel minder warm word als de 1600+. Ik heb em op de middelste staan en idle=39 graden en stressed=43 graden (3dmark een aantal keer gespeeld en een paar uur gegamed).

DUs hoe wil jij em dan zo laag houden. Wat is je kast temperatuur??

Verwijderd

Vraag beantwoord. En de rest van de discussie is niet interessant (zijn searchvragen)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.