Toon posts:

[WC] POV GF4 TI4200 XP waterkoelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan mijn Point of View GeForce 4 TI4200 XP te gaan waterkoelen.

Deze kaart heeft heatsinks op de memorybankjes. De koeler van de GPU op deze kaart is zo gemaakt dat de lucht eerst naar de GPU en dan via de zijkanten door de heatsinks op het geheugen wordt geblazen.

Nou zit ik alleen met 1 vraag:
Als ik de GPU ga waterkoelen, worden de memorybankjes dan warmer doordat er geen lucht meer doorheen blaast of maakt dit weinig uit omdat de interne temperatuur van je kast ook weer daalt?

Verwijderd

Ik denk dat het niet veel uitmaakt. De lucht die via de fan va nde GPU erover heen wordt geblazen is nl ook al een beetje opgewarmd door de GPU. Ik zou het gewoon proberen. En anders ook je memory waterkoelen >:)

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 19:18

Arioch

<geek>

De geheugen koeling maakt niet veel uit. Dat zat er ook niet standaard op op mijn ti4200 van MSI.

Verwijderd

Met overclocken scheelt het misschien 10Mhz of je nou wel of geen memsinks hebt. En die 10Mhz is dan nog best veel zelfs. Dus nee, het maakt niet uit.

Ik ga wel mn mem waterkoelen btw. Ga het proberen zelf te maken. Ben benieuwd of het lukt.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Ik heb mijn koelblokkie voor mijn asus gf 4 4400 ook net binnengekregen. Heb vandaag de nieuwe koppelingen erop gezet en komend weekend gaat mijn hele waterkoeling om.

Ik denk niet dat het veel zal uitmaken of die lucht er wel of niet voerheen gaat. Ik heb ook geen heatsinks op mijnn geheugenbanken zitten. Zal dus wel allemaal meevallen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien wordt je mem iets heter en als het te heet zou worden zet je er toch alsnog een fan op ahoewel ik toch denk dat het niets of niet zo veel uitmaakt

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
koel je geheugen ook gewoon met water...

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt lui. Ik weet genoeg :)
Pagina: 1