Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Ze doen het weer.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Ik weet et, maar dat schuimrubber was eigenlijk niet breed genoegVerwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 16:14:
tip: Als je om een fan van dat spul wilt doen...knip een te klein gat,,en trek t daarna om de fan heen..
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Feitelijk geen flauw idee, ik heb hier geen decibel meter enzo, maar als ik zeg dat die van 35-40 naar 15-20 is gegaan, lijkt me wel een aardige schatting, het was net een stofzuiger, nu nog maar een beetje lawaai, maar de fans moeten er binnenkort ook aan geloven, daar komen een paar weerstandjes tussen denk ik.Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 16:21:
En hoeveel Db???(eerst/nu)
Hmz, ik weet eigenlijk niet of dat wel klopt, maar goed, het scheelt gewoon de helft, ik hoor em nu nog steeds, maar goed... weet iemand trouwens hoe dat moet met je gele/rode draadje om je fans langzamer te laten draaien? Dan hoef ik heen geld uit te geven aan weerstandjes en potmeters enzo... tnx
je draadje van je fan doorknippen en die in zo'n voedingstekker doen!!Hmz, ik weet eigenlijk niet of dat wel klopt, maar goed, het scheelt gewoon de helft, ik hoor em nu nog steeds, maar goed... weet iemand trouwens hoe dat moet met je gele/rode draadje om je fans langzamer te laten draaien? Dan hoef ik heen geld uit te geven aan weerstandjes en potmeters enzo... tnx
rood -> geel
zwart -> rood
dan draait je fan als het goed is op 5v
There's no savegame in real life...
Verwijderd
Nee, dan draaid je fan op 7 volt ... voor 5 volt moet je de rode draad van de fan op de rode draad van de voedings stekker doen en de zwarte van de fan op de zwarte van de voedings stekker_Badeend_ schreef op 30 oktober 2002 @ 16:47:
[...]
je draadje van je fan doorknippen en die in zo'n voedingstekker doen!!
rood -> geel
zwart -> rood
dan draait je fan als het goed is op 5v
Wat fan geluid helpt het ook om een paar goede fan's te halen ... met een paar Sunon's of beter nog Papst fan's scheelt het stukken wat betreft geluid t.o.v. een paar van die goedkope fan's
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2002 17:04 . Reden: aanvulling ]
ga zo door
Hehe, ik heb net mun cellie 500 als proefdier gebruikt. In principe dus de rode en de gele en de zwarte omwisselen volstaat prima, dan draaien ze al een stuk langzamer. Het gaat er denk ik om dat er nog een klein beetje airflow is dat is genoeg. Maar het zijn inderdaad goedkope fansVerwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 17:02:
[...]
Nee, dan draaid je fan op 7 volt ... voor 5 volt moet je de rode draad van de fan op de rode draad van de voedings stekker doen en de zwarte van de fan op de zwarte van de voedings stekker
Wat fan geluid helpt het ook om een paar goede fan's te halen ... met een paar Sunon's of beter nog Papst fan's scheelt het stukken wat betreft geluid t.o.v. een paar van die goedkope fan's
Dus, vanavond dan maar ff alle stekkers omwisselen en asus probe in de gaten houden, tnx!
nu nog die case fans op 7 volt,
voeding kan denk ik wel, zitten toch 2 fans in ??
En dan een papst 19 Dba op je cpu !
En hij is echt muis stil,
heb zelf hier ook een chieftec met server erin,
hoor je alleen nog de hd !
Verwijderd
1
2
3
| Molex Fan rood --> rood zwart --> zwart |
7 volt
1
2
3
| Molex Fan geel --> rood rood --> zwart |
Kijk, dat is nog eens duidelijk!!! Super man, ik ga vanavond direct weer moddenVerwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 17:25:
5 volt
code:
1 2 3 Molex Fan rood --> rood zwart --> zwart
7 volt
code:
1 2 3 Molex Fan geel --> rood rood --> zwart
kan wel, maar de weerstanden produceren dan constant warmte (dat wil je niet
halvering van het geluid = 3db minder.Hmz, ik weet eigenlijk niet of dat wel klopt, maar goed, het scheelt gewoon de helft, ik hoor em nu nog steeds, maar goed...
zie :weet iemand trouwens hoe dat moet met je gele/rode draadje om je fans langzamer te laten draaien?
http://people.freenet.de/s.urfer/7vtrick.htm
[afbeelding]
en wil je het geheel heel netjes maken:
http://subdiv.net/articles/7v12vbaybus/7v12vbaybus.htm
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
Verwijderd
Kan je niet een geluidsopname maken, o.i.d.?
niet om nou te patsen van kijk eens wat ik heb, ofzo, maar ik heb nog nooit een andere gedempte Antec/Chieftec gehoord om met die van mij te vergelijken
Dan scheelt het dus 3dBWhizzCat schreef op 30 oktober 2002 @ 16:27:
[...]
