Toon posts:

videorecorder door versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het aan te bevelen om de output van de videorecorder door de receiver te halen?

Ik wil graag alle video en audio naar de receiver sturen en dan van de receiver de video naar de tv en het geluid naar de boxen. Maar is dit nou handig als ik dan een s-video gebruik?

En heeft dit gevolgen voor beeldkwaliteit?

(btw, ik wil dit trucje ook gebruiken voor de tv-out van mijn pc en mijn dvd speler)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik zou niet weten waarom dit slecht zou zijn. Een audio/video receiver is meestal hiervoor speciaal gemaakt zodat het als een soort controlcenter gaat functioneren. Persoonlijk heb ik liever direct maar zo kun je wel veel meer videoapparatuur aansluiten en je kan van de ene bron naar de andere opnemen. Als je s-video en composiet door elkaar gebruikt moet je alleen wel de tv op beide manieren aansluiten. De meeste receivers kunnen dit niet omzetten.
Theoretisch is het natuurlijk wel slechter voor de beeldkwaliteit (erg weinig hoor), maar ik dacht dat er in receivers ook versterkers werden gebruikt om het videosignaal te versterken.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Uit een video komt geen s-video signaal alleen composiet. en een klein beetje kwaliteits verlies merk je toch niet bij een video signaal, het is toch niet al te goed.
Ik heb hier ook de video aan de reciever hangen alleen de DVD speler heb ik met een scart aan de tv hangen en het geluid gaat digitaal naar de reciever.

PGEQRZEM

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Bij een beetje receiver gaat dat allemaal goed (Video, PC) alleen de DVD wil nog wel eens zichtbaar kwaliteitsverlies geven, als je deze ook rechstreeks middels RGB scart aan kunt sluiten.

Dus vcr en Pc zijn geen probleem. :)

Aannames zijn fataal.