Ik heb een win2k server waar een x aantal printers mee worden aangestuurd. Nu wil ik deze printers toevoegen op een 100 tal pc's. Ik heb alleen geen zin om alle pc's stuk voor stuk langs te gaan en de printers te installeren via de add printer wizzard van windows.
Nu heb ik het zelfde ook met een x aantal xp pc's maar hier heb ik de tool con2prt.exe voor gevonden. Ik kan dan heel gemakkelijk met het command: "con2prt.exe /c \\printserver\printer" de printers toevoegen. Vervolgens stop ik deze regel in het logon script en klaar is * L0g0ff
Nu heb ik de zelfde tool ook geprobeerd met 98 maar dit helaas zonder suc6
Wat is nou de beste manier om al mijn 98 clients te voorzien van een x aantal printers zonder stuk voor stuk alle pc's langs te gaan
(btw ik ben al 3 uur aan het zoeken geweest om support.ms.com en google)
Nu heb ik het zelfde ook met een x aantal xp pc's maar hier heb ik de tool con2prt.exe voor gevonden. Ik kan dan heel gemakkelijk met het command: "con2prt.exe /c \\printserver\printer" de printers toevoegen. Vervolgens stop ik deze regel in het logon script en klaar is * L0g0ff
Nu heb ik de zelfde tool ook geprobeerd met 98 maar dit helaas zonder suc6
Wat is nou de beste manier om al mijn 98 clients te voorzien van een x aantal printers zonder stuk voor stuk alle pc's langs te gaan
(btw ik ben al 3 uur aan het zoeken geweest om support.ms.com en google)