Op HCC computerbeurs nieuw systeem kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• extreme
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik wil dus op de HCC dagen een geheel nieuw systeem kopen, gewoon allemaal losse onderdelen. Maar wat ik me afvraagt:

1) is het nou echt veel goedkoper?
2) is er garantie als je wat koopt?
3) zijn de producten betrouwbaar, word je als consument niet genept?
4) welke computerzaken zijn er aanwezig?

ikke heb nu nog maar een p200 mmx, 32 edo ram, voodoo banshee, 2.1 gb. 14" monitor... ja sorry... klinkt beetje "superbejaard" ja.... :(

maar ikke wil dus een nieuw systeem kopen voor games/internet/school en heb dit systeem in gedachten:

ABIT kt7
AMD duron 800 proberen o/cen naar 1ghz
128 Sdram geheugen
20gb maxtor hd 7200 rpm
Hercules 3d prophet 2 mx retail denk ik [voor de mooie doos. :) :)]
SB live! player 1024 + fourpointsurround
Monitor: 17" weet niet wat voor merk.. niet al te duur...
Muis: Logitech mouseman wheel optical
keyboard: maakt niet uit...
Cdrom: 48x is goed genoeg.... van het merk Aopen denk ik
CPU cooler: een SPIRE... alleen weet nog niet wat voor model

kheb 3000 gulden tot mijn beschikking...

Alvast bedankt als iemand me wat meer advies kan geven.

mvg,

Kevin.

Verwijderd

1 Ja meestal we
2 Ja vraag wel altijd bonnetje
3 Nee
4 hcc.nl

Ga voor 256 ipv 128mb ram, tis een kleine meerprijs en je hebt er vooral later meer profijt van.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goh, ik zou als ik jou was losse onderdelen bij 1 winkel kopen, scheelt een hoop!
Anders mot je het hele land af om iets te laten vervangen.......

Meestal verschillen de prijzen maar weinig.... :(

Whatever.

• extreme
bedankt paashaas, ikke ben weer wat wijzer geworden... het klinkt misschien beetje dom... maar ikke ben nog nooit op een HCC beurs geweest of iets dergelijks... kheb me wel al zo een 4 maanden voorbereid voor nieuwe pc, kheb veel forums doorgelezen en veel guides gelezen en kijk elke dag naar tweakers.net om nieuws beetje te volgen..

dus 256 sdram is beter? ja dat snap ik... maar ikke weet niet of ik daar wat aan heb, kvind het maar een beetje teveel van het goede... of heb ik niet gelijk?

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Twee tips:
1. ga drie keer naar de beurs
- dag 1 kijk en vergelijk
- dag 2 koop en bouw bij thuiskomst
- dag 3 terug gaan voor vergeten zaken en om te ruilen
2. Kijk even waar je je spullen koopt, want van Groningen naar Maastricht is wel vervelend als er iets fout is.

• extreme
is de kans dan groot dat er iets stuk is? daar maak ik me beetje zorgen over, van mijn zuur verdiende centjes die ik heb gespaard voor de pc... ikke moet pc zelf betalen... :(

en zijn mijn pc onderdelen wel compatible? dus maxtor gaat wel goed met abit? en sblive en zo ook? want anders zit ik thuis te frutselen en het werkt maar niet....

tis de eerste keer dat ik een nieuw systeem ga maken... tis op zich een grote uitdaging hehe. :) maar als het eenmaal lukt dan ben ik ook echt reuzeblij!

• Harmen
  • Laatst online: 21:50

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent heus niet de enige die zijn pc van zijn centjes koopt... ;)

Maar ik zou er niet aan mee doen, koop liever alles bij 1 zaak, dan betaal ik maar iets meer.... maakt mij niet uit.

gezegde:
GOEDKOOP = DUURKOOP >:)

Whatever.

Verwijderd

Je hebt gelijk dat je het allemaal ff vraagt!

Ik had zelf een pc gebouwd, en om de een of andere reden werkte mijn P3-600EB niet met het P3V4X Moederbord dat ik erbij had gekocht.:(

Nu zit ik met een P3C2000 in m'n maag en moet ik binnenkort alsnog een nieuw Mobo kopen, omdat dit alsnog vet onstabiel loopt :(

Helemaal niet dom dus om eerst te vragen.

