[Server] waarom traagheid?

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat ik aanpassingen doe op m'n website, vervolgens upload, en als ik dan de website aanroep, worden een aantal (dus niet alle) veranderingen pas na een minuut of 10 zichtbaar.

Nu dacht ik eerst dat dat met de cache te maken zou hebben, echter F5 helpt niet. Ook andere pc's blijken de veranderingen pas na een minuut of 10 te zien.

Hoe is een dergelijke traagheid te verklaren? Juist het feit dat het bij geheel willekeurige pagina's, en lang niet alle pagina's gebeurt maakt het voor mij zo vreemd.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

Je browser instellen op 'check for update every time you visit this page'. Dat staat meestal op automatisch.

En ctrl+F5 schijnt ook iets anders te doen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
welke provider heb je? of heb je een dedicated server.. en welke webserver? IIS5? Apache?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien heeft het te maken met de caching van de server.
Misschien is het zo dat de server een aantal pagina's in zijn eigen cache heeft staan, en die cache pas na enkele minuten ververst. :)

Verwijderd

Maak je of je netwerk gebruik van een proxy, dat zou namelijk verklaren waarom ook op andere pc's de veranderingen zo laat zichtbaar zijn.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
precies en dan kan je ctrl-f5en wat je wilt maar je proxy blijft het uit zijn hotcache halen (die blijkbaar op 10 minuten staat) omdat ie vindt dat als jij nu wilt refreshen dat dit TOCH echt de laatste moet zijn.

Heb er op mijn werk ook weleens last van, dat ik het laden van en pagina onderbreek om nog snel een klein ander aanpassinkje te doen, dan krijg ik eerst 5 minuten lang die half geladen pagina die ook eindigt met < ofzow. :)

Bordermanager wordt bij ons op het werk gebruikt. (ofdat dat ook de proxy is weet ik geeneens :))

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
Ik weet dus niet op wat voor server het draait :? Ik heb een stukkie webspees op de immense server van een groot ziekenhuis. Heb alleen een ip met login, en een afgeschermde map waar ik rechten heb...

Maar zo'n servercache verklaart een hoop, echter als die eens in de x minuten ververst, hoe kan het dan dat sommige pagina's wel ineens zichtbaar zijn?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Pagina: 1