E-Mailserver onder Slackware 8.1 met domeinen.

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 22:16

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
We zijn al een tijdje druk bezig met onze e-mailserver, we hebben nu eindelijk het spam probleem opgelost maar we komen nu ineens tegen een muur aan, een aantal klanten willen onder bijvoorbeeld *@domein.domein.nl hun e-mail ontvangen, tot nu toe als ze een POP account wouden adde we ze gewoon onder LINUX account met een password en ze konden e-mail uitlezen. En verzenden.

Maar ze gingen allemaal misbruik maken van onze domeinen, nu willen we dus zorgen dat we het liefste niet een user op de machine zelf hoeven toe te voegen, maar per domein toevoegt en gewoon stukje op de HDD voor ze aanwijst.

En ook dat klanten de keuze hebben e-mail te ontvangen onder welk e-mailadres dan ook. Dus aa@bla.nl srte@bla.nl en dan allemaal naar bla@bla2.nl

Tot nu toe niks usefulls met Google en of GoT search gevonden.

Slackware 8.1 met standaard mailservers etc.

edit:

F*ck, in topic staat 8.0 terwijl het 8.1 is :X

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Ga vanavond vroeg naar bed en formuleer je vraag morgen eens iets duidelijker.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, niet om het een of ander, maar de standaard mailserver van Slackware (sendmail) kan dit allemaal gewoon... En dat sendmail nogal lastig is in het configgen en uitvogelen hoe het precies werkt, weet ik zelf inderdaad ook :+ Gelukkig hoef ik hier enkel voor mezelf een relay te hebben, en geen moeilijk gedoe met alternatieve domeinen... Maar ik zou zeggen, lees eens (erg veel) op www.sendmail.org... Daar staat _alles_ gedocumenteerd (Is alleen dus wel erg veel... Echt een RTFM-etje, helaas is deze manual nogal _GROOT!__

Veel Succes!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
heb je wel gegoogled??

heel leuk, met spam en virusprotectie

De basis voor de vorige, ook al voldoende denk ik

De basis voor de vorige, nu met mysql-auth

Hier mee kun je alles wat jij wilt, lijkt me...maar voortaan ff googlen

• aKra
  • Laatst online: 17-05 22:16

aKra

Topicstarter
Ik heb ge-google-ed, maar dan krijg ik altijd Engelse documentatie, kan goed genoeg engels, maar dan snap ik het toch nooit...

Maar allemaal dingen met anti-spam etc. maar dat is me allang gelukt...

Waar het mij om gaat is om een soort "hosting" situatie te creeeren, net zoals je bij XS4ALL een webhosting account krijgt en *@jedomein.nl e-mail kan ontvangen naar jeuser@xs4all.nl, en zonder dat jij een ander domein van jeuser@pietjepuk.nl e-mail kan ontvangen.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Volgens mij ish et het eenvoudigst om Postfix te installeren (erg simpel) icm met courier-imap ofzo event. met mysql ondersteuning. Ik heb trouwens wel het idee dat dit erg standaard zut is (ik heb er zelf niet zoveel kennis/ervaring mee, maar ik heb wel eens kort naar Postfix gekeken, en ik weet 100% dat het daarmee kan).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zelf installeer ik veel mailservers met qmail, qmail-scanner, sophos sweep/sophie daemon, vpopmail en courier.

Lekker compleet allemaal, niet moeilijk en het werkt heerlijk, vooral met qmailadmin: je logt als postmaster in op je domeintje en je kunt alle users bewerken, maillists opzetten, aliases opzetten, autoresponders, catchall accounts, etc.
Je logt in als gewone user en je kunt alleen een forwarder en autoresponder opgeven.

Hier ben ik er tevreden over. Heb laatst nog samen met iemand gedaan voor z'n werkgever, die was ook uitermate tevreden over de setup :)

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
Heb je mijn links wel goed bekeken Akra?

dat zijn allemaal Vpopmail oplossingen, dus allemaal virtual-domains (zonder system-users etc.)

• pjottum
  • Laatst online: 22:08

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

klinkt als virtusertable.. zoek daar eens op..

I have usernames older than you.

Pagina: 1