Oh, en ik zou zeker gaan voor die 256MB. Het maakt op zo'n systeem zeker wel uit en je bent gelijk weer voor een hele tijd klaar. :)

Verwijderd

Koop geen HEMA-monitor, spaar verder voor een goeie monitor! Neem van je zuurverdiende centjes gelijk een 19", dat scheelt je volgend jaar de aanschaf van een nieuwe. Je moet er per slot van rekening elk vrij uurtje naar kijken ;)

Ikke= iemand die vind dat de rest kan stikke

Verwijderd

De meeste producten die op de HCC staan, kun je goedkoper in een winkel van de Pricewatch. In principe staan vooral de wat grotere zaken op de beurs, zoals Mycom, Norrod, Grafi-Call en Funprice. Dit zijn echter niet de allergoedkoopste. Een zaak als SWW is meestal een fractie goedkoper en heeft een prima service.

Verwijderd

Meeste mensen vergeten dat RANDapparatuur 50% van je plezier is en de beleving van je computer. Bezuinig dus niet TE veel op monitor, muis, toetsenbord, boxjes, geluidskaart. Want hoe snel je systeem ook is en hoe mooi je videokaart ook is als je een kut whatever maat monitor koopt dan zie je er NIETS van. Koop randapparatuur NOOIT zonder het werkend te zien en te keuren. Tenzij van kwaliteitsmerken.

Ik heb bijvoorbeeld een hele mooie flatron 17 inch (groot zat voor mij) die 1280x1024@85hz haalt (vele 19 inch monitoren halen dezelfde resolutie met die refreshrate). Verder heb ik voor het gemak een 5 knops optische muis en een split keyboard met een touchpad erin met twee knoppen die gewoon als tweede muis fungeert en 6 knopfuncties herbergt en 2 scrol zijkanten. Daarnaast een Infra rood ontvangertje om met een willekeurige afstandsbediening winamp en films te kunnen bedienen met een videokaart met tvout.
Etc etc, jullie snappen wel waar ik heen ga.. Ik kan gewoon niet meer zonder deze luxe.

Vergeet niet dat goede randapparatuur niet duur hoeft te zijn. Optische usb muis van qware was 69,-. Split keyboard met touchpad was 50,-. Infrarood ontvanger was 70,-

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

je moet sekers geen slechte monitor kopen want een monitor moet min. 60Hz aankunnen op de max. resolutie. want als je een slechte monitor koopt is dat ook slecht voor je ogen.

ik ga vrijdag zo ie zo naar de HCC dagen en zal dus op de site http://how.to/hcc alle prijslijsten plaatsen van winkels zodat je de prijzen al een beetje weet. ik heb de site wel al aangemaakt maar hij werkt nog niet.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Beste CBD:

Ik heb een Philips plakcontrol hanteerbare elektrische tandenborstel, dubbel gelagerd en voorzien van soft-bedienings schakelaar. De volledig vervangbare, met gemodificeerde teflon haren uitgevoerde borstelkop is tevens in roze en blauw te verkrijgen. D`r zit ook een zelfregulerende waterproof acculader bij, zorgend voor een totale gebruiksduur van minimaal 4 uur. De links/rechts-handige optie is wel het meest innovatief. Ook boven en onder kan in 1 !!! poetsbeurt worden voltrokken, dit wordt bereikt door de 30 poetsbewegingen per seconde.

En ik kan ook gewoon niet meer zonder die luxe!

Jammer dat ik er alleen maar m`n tanden mee kan poetsen.

Verwijderd

mischien kan je dat ding in usb uitvoering vinden misschien met een optische camera dan kan ie je vertellen wanneer het vuil tussen je tanden vandaan is of dan krijg je het ingezoomed op het beeldscherm te zien. ;)

Ik snap wat je wilt zeggen hoor zo naief ben ik niet. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat mhz-en niet alles is.

