Toon posts:

Defrag RAID5 probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt:

Ik heb een fileserver met een compaq smart array 3200 waarin ik 4 keer een 10k 18 Gb schijf in een raid 5 config heb, vervolgens heb ik 3 partities
C D en E.

Nu wil ik via Diskkeeper de E partitie Defraggen omdat deze echt biezonders traag is. Dit is ook de grootste partitie van 50 Gb met de meeste bestanden die gezamenlijk zo'n 36 Gb in beslag nemen.

Ik wil hem graag defraggen om die ie zwaar gefragmenteerd is volgens diskkeeper.

Maar ik heb hem nu zo'n 15 x aangezet en ik ben van 2.54 naar 2.04 gegaan terwijl 1.00 gewenst is

Het rapportje ziet er als volgt uit:

Total fragmentation : 28 %
File fragmentation : 39%

Total files 120169
Average size 370 Kb

Fragmented files is 5618
Exces file fragments is 125531

Pls advice :? :x 8)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bestandssysteem?
Indien NTFS, dan is dat niet ernstig (lees: normaal)
Indien FAT32, dan kun je een ander defragtooltje proberen. Bijv. Norton Speeddisk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd NTFS. Maarre is dit echt niet ernstig (dus normaal).

Terwijl diskkeeper toch echt aangeeft dat het een very heavily fragmented volume is.
Met overigens 14% vrije ruimte voor defrag volgens de analyse, terwijl dat 26% zou moeten zijn.

Waar het nog meer om gaat is dat ik een schijfje er bij wil prikken. En dan zou ik graag voor mijn backup een zo veel mogelijk gedefragmenteerd volume willen hebben. Maar daar open ik wel een nieuw topic over. [PNS] Stappen plan uitbreiden RAID 5 complex? ofzo.

BTW wel errug snelle reactie :)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zorg ervoor dat er geen bestanden in gebruik zijn en run diskkeeper gewoon een paar x en scheduler in diskkeeper kan je zo instellen dat ie het bv elke nacht doet

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nouja, ligt eraan wat je onder 'normaal' verstaat.. In principe ondervindt FAT32 veel meer hinder aan een gefragmenteerd schijf dan NTFS, omdat het de schijf niet indexeert in tegenstelling tot NTFS (en de bestanden dus lastiger terug te vinden zijn dan bij NTFS).

Maar je kunt hierin ook wat meer verdiepen via google (plus genoeg tips vinden ;) )
[google=ntfs fragmentation]

Verwijderd

Topicstarter
stamp666 schreef op 30 oktober 2002 @ 15:50:
Zorg ervoor dat er geen bestanden in gebruik zijn en run diskkeeper gewoon een paar x en scheduler in diskkeeper kan je zo instellen dat ie het bv elke nacht doet
Been there, done that.

S'-nachts staat ie idd een beetje z'n zakken te vullen alleen een backupje van de meest actieve dirs. en ik vond 15 x al een hoop.

No offense btw maar sommige dingen had ik zelf ook al bedacht.
Pagina: 1