Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Waar koop ik in NL een 4x16 LCD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt op het eerste gezicht misschien een beetje een 'k-met-een-grote-k'-topic, maar luistert en huivert:

Ik ben onderdelen aan het verzamelen om zelf een gigantische midi-controller/synth te bouwen, en het enige wat eigenlijk nog op mijn begroting ontbreekt, zijn, je raad het al, de LCD's.
Ik ben op zoek naar 2x (of 3x als ik het kan betalen, gelijk eentje in mijn pc 8)7) een 4x16 backlight characterbased LCD met een HD44780 controller en het liefst met een blauwe of zwarte achtergrond en grijze of witte tekens. Als 4x16 echt geen mogelijkheid is, dan kan evt. een 4x20 ook, maar dan kan ik dus niet het volledige scherm gebruiken.
Nu heb ik natuurlijk de sites uit de FAQ bezocht, maar daar kan ik niet echt vinden wat ik zoek:

- Op conrad.nl kan ik zoeken wat ik wil, maar vind ik geen lcd schermpjes, en de links die ik uit de (omega) search peuter, die bestaan niet meer
- Pedak.nl heeft een mooi display, EA E164-NLW, 4x16, de goede controller en in het blauw, maar daar moet ik dus wel bijna 100 euro voor betalen en dat is meer als 1/3 van de begroting!
- De LCD's van velleman.be voldoen niet aan mijn eisen
- De LCD's die Antratek.nl kan leveren zijn praktisch allemaal serieel en zijn verder niet echt wat ik zoek

Met google krijg ik ook niet echt zinvolle info, dus vandaar mijn vraag:
Weten jullie waar ik een LCD met de hierboven beschreven eigenschappen ergens in NL en het liefst via het net kan krijgen?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15
Hmm, CrystalFontz maak sowieso geen 4*16 LCD's in andere kleuren dan de standaard. Wel een 4*20 in het blauw, dan zit je alleen nog met het probleem: Waar in Ned? Misschien heb je geluk dat er binnenkort weer een IA voor is, een blauwe 4*20 koste namelijk 30 euro :9

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Dr.Roelski

Walk on ....

www.conrad.nl
conrad online-productcatalogus
\- componenten
\- opto-elektronische bouwelementen
\- DISPLAYS
\- LCD DISPLAYS

En zie.... lcd's
Helaas niet de 20x4 die jij zoekt, maar er staan wel lcd display's (duur).

Wat je ook kan proberen: www.dil.nl
+/- 57 euro (ook duur).

Verwijderd

Topicstarter
Tja, die 4x20 in het blauw of zwart is absoluut een optie, maar of die dan weer de juiste controller heeft, dat kan ik nergens vinden.
En, als ik daar iets bestel, ben ik dan nog invoerrechten kwijt, of hoe zit dat?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 16:37:
Tja, die 4x20 in het blauw of zwart is absoluut een optie, maar of die dan weer de juiste controller heeft, dat kan ik nergens vinden.
En, als ik daar iets bestel, ben ik dan nog invoerrechten kwijt, of hoe zit dat?
Deze beschikt over een HD44780 controller (heb hem zelf ook :D). Voor de invoerrechten moet je even met Lethal of MaRc0 mailen, die hebben de IA georganiseerd.

BTW. er is van elke LCD een datasheet beschikbaar, daar staat als het goed is ook in dat hij over een HD44780 controller beschikt :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
er zijn ook mensen hier in nederland die die LCD's zelf in elkaar zetten, en dan als totaalpaket versturen

check mijn site voor een linkje (site is in sig)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 30 oktober 2002 @ 16:42:
er zijn ook mensen hier in nederland die die LCD's zelf in elkaar zetten, en dan als totaalpaket versturen

check mijn site voor een linkje (site is in sig)
Als ik via de link op jouw site doorlink, dan kom ik hoe dan ook vrij dood uit. Ik ben niet op zoek naar kant en klaar, ik kan zelf wel solderen, maar ook omdat ik de schermpjes niet op een pc-poort aansluit, maar op een andere schakling, waardoor de bedrading weer een beetje typisch wordt...

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 20:09

RBouman

René

Koop hem in duitsland bij www.reichelt.de
en bestel dan onder rembours

LCD 16 * 4 kost daar 17.75€
LCD 20 * 4 backlight 27€

je betaalt iets van 10€ verzendkosten staat wel op de site
de onderdelen in duitsland zijn nl veeeel goedkoper dan hier.
>:)

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Verwijderd

Topicstarter
Dr.Roelski schreef op 30 oktober 2002 @ 16:34:
[...]
Wat je ook kan proberen: www.dil.nl
+/- 57 euro (ook duur).
Ik zal de dames en heren van DIL een ie-meel sturen, want erg veel info over hun schermpjes hebben ze niet op de site staan. Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
RBouman schreef op 30 oktober 2002 @ 16:48:
Koop hem in duitsland bij www.reichelt.de
en bestel dan onder rembours

LCD 16 * 4 kost daar 17.75�
LCD 20 * 4 backlight 27�

je betaalt iets van 10� verzendkosten staat wel op de site
de onderdelen in duitsland zijn nl veeeel goedkoper dan hier.
>:)
Vergis je niet, Reichelt rekent voor internationale rembours iets van 30 euro, ik heb al over wat mindere ervaringen gelezen, maar ik ga iig 'ff tjekken' (hehe...).

Het probleem van deze electronicashops is voor mij ook een beetje dat ze soms wel de lcd's met de juiste technische voorwaarden hebben, maar alleen in het standaard zwart op groen. Ik wil juist zo graag een lekkere pimpbak maken...
Pagina: 1