Verwijderd

Mijn tips voor de hcc:

- Aardig bedoelt: je bent nog beginner. Dan laat je je (te) makkelijk meeslepen in de opwinding die er op zo'n beurs heerst. Het is er (zeker in het weekend) heel erg druk, dus rustig kijken en praten met een verkoper kan je wel vergeten. Als je niet precies weet welk typenummer je van elk onderdeel wilt hebben ga je op (ogenschijnlijk) mooie aanbiedingen af en loop je een te groot risico op incompatibiliteit.

- Je hebt nog geen systeem. Daarmee bedoel ik dat de beurs beter is voor uitbereiding/upgraden van een bestaand systeem. Dan weet je nl bij het erin prikken direkt waar het aan ligt als het toch fout gaat. Ook weet je al beter wat je wilt en wat je mag verwachten.

Dus: ik zou het niet doen als ik jou was. Ga kijken in de pricewatch, spoor de winkels op die (over het algemeen) goedkoop zijn, plaats hier op GoT een oproep over die zaak of mensen er ervaring mee hebben en koop dan alles in een keer bij die zaak. En zorg dat hij een beetje bij je in de buurt is. Dan gaat het het beste met garantie afwikkeling.

OP de beurs ga je gewoon lekker kijken en rommeltjes shoppen. Aparte muizen, toetsenborden, een systeemkast, zulke dingen.

En nog iets: verwacht niet dat je de Duron tot een gieg kunt opklokken. Een 100/200 mhz (dus tot zo'n 800 MHz) is reeler. De Duron 750 en 600 zijn nl. hetzelfde en beide tot 800 op te klokken. Een gieg hoor je niet veel..

Veel plezier en succes

• extreme
ok, bedankt voor de tips allemaal... ikke ga alvast een verlanglijstje maken van wat ik ga kopen. :) en een begroting maken....
waarschijnlijk neem ik dan een ctx 19"... wel zo handig, en anders gewoon een andere monitor die ik dan gewoon zie.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Macros

I'm watching...

Ik ga al 5 jaar naar de HCC. Ik heb 1 keer zelf een systeem gebouwd met onderdelen die ik op de HCC heb gekocht, maar dan nog heb ik niet alle onderdelen daar gekocht omdat ik wist dat sommige spullen ergens anders goedkoper waren.
Als je super goedkoop wil, dan kan je dat meestal wel vinden op de HCC, alleen moet je goed zoeken, het is dan vaak een gaar rot zaakje aan de andere kant van Nederland.
Koop alleen zaken op de HCC waarvan je kan aannemen dat ze altijd wel goed werken. Zoals een SB Live OEM ofzo en een CPU. Geheugen raad ik niet aan, ook al heb ik het zelf wel gekocht. Kasten uitzoeken is ook leuk, alleen zijn die meestal slecht te vinden en is er vaak een groot prijs verschil, en die grote dozen zijn kut om mee te zeulen de hele dag.
Monitor zou ik helemaal niet kopen op de HCC, je kan wel zien wat je koopt vaak (dan sluiten ze hem effe aan), maar mocht er iets zijn ermee later, kan je ermee naar verwegistan, of effe opsturen voor 100 piek ofzo.

Wat ik aanraad: Bedenk een mooie configuratie. Ga dan naar de HCC opzoek naar de onderdelen, probeer zoveel mogelijk te kopen bij zaken die je vertrouwd, die bij je in de buurt zitten en waar het natuurlijk goedkoop is.
Probeer dan zoveel mogelijk bij zo min mogelijk zaken te kopen, (dat ene is daar wel 3 piek goedkoper, maar koop het maar gewoon bij die zaak waar je ook al dat andere koopt).
Koop niet je monitor daar, je wilt NIET met een monitor door die mensen massa.
Als je iets niet kan vinden dat ergens op het internet (pricewatch) duurder is, koop het dan na de HCC (hoef je er daar niet mee te zeulen).

