Toon posts:

Dual AMD Mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He weet iemand of er een dual plankje bestaat voor duron/thunderbird, volgens mij niet maar je weet maar nooit.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17
nu: NEE
binnenkort: 760MP

:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Tyan komt er binnenkort met eentje.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik heb van iemand bij AMD, werkte al 5 jaar aan de Athlon) gehoord dat ie geen enkel probleem ziet in twee verschillende snelheden CPU's op een bord !! dus bijvoorbeeld een 500 en een 700 op hetzelfde bord. Klinkt veel belovend, bij intel is het zelfs zo dat het het best loopt als de CPU's nog uit dezelfde Batch komen. Ook heeft de Athlon extra datalijnen voor communicatie tussen de CPU's ondeling en zit de CPU's niet naast elkaar op dezelfd datalijn maar ieders een eigen datalijn naar de chipset.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

t komt er dus op neer dat alle amd cpu's gewoon lekker duur blijven 2ehands omdat ik za anders wel op ga kopen,, moet je je dit maar eens bedenken..

je koopt een 4 of 8 dual amd bord, oke tis duur maar das een investering..
dan plak je er een amd 600 of what ever op en werkt ermee..

dan kom je ineens een cpu tegen op een 2ehands site voor nog geen 100 piek!

juist wat doe je dan? je koopt dat ding meteen.. maakt niet uit wat voor athlon het is gewoon kopen en inproppen, heerlijk toch?
ik heb hier al 2 athlons draaien dus dat wordt wreed..

ook voor pc-shops die aan koetje doen wordt t leuk, als ze een paar athlons hebben liggen kunnen ze gewoon in de koe stoppen totdat er een klant is.. gni gni

openkat.nl al gezien?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

4 of 8 AMD dual board?? dat zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren.. of bedoel je een dualboard, waar verschillende proc's op kunnen.. dan is het wel een beetje koel ja.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Een dual-bordje voor Athlon is nu al zo'n 1,5 jaar "onderweg". Maar helaas, uw geduld wordt nog een tijdje op de proef gesteld: nu is het al weer 3e kwartaal 2001 dat-ie verwacht wordt. Als je daarop moet wachten, is je baard inmiddels zolang geworden dat-ie meteen in die dual coolerfans vast komt te zitten als je je case opent :).

Zie:
http://www.tomshardware.de/news/nachricht-20001031-1331.html

Nou ja, we zien wel wanneer die komt.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

ik verwacht trouwens ook dat die boardjes rete duur gaan worden. 6layers pcb 760mp chipset is zowiezo al duur. Waarschijnlijk hebben de meeste onboard scsi (abit niet natuurlijk) en misschien ook wel lan.

Als je dus dual athlon wil kan je beter nog wat langer w88 tot er ook wat "lowend" mobo's komen.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>4 of 8 dual amd bord[/quote]Heuh? Das een van de grootste contradicties ooit :)

dual = twee....

Een dual mobo betekent dat je er 2 cpu's op kan knallen. Een 4 dual mobo zal nooit kunnen bestaan omdat je nooit 4 cpu's in 2 sockets kan proppen :)
Pagina: 1