named anchors dynamisch opgebouwd

Pagina: 1
Acties:

• Amplify
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 10:39
Wanneer ik link naar een bepaalde positie in een 'nog dynamisch op te bouwen' pagina, lukt het de browser merendeels niet om de named anchor boven aan de pagina te plaatsen (m.a.w. gaat niet naar de named anchor).

code:
1
2
3
4
5
6
7
In de eerste pagina (index.php):

<a href="n.v.t" name="woensdag">

In de tweede (weblog.php) :

<td onclick="location.href='index.htm#woensdag'">ga naar index.htm; anchor woensdag</td>

Weet iemand waardoor dit komt ?

Your mind is trapped by the thought of it.

Verwijderd

1) Niet ter zake doende volgens mij, maar dat href mag je gewoon weglaten, dus ik vraag me af waarom je dat niet doet :)

Als mogelijk antwoord op je vraag: misschien komt het doordat er veel plaatjes in je pagina staan. Deze worden achteraf geladen en wanneer deze ergens boven je anchor staan, doet dat je pagina dus nadat deze naar het anchor is gesprongen, alsnog verschuiven.
Het probleem waar jij tegenaan loopt zie ik ook op de grotere pagina's van het W3C. Dat zijn ècht grote documenten en daar wil het ook wel eens fout gaan. Als alles is geladen en je drukt op F5 zie je dat het daar vervolgens wel goedgaat.

Het probleem dat jij hebt komt dan dus waarschijnlijk ook door een van deze dingen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sluit je <a> tag eens af...

Intentionally left blank

• Amplify
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 10:39
FoOl, bedankt voor je antwoord. Ik kan meegaan in je logische redenering. Ik heb het probleem met javascript oplost:

code:
1
2
3
4
5
function showLoc(anchorName) {
    window.location = "#" + anchorName;
} 

<body onLoad="showLoc">

Toch blijf ik het raar vinden dat er niet pas NA het laden van het totale document naar een anchor versprongen wordt.

Your mind is trapped by the thought of it.

Verwijderd

Amplify schreef op 30 oktober 2002 @ 16:33:
FoOl, bedankt voor je antwoord. Ik kan meegaan in je logische redenering. Ik heb het probleem met javascript oplost:

code:
1
2
3
4
5
function showLoc(anchorName) {
    window.location = "#" + anchorName;
} 

<body onLoad="showLoc">

Toch blijf ik het raar vinden dat er niet pas NA het laden van het totale document naar een anchor versprongen wordt.
1) spel mijn nick goed als je nog iets van me wilt horen ;)
2) Ik weet ook niet precies hoe het zit, ik krijg het idee dat wel eerst alles geladen is (de html code tenminste) maar dat er al wordt versprongen naar het anchor voordat de pagina ook volledig gerenderd is.

edit:

Ik ben eens even met MOZ en opera gaan kijken en ik begin te geloven dat dit een geweldige MSIE-only feature is :)

Verwijderd

Hiervoor hebben we trouwens window.location.hash, niet dat het heel veel uitmaakt, maar ik vind het iets netter om te gebruiken in plaats van location.href in dit geval. :)
Pagina: 1