Verder zou ik zeggen: enjoy!
Koop die vreemde paarse muis van 25 piek, biets een stappel muismatjes bijelkaar, doe wedstrijdje "verzamel de meeste kilo's folders". Maar kijk uit als er grote bedragen ermee gemoeid zijn.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• extreme
hey macros, het is denk ik niet erg als ik een monitor daar koop, dat doe ik toch wel aan het einde van de dag, en ikke neem mijn moeder gewoon mee en ga met de auto, dan koop ik een monitor en loop gelijk naar de auto, simpel zat... tis alleen een beetje kut ja door de hele mensenmassa heen... Ikke koop denk ik gewoon alles daar, ikzelf woon in Purmerend, 2 zaakjes, pc-oke en brisk&partners, allebei gare zaken, geen AMD en zo... alleen maar Intel die heel erg duur zijn, ook geheugen is bijv daar nog steeds 420,= of hoger! :( alles is hier gewoon veeeeel te duur.... als ik dan alles via internet ga kopen moet ik heel veel verzendkosten betalen... en ikke vind het eigelijk wel veiliger om mijn producten te kunnen bekijken voordat ik hem koop...

ffies 1 belangrijke vraag:

Kan ik met mijn PIN-pas betalen? zou wel handig zijn, tis niet echt wat je zegt veilig om met zo veel geld in je zakken te zitten. hehe!

Verwijderd

Beste Cbd, gelukkig neem je `t goed op (d`r staat nie eens een ;) bij, sorry). Je hebt gelijk, de Mhz-en is ook nie alles. Dat probeerde ik al aan te geven door te zeggen dat hij beter een hele goeie monitor kan kopen. Zelf heb ik bijv. een Logitech trackball, misschien in games niet even handig, maar zeker erg rustgevend voor de pols/arm/schouder. Ennuh...."dan kan ie je vertellen wanneer het vuil tussen je tanden vandaan is"............van allebei? ;)

Extreem: Als je toch al van plan was om hoe dan ook je hele systeem daar te kopen, vraag ons dan niet om advies........die jongens hier boven hebben toch allemaal de moeite genomen om jouw topic te lezen en je goed advies te geven (allemaal).

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kan ik met mijn PIN-pas betalen? zou wel handig zijn, tis niet echt wat je zegt veilig om met zo veel geld in je zakken te zitten. hehe![/quote]Ik ben er al een aantal keer geweest en je kan daar pinnen (bij de meeste grote bedrijven). Alleen is er het nadeel dat je af en toe van die vage berichten krijgt als "de limiet is bereikt", omdat de lijn dan bezet is.

Ik denk dat ik dit jaar daar ook mijn pc ga kopen.

Oh en qua garantie heb ik er ook wel positieve ervaringen mee. Ik had daar een mobo gekocht bij DES. Thuis bleek het kapot te zijn. Even gebeld en het mobo opgestuurd (ik woon in Almelo en dat is best wel vervelend als je helemaal naar Rotterdam moet), een paar dagen later kreeg ik een nieuwe teruggestuurd.

Raymond.

[edit] typo :)

Verwijderd

Je woont in Purmerend; waarom ga je gewoon niet op zaterdag of zondag naar de Zwarte Markt in Beverwijk? Er is daar een speciale computerhal, waarin een aantal goede leveranciers, zoals bijv. Atin Electronics (www.atin.nl), No Doubt computers uit Heerhugowaard en L1parts uit Wormerveer elke week staan. Zij geven een uitstekende garantie en je kunt er alles wat je wilt kopen. Ze adviseren je ook nog deskundig en de prijzen zijn zeker niet hoger dan bij de hcc-dagen.
Succes

Verwijderd

Goed, mijn commentaar is dus niet nodig. Prima, weten we dat ook weer. De groeten.

• Macros
  • Laatst online: 21:59

Macros

I'm watching...

Je kan alleen pinnen bij de grote stands.
Dus je beperkt jezelf wel enorm mee. Wel is het natuurlijk veiliger. Als ik veel geld meeneem naar de HCC, dan heb ik een speciale portomonnee, die extra groot is (valt het er minder makkelijk uit) en die ik dan om mijn nek kan doen via ene touwtje en dan onder je jas/trui. Zo is kans op zakkenrollen het kleinst.
Als je niet alleen bent, en de andere mensen hebben ook niets zwaar om te tillen naar de auto dan kan het wel een monitor kopen, kan hem aan het eide van de dag naar de auto slepen. Ook kan je midden op de dag effe naar buiten om iets wat je hebt gekocht in de auto te zetten (krijg je een stempel op je hand zodat je weer naar binnen kan).
Alleen heb ik verhalen gehoord dat er veel auto open gekraakt worden.
Ook kan je proberen een monitor al eerder te kopen op een stand en dan later op de dag pas ophalen (betaal dan niet alles vooruit, of zorg dat je het allemaal 100% vertrouwt, want ik vertouw nooit iemand :))

