Toon posts:

[VB] Object variabelen not set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma gemaakt in visual basic dat gebruikt maakt van een ODBC koppeling en enkele objecten en dll's, en enkele datagrids en ADODC componenten. No problem, compuleren en het werkt. Daarna heb ik een setup gemaakt zodat ik het programma op andere computers kan installeren. Dat gaat ook goed en tijdens de setup wordt ook een DSN aangemaakt. Maar als ik het programma ga draaien dan krijg ik de fout melding run-time error 91 object variabelen or with block variabelen not set. Op de pc waarop ik het programma heb gemaakt draait Windows ME op de pc waarop ik het programma installeer (en waarop ik de foutmelding krijg) draait Windows 98. Kan iemand mij verder helpen? Ik ben al een hele dag aan het kloten maar ik kom er niet uit.

thx!!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dll's geregistreerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat ik ze allemaal heb. Is er een mannier om dat nog voor de zekerheid te checken? (ik heb met VB een installshield dingetje gemaakt en gekeken wat hij allemaal inpakte, en deze heb ik gekopieerd / megnomen in mijn installatie)

Verwijderd

ook geregistreerd of alleen gekopieerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik setup factory 6.0 , ik neem aan dat die dat wel doet. Ik zie ook tijdens de installatie na het kopieeren registreren voorbij schieten maar ik kan niet precies zien wat hij dan registreerd.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:38
Versie MDAC correct ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
MDAC 2.7 (moet ik ook 2.6 SP1 hebben)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens nergens in mijn programma set variabele gebruikt. Gewoon via de properties mijn datagrid en ado datacontrol aan een ODBC koppeling gekoppeld. Is dat het probleem?

Verwijderd

"ik neem aan van wel" euhh ok...

Verwijderd

Topicstarter
Met alle respect (AAN DIT ANTWOORD HEB IK NIKS!!) Heeft iemand wel een idee hoe ik het op kan lossen?

Verwijderd

Wij hebben aan jouw aannames ook NIETS. wij hebben GEEN glazen bollen, wij kunnen NIET mee kijken wat er op jouw pc gebeurd en wij kunnen zeker niet *RUIKEN* wat er fout gaat. Dus ik vraag het je nog een keer heb je alle benodigde componenten geregistreerd? Heb je gecontroleerd of de dsn goed is aangemaakt op je client pc? Werkt het wel als je de standaard Package and deployment wizzard gebruikt? Weet je zeker dat je alle bednodigde componenten in je installer hebt zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle dll's ocx zijn geladen gekopieerd en geregistreerd. Ja de dns is goed aangemaakt. Ja het werkt ook niet met de standaard package van vb. Ja ik heb MDAC 2.7 geinstalleerd en mee genomen in de setup. Ja ik heb de goede tlb bestanden gekopieerd geinstalleerd en geregistreerd. DUS: jah ik heb alles gedaan wat je zou moeten doen. En ik heb net nog een keer alles wat hierboven staat gecontroleerd.

Verwijderd

Dan maar in je source nette errorhandling maken om te zien waar ie precies van op z'n bek gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Dim msg
If Err.Number <> 0 Then
msg = "Error # " & Str(Err.Number) & " was generated by " _
& Err.Source & Chr(13) & Err.Description
MsgBox msg, , "Error", Err.HelpFile, Err.HelpContext
End If

Zit in elk formulier in de inialize sub (beter kan volgens mij niet)

Ik hoop dat je nou begrijpt dat ik er al alles aan gedaan heb om te proberen te achterhalen wat er fout gaat!!!!! Ik richt me niet voor niets tot jullie....

Verwijderd

Topicstarter
O jah, vergeten. Ik weet precies wanneer die op zijn bek gaat. Zodra hij voor de eerste keer een recordset handeling wil uitvoeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 19:50:
Zit in elk formulier in de inialize sub (beter kan volgens mij niet)
Er is nog 'n manier om ook het regel nummer nog op te hoesten maar dat maakt van je source een complete mess dus goed genoeg dit..
Ik hoop dat je nou begrijpt dat ik er al alles aan gedaan heb om te proberen te achterhalen wat er fout gaat!!!!! Ik richt me niet voor niets tot jullie....
Mja meestal beginnen lui hier al te posten zodra ze 'n klein tegen slagje hebben waardoor je het probleem met de standaard shit die we je tot nu toe aan gedragen hebben wel op te lossen is.. mgoed gaat het al fout bij het openen van de database connectie? of pas daadwerkelijk als je 'n recordset probeerd te openen? op welke manier open je je recordset?

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 11:17

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het als volgt gedaan:

1. Ik heb een ado datacontrol op een formulier gesleept (ADODC).
2. Ik heb de connectionstring ingesteld via het property venster
3. Ik heb daarna in het property venster de RecordSource property ingesteld
4. Ik heb een datagrid op het form geleept
5. Ik heb de datagrid via de datasource aan de ADODC gekoppeld

Aanroep is bijvoorbeeld zo:

msgbox verificatie.Recordset.Fields(2)

'' waarbij verificatie de naam van een ADODC is, maar er zijn nog veel meer veriaties in mijn programma"

Dit werkt perfect, ook na het compuleren.

Dit is een simpele vereenvoudiging van hoe ik om ben gegaan met Vb en databases. Ik zie dat sommige mensen ook werken met :

Dim rs As ADODB.Recordset
Set rs = Adodc1.Recordset
rs.recordource = "blabla"
MsgBox rs.RecordCount

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:38
Ben je er al uit ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1