MSI KT3 met promise Raid loopt niet

Pagina: 1
Acties:

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ok ik heb de Faq uitgeplozen en ben m'n error niet tegen gekomen..

Ik zit met het volgende: heb 2 HDD's 7200rpm van 30gb die ik in raid-0 wil hangen

heb de drivers geladen in Win2k pro m'n Bios herkent ze ook en geeft de melding "Functional"

ik doen de ide kabels in de betreffende raid stekker's vervolgens blijft hij halverwegen het booten hangen op de Melding:

"NTLDR ontbreekt druk op een toets om opnieuw op te starten"

Iemand hier ervaring mee? oplossing...

bvd :)

Doe je ding.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:38
Gebeurt dit na een schone windows installatie of met je huidige erop ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat is de opstartvolgorde? Waarvan wil je opstarten? Waar staat Windows precies?

"NTLDR ontbreekt" betekent dat de eerst gevonden actieve schijf niet opstartbaar is..

• deepep
op een bestaande Win2k op de boot drive

in normale ide config start hij netjes op...

Doe je ding.

• SouLmaN
Windows 2000 cd erin, daar vanaf booten en kiezen voor het herstellen van bestaande Win2000 installatie, moet werken.

• deepep
hmmm, dan vult hij de ontbrekende files aan?

heb er sp3 op zitten en heb ook via de win2k cd geboot en vervolgens de promise drivers erin geladen...

Heb geloof ik de zelfde plank als jij "Soulman" K3T ultra aru

Doe je ding.

Verwijderd

Hehe logisch toch.
als je een bestaande w2k install gaat inzetten in een verse stripe configuratie dan doet ie gene niks nee. Je moet een verse install doen van je w2k.
Of dacht je dat de RAIDcontroller wel ff zelf de w2k install van de ene schijf netjes verdeelt over alle twee?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt erop dat je computer wil opstarten van de RAID array..
Dit kun je oplossen met een of meer van de volgende methodes:

- In de BIOS instellen dat hij éérst van de onboard IDE moet opstarten (C:\)
- In de RAID BIOS instellen dat hij NIET van de array moet opstarten
- Met een Win9X bootflop met FDISK of met PartitionMagic de eerste partitie op de RAID array de-activeren
- De Win2K setup opnieuw draaien en voor de Herstel-optie kiezen

• SouLmaN
Heb dit zelf ook een keer gedaan, gewoon kiezen voor het herstellen van de huidige Win2000 installatie, en dan gaat ie systeem onderzoeken. Daarna vraagt ie of hij bepaalde bestanden naar originele staat moet vervangen, ik heb toen alleen bij NTLDR ja gedaan, bij de rest nee en toen werkte hij weer perfect.

• deepep
Maar hoezo de eerste partitie De-activeren...

Doe je ding.

• deepep
okdan dan ga ik dat nu even proberen. alvast bedankt voor de tip! SouLmaN

Doe je ding.

Verwijderd

vergeet in ieder geval niet op F6 te drukken bij het installeren van Windows....additional raid/scsi drivers....

• deepep
Helaas geen suc6 ermee heb net NTLDR via de win2k cd hersteld..maar geen verandering in de immer terugkomende melding dat hij hem mist...en ja ik heb inderdaad ook via F6 de promise drivers geladen

Doe je ding.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer dan de andere opties.. Herstel de BIOS instellingen of de-activeer eens met FDISK / PartitionMagic. Kijk eventueel in Help daarvan als je er nog niet uitkomt :)

Verwijderd

Partities van beide schijven verwijderen. En dan met je RAID software op je mobo een striping partitie maken. Volgens mij kun je niet zomaar een 2e schijf erbij prikken en die gelijk in je bestaande partitie toevoegen. Maar ik kan me vergissen.

• deepep
ik heb 3 schijven 2 ervan wil ik in raid hangen en ook de hoofd boot schijf wil ik in raid hangen aangezien daar win2k op draait de 3e schijf is geen optie om daar win2k op te draaien namelijk hijs 100gb en vol

in de raid bios geeft tie netjes melding van de raid-0 config met de status "functional" dus het ligt toch echt aan win2k die hem niet herkent

Doe je ding.

Pagina: 1