Feitelijk geen flauw idee, ik heb hier geen decibel meter enzo, maar als ik zeg dat die van 35-40 naar 15-20 is gegaan, lijkt me wel een aardige schatting, het was net een stofzuiger, nu nog maar een beetje lawaai, maar de fans moeten er binnenkort ook aan geloven, daar komen een paar weerstandjes tussen denk ik.
Hmz, ik weet eigenlijk niet of dat wel klopt, maar goed, het scheelt gewoon de helft, ik hoor em nu nog steeds, maar goed... weet iemand trouwens hoe dat moet met je gele/rode draadje om je fans langzamer te laten draaien? Dan hoef ik heen geld uit te geven aan weerstandjes en potmeters enzo... tnx
(ongewild schopje
yep! Maar nu nog meer want alle fans (behalve cpu) draaien nu op 5 volt. Veel stiller wordt ie denk ik niet, tenzij ik de cpu fan nog ga vervangen en de HD's. Dat is momenteel het enige, maar goed, 1x een 7200 rpm en 2x 5400 rpm maxtorretjes, dus ach, dat kan... *stilte stilte*
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Whehe, mijn cellie 500 met 128 mb hoor ik ook nietVerwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:10:
mijn pc is echt gewoon stil, je hoort em niet (kheb ook maar 1 fan, hijs daardoor wel erg warm) maarjah, hij doet het wel ok, voor zover dat kan dan met een 500 mhz 128 mb en voodoo 3
Maar jah, als je een XP1900+ hebt, dan heb je wel wat nodig, dus moet er gemod worden en fans langzamer en weet ik veel wat voor gekke stunts nog niet meer om het allemaal fatsoenlijk te laten draaien. Die beesten van tegenwoordig worden veel te warm! Gewoon weer de 486 van zolder plukken.. lekker koud
die kun je idd passief koelenWhizzCat schreef op 30 oktober 2002 @ 20:47:
[...]
Whehe, mijn cellie 500 met 128 mb hoor ik ook niet
Maar jah, als je een XP1900+ hebt, dan heb je wel wat nodig, dus moet er gemod worden en fans langzamer en weet ik veel wat voor gekke stunts nog niet meer om het allemaal fatsoenlijk te laten draaien. Die beesten van tegenwoordig worden veel te warm! Gewoon weer de 486 van zolder plukken.. lekker koud
Ik kan mijn fans via een switch van snelheid laten wisselen. Na deze warme zomer was zo een mod wel een vereiste want om nou altijd je kast open te gooien, nee daar dank ik voor
Verder wel mooi gedaan.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Lijkt me niet erg verstandig 1 fan!Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 20:10:
mijn pc is echt gewoon stil, je hoort em niet (kheb ook maar 1 fan, hijs daardoor wel erg warm) maarjah, hij doet het wel ok, voor zover dat kan dan met een 500 mhz 128 mb en voodoo 3
Is je proc dan passief gekoeld of heb je geen fan in de voeding?
Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}
Verwijderd
proc passief gekoeldEternalDragon schreef op 02 november 2002 @ 17:50:
[...]
Lijkt me niet erg verstandig 1 fan!
Is je proc dan passief gekoeld of heb je geen fan in de voeding?
kheb der nog geen problemen mee gehad trouwens hoor
Daar zou ik toch erg mee oppassen. Ik denk dat de levensduur van jou cellie opeens een stuk minder word...Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 17:53:
[...]
proc passief gekoeld
kheb der nog geen problemen mee gehad trouwens hoor
Verwijderd
jah, dat zal wel, maar ik ben eigenwijs en doe het niet...WhizzCat schreef op 02 november 2002 @ 17:56:
[...]
Daar zou ik toch erg mee oppassen. Ik denk dat de levensduur van jou cellie opeens een stuk minder word...
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf wetenVerwijderd schreef op 02 november 2002 @ 17:57:
[...]
jah, dat zal wel, maar ik ben eigenwijs en doe het niet...
Ik heb hier trouwens ook zo'n config staan, cellie 500 met 128 mb...
Verwijderd
De onderste 3 doen het nog steeds niet?
EDIT: To the subject, leuke mod
Klopt, die moest ik helaas van mun webserver afsmijten, @home webspace is maar 5 mb weet je en de rest kan/mag er echt niet af...
Zo dan... lijkt beter als kruisjes... die onderste waren toch niet echt interessant