Toon posts:

[C#] GetWebRequest geeft time-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een programma waarmee ik bezig ben. Ik log in op een server via HTTP, verwerk een aantal redirects en authenticeer met de server, tot zover gaat alles goed. Als alle authenticate en redirects voorbij zijn krijg ik een URI toegestuurd waarnaar ik alle volgende requests moet door sturen. Deze URI haal ik uit de data die ik krijg van de server. Vervolgens wil ik weer een request sturen en die moet dus naar die URI. Het probleem is echter dat er in die URI een @'stje staat en ik denk dat dat de reden is dat ik een time-out krijg.

Mijn code ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
HttpWebRequest request = (HttpWebRequest) HttpWebRequest.Create(new Uri(finaluri));
byte[] bytes = Encoding.ASCII.GetBytes(xmlGetFolderInfo);
request.UserAgent = "Outlook Express/6.0 (MSIE 6.0; Windows NT 5.1; DigExt; MSNIA)";
request.AllowAutoRedirect = false; 
request.ContentLength = bytes.Length;
request.ContentType = "text/xml"; request.Method = "PROPFIND";
request.Credentials = credentials.GetCredential(new Uri(finaluri), authenticationScheme); request.KeepAlive = false;
request.GetRequestStream().Write(bytes, 0, bytes.Length);
request.GetResponse();

Ik krijg dan dus een time-out op de één na laatste regel en als ik die comment dan krijg ik dezelfde foutmelding op de regel er onder. Ik denk dus dat er iets fout gaat op het moment dat er data verstuurd moet gaan worden.

Nou heb ik geprobeerd om de server te pingen, dat wil niet, maar ik kan wel een verbinding maken met de server en ook een request sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ehmz, niemand die een idee heeft? Ik kom er echt niet uit, heb al veel dingen geprobeerd, maar 't wil nog niet echt lukken zal ik maar zeggen.

Verwijderd

Ik heb nog nooit met HttpWebRequest e.d. gewerkt, dus kan er weinig zinnigs over zeggen, maar misschien is het nuttig te kijken wat er op de server gebeurt. Kijk eens in de log files of de server de request wel begrijpt, of de request wel aankomt.

Verder staat er in RFC 2616 over HTTP 1.1 wel iets over dat het @ teken in verschillende header velden als scheidingsteken wordt gebruikt, maar ik heb niet heel het stuk gelezen, en weet niet of ze eventueel ge-escaped moeten worden. In dat geval neem ik aan dat dat ook correct zal gebeuren door de juiste HTTP URL encode methode die vast ergens in .NET zit.

HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 19:41:
Ik heb nog nooit met HttpWebRequest e.d. gewerkt, dus kan er weinig zinnigs over zeggen, maar misschien is het nuttig te kijken wat er op de server gebeurt. Kijk eens in de log files of de server de request wel begrijpt, of de request wel aankomt.

Verder staat er in RFC 2616 over HTTP 1.1 wel iets over dat het @ teken in verschillende header velden als scheidingsteken wordt gebruikt, maar ik heb niet heel het stuk gelezen, en weet niet of ze eventueel ge-escaped moeten worden. In dat geval neem ik aan dat dat ook correct zal gebeuren door de juiste HTTP URL encode methode die vast ergens in .NET zit.

HTH :)
Mjah, kijken of de request goed aankomt en wat de server er mee doet wordt moeilijk aangezien de server niet van mij is. Kan nog wel eens even die RFC gaan bekijken, maar dat doe ik morgen dan wel. Alvast bedankt iig :).