Toon posts:

CD-R wordt (soms) niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn SCSI-kaartje (dawicontrol 2974) aan de praat, maar nu wordt mijn CD-RW niet herkend.

Alleen als ik in de system-->Devicemanager eerst de SCSI-kaart verwijder en dan reboot dan vind windows millenium eerst de scsi kaart en vervolgens de yamaha 4416s. Reboot ik daarna weer, dan is-ie weer verdwenen :(

Ik heb al van alles geprobeerd: andere IRQ voor de SCSI kaart, firmware upgrade (er zat al de laatste versie - 1.0j - in), andere SCSI ID.
Er werd gesuggereerd dat ik eerst met config.sys ASPI drivers moest laden, maar hoe gaat dat precies in zijn werk?
Zijn er verder nog oplossingen?

/me is redelijk de draad kwijt hier ...

Verwijderd

Ik heb ook verschikkelijk zitten kloten met mijn Qlogic Ultra Wide kaart, dit is een 40 mb/s maximaal kaart en ik was ook steeds weer of een brander of een harddisk of een cd rom speler kwijt ik werd er helemaal gek van. NU kan ik mijn scsi kaart instellen wat de snelheid is, nadat ik mijn brander + cdrom speler met de hand op 5 mb/s heb gezet heb ik nergens meer last van. Probeer dus de drives (geen harddisk) in te stellen op 5 mb/s. Ik hoop dat het gaat werken want scsi moet! gewoon werken maar het kan zo vervelend zijn dit soort dingen.
Succes........ik hoop dat het snel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Zowel kaart als brander is SCSI-2, dus daar kan het niet aan liggen...