BTW, vroeger kon je ook afdingen enzo, dat is me vorig jaar niet meer gelukt, iemand anders wel succes gehad nog?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
Afdingen is niet meer van deze tijd (btw, de meeste bedrijven verkopen sommige onderdelen al onder of tegen kostprijs om mensen te lokken). Maar je kunt het altijd proberen...:)

• extreme
Adder, die atin computers is best wel duur vergeleken met de computerzaken van de pricewatch... maar is het gewoon elke week zo? dat de prijzen daar in beverwijk zo goedkoop zijn? dan zou ik daar wel naar toe gaan... om nog wat kleine onderdeeltjes te kopen... Ze hebben op die site niet echt dingen die ik wil bij die atin....

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:34

Petuhr

FreeBSD

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[b]Ikke koop denk ik gewoon alles daar, ikzelf woon in Purmerend, 2 zaakjes, pc-oke en brisk&partners, allebei gare zaken, geen AMD en zo... [/quote]Ehm... volgens mij kijk jij niet goed rond in Purmerend... er zit nog een pc-winkel genaamd Musicorner... Is goede zaak...
Heb er zelf m'n 1e systeem vandaan, en dat werkt al zo'n 4 jaar zonder enig probleem.. en over het algemeen zijn ze niet duur.

www.musicorner.nl

Grtz Petuhr

• extreme
thnx peter,

Ikke had dat zaakje nog geen eens opgemerkt. :) ikke zal wel binnekort daar langslopen. :)

Verwijderd

Mr Extreme,

sssgooeed, maarre...

Aangezien je een beginner bent, en ik in je eerste Post kreten zoals "Spire", "Oc-en" enzo heb zien voorbij vliegen, dan denk ik toch ff, ff Reply-en

HCC = Geinig, voor de sfeer maar je mot er toch wel een paar jaartjes komen, om precies de spullen te vinden die je zoekt. Aangezien Mr extreme @ Hcc = weinig ervaring heeft, betekend dat je beter gewoon naar de "Store" kan gaan.

Oc-en is altijd kwell, maarre vb: Mr extreme komt blij thuis van HCC (helemaal strak uit z'n dak vanwege drukte) Ketst z'n net aangeschafte 1Ghz-haardroog-fohn aan, blijkt 'et net nie te werken, Mr extreme gaat nog verder uit z'n Pan, en de net aangeschafte 1Ghz-haardroog-fohn krijgt harde klappen...

da voorbeeld = eynstein.nl

Geloof me, daarna voel je je veel gelukkiger

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Voor je cooler zou ik deze nemen
nieuwe SPIRE-ORB hij is te verkrijgen bij Venemacomputers

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/5d21b3.gif

Maat van me draait er een 600@1050 mee :P

Maar ik ben het met de rest eens.. HCC is te druk voor compleet systeem en vaak als je de prijslijsten overal meeneemd kun je in de week daarna alles nog halen in de winkels voor de beursprijzen !!!!!!
Alles bij niet meer dan 3 verschillende winkels kopen !

Wat ook niet errug prettig is is het GESLEEP met spullen.. Je doet er verstandig aan om vantevoren gewoon in de winkel rustig een relaxte/goede kast te kopen en ook de monitor zou ik daar NIET halen.

Dingen zoals geheugen/cpu/hd/videokaart etc kan je daar prima kopen.

Regel is wel --> vrijdag is het duurst --> zaterdag het relaxed --> zondag super goedkoop maar vaak UITVERKOCHT

:)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 06:23
ik heb niet zo'n goeie ervaring met het kopen van onderdelen op de HCC , voornamelijk dat als er iets defect raakt zit je meestal met het probleem dat de zaak waar je hem gekocht heb niet echt dicht bij je in de buurt is.

Dus moet je hem opsturen, opsturen + verzekeringetje kost weer geld duurt lang en kan alleen maar meer problemen veroorzaken.

ik zou het niet zo snel doen imho ..

