Toon posts:

[C++ Builder] BDE vs. ADO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin steeds meer de schijt te krijgen van de Borland C++ Builder 4.
Ik wil dat een progje dat ik maak op iedere willekeurige pc werkt. Ik heb gemerkt dat dit een probleem is i.v.m. de BDE. Ik wil connectie maken met een SQL Server ZONDER BDE. Alleen via de ODBC of zelfs zonder deze.

Ik het het GoT afgezocht en veel gevonden over ADO en BDE. Hier heb ik uit opgemaakt dat het verstandiger is om met ADO te werken dan met BDE. Maar ik heb niet zo een, twee, drie kunnen lezen hoe ik ADO aan het werken krijg.
In mijn versie van de Borland Builder (C++ Builder 4) zitten geen ADO componenten en op internet heb ik geen werkende ADO componenten kunnen vinden.

Via google heb ik een artikel gevonden, "Using ADO with Borland C++ Builder 4", hier is de link: http://www.rpiconsultants...icles/ADOBCB4/ADOBCB4.asp . Super.....dacht ik. Volgens het artikel moet ik Library Type importeren. Dat lukt. Maar de code die er vervolgens staat om connectie te maken werkt niet ook niet nadat ik er wat mee gefreubelt had. De FieldPtr werd niet herkent en ik heb niet kunnen vinden waar dat pointer gedeclareerd wordt.

Brgijp ik het goed als ik zeg dat ik d.m.v dit bovenstaande artikel een ADT aan mij project toe voeg waarmeer ik connectie kan maken met databases? Is het de bedoeling dat je hier zelf uit moet zoeken hoe deze ADT's werken, of moet je hier eigenlijk niet aankomen en is dit code die de Builder zelf gebruikt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nou werken volgens mij de meeste Delphi objecten ook in C++ Builder (lang leve de VCL in dit geval). En Delphi objecten die dit kunnen zijn er zeker wel te vinden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Als je een programma maakt dat de BDE gebruikt, en je maakt een mooi installatiescriptje mbhv InstallShield bijvoorbeeld, dan kun je die BDE probleemloos integreren in dat installatiescript. Uw programma werkt dan ook op andere pc's.
Althans, zo deed ik het altijd.

https://fgheysels.github.io/