[Win2k, Exchange2k] SMTP van binnen naar buiten

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43
Zit met een probleempje, (de laatste want dan is alles af ervoor }:O)

Server; Win2k Advanced Server (SP3)
Exchange 2000 Enterprise Edition (geen SP)

Het domein is lokaal, dus een blabla.local domein ding.
Alles werkt met Exchange, de mail wordt netjes bezorgd, agenda'tje werkt overal bij alle gebruikers en via POPBeamer (legaal gekocht omdat het best goed werkt) geinstalleerd en voldoet prima!.

Nu willen de mensen vanzelf sprekend ook naar buiten e-mailen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet instellen.

Heb al een aantal dingen geprobeerd, iig een SMTP connector geinstalleerd. De Virtuele (?) SMTP server draaide al en daar heb ik alles weer goed doorgenomen.

De server hangt overigens achter een proxy, maar heeft wel direct internet toegang naar buiten (altijd). De accounts die het moeten kunnen hebben zelf wel een internet e-mail adres.

Wie kan me helpen?

(Search gebruikt, staan wel aantal andere topics over, maar niet dé oplossing.)

Verwijderd

En aan welke isp hangt dat handeltje?

Verwijderd

zie de MS-site staan hele walkthroughs hoe je smtp-connector moet instellen..
Je kan smarthost gebruiken of DNS moet je zelf weten..

• RiCk
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:00:
En aan welke isp hangt dat handeltje?
@Home :)

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
heb je op je lokale netwerk in de dns een mx aangemaakt? en heb je een domain wat vanuit buiten bereikbaar is?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Als ik het zo lees heeft hij geen publiek domain, dus is dat meteen zijn probleem :P

Dat is voor jou stap 1 en daarna moet je het instellen en ik denk dat dat nog eens lastig kan gaan worden in jouw situatie. Omdat je dan 2 domains hebt.

There is no art to find the minds construction in the face

• RiCk
Muppet schreef op 31 oktober 2002 @ 11:09:
Als ik het zo lees heeft hij geen publiek domain, dus is dat meteen zijn probleem :P

Dat is voor jou stap 1 en daarna moet je het instellen en ik denk dat dat nog eens lastig kan gaan worden in jouw situatie. Omdat je dan 2 domains hebt.
Heb geen publiekelijk domein,
zal er ook geen krijgen ben ik bang :)

• RiCk
Sorry, laat ik me dan even verbeteren.
@Work.

En als ik me op de vingers wil laten tikken ga ik wel naar een SM meesteres ofzo :)

Verwijderd

:( En je wilt dus met jou domeinnaampie naar buiten gana meelen...

:r Gaat niet werken.. Om dit mogenlijk te maken moet je wel een domeinnaam hebben! Zonder is dit niet mogenlijk.. Als iemand nl dan op een mail replyet komt ie keihard terug!.. Natuurlijk als je mail tool goed geinstalleerd is en SMTP aanstaat kun je mailen..

Verwijderd

RiCk schreef op 31 oktober 2002 @ 12:44:
Sorry, laat ik me dan even verbeteren.
@Work.

En als ik me op de vingers wil laten tikken ga ik wel naar een SM meesteres ofzo :)
Nou, nou....gevoelig hoor.
Als een isp zoiets zegt, werkt poort 25 vaak ook niet.
Magoe; www.work.nl; niks www.atwork.nl; niks.
Waar zit die ISP van je?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

is het zakkelijke abbo van @home dus het is gewoon work.home.nl :)

correctie.. het was work.home.nl :?

Eeuwige n00b

• RiCk
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:28:
[...]

Nou, nou....gevoelig hoor.
Als een isp zoiets zegt, werkt poort 25 vaak ook niet.
Magoe; www.work.nl; niks www.atwork.nl; niks.
Waar zit die ISP van je?
Damn, wat zeur je.

Ik zeg niets meer, straks gaat deze topic dicht en weet ik nog niets (naja weet iig al wel wat hier)

Verwijderd

RiCk schreef op 31 oktober 2002 @ 14:34:

Damn, wat zeur je.

Ik zeg niets meer, straks gaat deze topic dicht en weet ik nog niets (naja weet iig al wel wat hier)
Iedereen probeert je hier toch echt te helpen, maar de info moet er wel uitgeperst worden.

Wat is de homepage of supportpage van je isp, of een pagina waar je abbonement omschreven staat. Heb je een public dns naam op 1 van de ip's die je gebruikt om naar buiten te gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 12:48:
:( En je wilt dus met jou domeinnaampie naar buiten gana meelen...

:r Gaat niet werken.. Om dit mogenlijk te maken moet je wel een domeinnaam hebben! Zonder is dit niet mogenlijk.. Als iemand nl dan op een mail replyet komt ie keihard terug!.. Natuurlijk als je mail tool goed geinstalleerd is en SMTP aanstaat kun je mailen..
Dat klopt dus niet. Je kan met elk domein naar buiten mailen wat je wilt met je eigen mailserver.
En doordat mail van anderen naar pop-box van hoster worden gestuurd is dat geen enkel probleem
Nogmaals
zie site van MS zelf..

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Was het niet zo dat je zij @home de boel (port 25 )dicht hadden gegooit zodat je geen mail server meer kon draaien, ivm grote hoeveelheden spam die van hun af kwamen ? Dat zou gelijk ook je reden kunnen zijn waarom het niet werkt. Vertel nou maar bij welke provider je zit, wat kan mij het nou schelen dat je de regels van je eigen isp overtreed. is je eigen verantwoordelijkheid.

• RiCk
We hebben een zakelijk abbo bij @Work.
Maar volgens mij is poort 25 wél dicht.

Kan de mail niet geforwared worden naar de maal server van hun?
Pagina: 1