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft er nog iemand tips om lekker goedkoop binnen te komen, met waardebonnen ofzo?

• Dezjay
  • Laatst online: 19-08 15:16
als je met je tweenen gaat en 1 iemand is lid van hcc en heeft dus grtis kaart

geef je die ander de kaart en je zegt dat je je eigen bent vergeten en geeft hun je hcc pasje om te checken en klaar

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik ben 1 keer naar de HCC geweest, om een compleet systeem bijelkaar te kopen. Ben er zonder een cent uit te geven weer vandaan gekomen.

Als je nog nooit op de HCC geweest bent, is het erg moeilijk om overzicht te bewaren. Wel eens een popconcert gezien/geweest? Dit is ongeveer de drukte die je kan verwachten, bij sommige stands. Schreeuwen naar de verkoper, die soms weer iets terug schreeuwt, maar meestal geen tijd heeft. Ik zou het voor lief nemen dat je 100,- meer uitgeeft in totaal, en lekker op Internet bij diverse winkels gaat kijken om een systeem samen te stellen. Op deze manier kom je meestal wel tot een aardig goedkoop systeem, bij 1, 2, of max 3 winkels gekocht.

Stuur een mailtje, of beter, een fax op papier van de zaak (vader zijn zaak, buurman zijn zaak of whatever) dat je op een bepaalde datum die en die spullen komt afhalen. Dan heb je meestal wel de zekerheid dat het er ook daadwerkelijk is. (op de een of andere manier wordt er voor bedrijven meer gedaan, is mijn ervaring.)
Voor je een monitor meeneemt: Eerst testen in de winkel, liefst met de videokaart welke jij wilt hebben. Een monitor is zodanig objectief, dat je er later alleen maar sores mee krijgt als hij omgeruild moet worden (gesjouw etc niet eens meegerekend)

Mijn tip is dus:

Doe jezelf een lol, ga lekker relaxed naar de HCC, kijk er rond en koop gerust de gadgets die je wilt hebben maar die je anders niet meer tegenkomt, maar beperk je tot dat.
Mijn ervaring is dat de HCC met de komst van internet lang niet zo goedkoop meer is, vaak kan je onderdelen net zo goedkoop uit de winkel halen.
Als je langer op de HCC blijft, zijn alleen kleine dingen handig om te kopen, zoals harddisks etc. Zorg trouwens voor een jas met grote binnenzakken........

Wat ik altijd wel grappig om te zien vind, is dat de armen van een mens net te kort zijn voor de doos van een 19" monitor.:):)

Succes,

Herman

• extreme
Ik heb al met mijn ouders gepraat over waar ik mijn nieuwe pc zou gaan aanschaffen... kheb al jullie adviezen besproken. Ik en mijn ouders gaan volgende week wel eventjes langs de zwarte markt in Beverwijk, om daar eventjes te kijken hoe goedkoop het daar wel niet is.... volgens Adder zijn daar best wel goeie pc-zaken met lage prijzen.... ik ben benieuwd....

Ik schrijf de prijzen dan op van de pc-zaken die ik daar vind en vergelijk die met pricewatch...

Daarna ga ik wel langs de HCC dagen en vergelijk ik daar weer de prijzen met die van pricewatch EN beverwijk.

Ik denk dat dit het beste is om te doen.

Verwijderd

Mag ik een voorspelling doen? Je zult het niet zo leuk vinden: ik ben bang dat je toch nog teveel van de HCC verwacht. En dat dat weleens lelijk uit kon pakken. Je bent natuurlijk heel erg 'eager' en dat kan je de das om doen. Probeer met iemand te gaan die een beetje sterk in de schoenen staat en waar je wat van aanneemt als hij/zij zegt dat je het beter 'anders kan doen'. Ouders kan goed, een vriendje werkt beter.

Echt, als ik zo je postings lees ben je veel te happig. Maar je laatste relativeerd dat: inderdaad is het slim om in Beverwijk te kijken (alhoewel ik ze nou niet bijster goedkoop vind), dan de pricewatch en dan de HCC. Je zult zien dat je uiteindelijk toch via internet de meeste dingen gaat kopen.

Verder veel plezier gewenst, en hopelijk blijf je er de lol van in zien. Want als je dat doet kun je behoorlijk lachen op de beurs. Dat doe ik wel tenminste... Vooral bij de pornostands, waar je al die 'huisvaders' met opgestoken kragen en rode oortjes ziet scharrelen. Moet je daar eens heel hard: 'he pap, gaan we nou?' roepen. Draaien al die kopjes snel om jong, lachen...

da-Lynx

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 10:48
De HCC dagen zijn idd hartstikke leuk om lekker te kijken en een doosje cdr's en labels en misschien wat hardware waarvan je van te voren bepaald hebt hoeveel je er max aan uit wilt geven te kopen. Daar kun je echt een dagje uit van maken.

Dan ga je een week later naar Beverwijk en dat valt je dan enorm tegen. De prijzen voor hardware zijn niet echt laag en de enige hardwarestand waar het er een beetje betrouwbaar uitziet is .... Brisk.
Had je net zo goed in Purmerend kunnen blijven.

Nou ja, zo was het in ieder geval de drie of vier keer dat ik er geweest ben. Misschien had ik gewoon pech dat de juiste stands dicht waren..

BTW Op het Waagplein (bij de Purmaryn) zit ook een computerzaak. (RS Electronics) en in de Baanstede zit DVC. (DVC staat ook regelmatig in de pricewatch van tweakers) Misschien kan je daar wel wat van je gading vinden. Helemaal bij echte winkels helpt het nog wel eens als je schermt met "Bij hem krijg ik dat er bij" Voor een totaal systeem moet er vast wel iets te regelen zijn.

Ga in ieder geval niet naar PCOké. Die gasten daar lopen wel zo onwijs uit hun nek te ouwehoeren, dat wil je echt niet weten....

Verwijderd

TSSSSS.

Het is maar een computerbeurs hoor jochies!

• extreme
ja dat snap ik, ik weet dat het MAAR een computerbeurs is... maar het is wel leuk als ik daar goeie producten kan kopen voor een lage prijs, zoals geheugen en zo... ikke weet nu niet meer zeker of ik alles ga kopen daar bij HCC, dat zie ik dan wel als ik daar ben... kijken wat de omstandigheden daar zijn. Ik hoop dat mijn onderdelen die ik wil niet uitverkocht zijn...

Verwijderd

Extreme, Atin staat daar niet alleen; er zijn er nog meer. Ik ken ze niet allemaal bij naam, maar ik slaag altijd voor mijn harde waar in die computerhal. En voor niet teveel geld. Je zult natuurlijk als je heel goed zoekt misschien een paar tientjes kunnen besparen, maar je hoeft bijvoorbeeld niet lang met een monitor te sjouwen. Als je vroeg bent (ongeveer 09:30) kan je de auto er voor de deur zetten. Ach, de toegang is gratis (parkeren niet!) en je kan een leuke dag hebben. Ga gewoon even kijken!
Succes

Verwijderd

lalala je kunt ook gewoon pinnen bij giromaten hoor mensen....genoeg in het hele beursgebouw...vraag gewoon stempeltje en pinnen maar...altijd handig om poen op zak te hebben

"poen, poen-poen-poen, poen-poen-poen-poen-poen-poen"
(variant op PIN-liedje >:))

ik ga trouwens op de HCC voor BCE/micro$oft werken met een fancy geel M$-overhempt dus ik zie jullie daar wel jongens :))
3voordelen
1) gratis 3x naar HCC
2) geld verdienen op een koele beurs op relaxte stand
3) zelf ook kopen @ beurs!

• extreme
Hoi adder, ja ik ben al langs de computerhal geweest in Beverwijk, en ik moet zeggen dat ze daar relaxte computerzaken hebben. :) :)

vooral no doubt computer was zeer goed, goeie service en zo! ik mocht mijn toffe hercules 2 mx bekijken en abit mobo met Spire cooler bekijken, :) zeker goed

en de prijzen zijn zeer scherp, nu nog ffies langs de HCC en ik weet waar ik moet kopen. :)

bedankt adder voor de goeie advies!
Pagina: 1