Toon posts:

Uitgebreide Best Buy. Budget rond 1500€

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers! _/-\o_

Ik ga binnen een week een nieuw systeem aanschaffen. Na aardig wat onderzoek kom ik hier op uit:

Ik koos na veel lezen en nog veel meer twijfel toch voor de 845PE chipset van Intel. Het lijkt op dit moment de beste performance te geven voor de geld. Hoewel natuurlijk de AMD KT333 en KT400 chipsets ook goed zijn, lijkt me de 845PE toch vlotter. En omdat de beste Athlon chip in Nederland verkrijgbaar nog steeds de XP 24000+ (2000Mhz) versie is....

Here she goes: 8)7

1 Western Digital Caviar (80,0 Gb) = EUR 149,00
[De 'JB' versie met 8 mb cache. Lekker vlot HD'tje, beetje slecht leverbaar maar toch de beste keus denk ik. Alternatief is de 100Gb of 120Gb versie, of een snelle IBM Deskstar]

1 Asus P4PE(Intel 845PE) = EUR 185,00
[Dit moederbord komt goed uit de reviews: goede performance, goed in te stellen en natuurlijk gewoon Asus. Geen overclockersbord, maar dat hoef voor mij ook niet per se... iemand suggesties voor een ander bordje?]

1 Intel Pentium 4(2400 MHz) = EUR 269,00
[Ik koos voor 2.4 ghz voor een goede prijs/mhz verhouding]

1 Corsair DIMM 512 MB(voor PC) = EUR 289,00
[Sit geheugen is pc3500 ofwel ddr440(?)---- een beetje tweakbaar voor wat extra performance. Alternatief: pc3200 ofwel ddr400 geheugen voor een paar eurotjes minder. Schijnt ook slecht leverbaar te zijn]

1 AOpen GF4MX440-V64(64 MB DDRAM) = EUR 85,00
[Deze is voor in mijn oude machine, ik heb al een MSI GF Ti4200 128mb. Dat is een goede kaart volgens de reviews en een beetje toekomst bestendig. Discussie is zinloos over dit onderwep, want ik heb hem al... :P]

1 Creative SoundBlaster Live! Player 5.1(EMU10K1) = EUR 42,00
[Tja, gemakshalve en budgetoverwegingen. Thuis heb ik een oud versterkertje en 2 150w Magnat boxjes ;). De pc is met een gewone jack naar tulp aangesloten, dus sowiso geen mega-kwaliteit. Ik luister wel al mijn muziek via mijn pc. Dus als iemand een fatsoenlijke geluidskaart kan aanraden... graag!]

1 3Com Managed Network Interface Card(10/100 Mbps) = EUR 45,00
[Ik heb begrepen dat de intergrated lan een performance-hit zou opleveren, dus daarom een 3com. Kan iemand dit bevestigen?]

1 Chieftec Scorpio Serie: TX-10WD(4x 5,25" / 2x 3,5") = EUR 125,00
[---- zou 350w genoeg zijn?---- Het leek me een mooi kastje. Ik wil wel 125€ neerleggen voor een kast, maar niet veel meer]

1 Iiyama Vision Master 1451(19" (48,3 cm)) = EUR 249,00
[Betaalbare 19", en natuurlijk Iiyama. Ik heb er 2 in huis en ben erg te spreken. Hoewel sommige philips' en sony's ook goed zijn, vertrouw ik Iiyama door en door. Ik heb nu zelf al jaren een 2e hands Philips Brilliance 17" staan. Ook goed, lekker hoge refreshrates...

Verzendkosten per TNT Post: = EUR 65,00
19% BTW.: EUR 229,60
Totaal: BTW = EUR 1.503,00

Alles bij Alternate.nl bestellen kost me 40 meer, dus dat boeit niet. Ik ben niet getrouwd met Alternate, dus andere winkels zijn ook goed. Ideeën iemand?
Misschien ga ik het systeem ophalen ipv laten bezorgen, dat scheelt weer 65 euro.

Zoals je ziet heb ik bezuinigd op de geluidskaart en verder eigenlijk niet. Ik zou eventueel de 3com kaart kunnen schrappen, omdat het Asus-bordje een onboard lan heeft. Maar als het inderaad een performance-hit heeft om de onboard te gebruiken doe ik dat natuurlijk liever niet.

Wat vinden jullie van deze keuzes? Alle (opbouwende) kritiek is hardstikke welkom!

Oeiii ik kan niet wachten tot ik mijn framerate in CS kan checken met deze bak. :*) En misschien dat Battelfield 1942 nu wel speelbaar draait!! :P

Groetenz en alvast bedankt,

PhazeD

P.S.: Neem wel even de moeite om te onderbouwen wat je zegt. En ga niet roepen dat merk X beter is dan merk Y, maar zoek liever een gepaste review op of vertel uit eigen ervaring. Maar dat is natuurlijk overbodig om te vertellen, sorry... O-)

Verwijderd

Topicstarter
Jupz, ik heb de stickies gelezen. Maareuhh mag toch wel even met jullie overleggen voordat ik 1500€ investeer?! Het is geen kaal onderdelenlijstje, toch? Ik was al bang dat ik er weer een veel te lang verhaal van begon te maken... Oeps, daar ga ik weer. :) Please post alle op- en aanmerkingen!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je de sticky hebt gelezen, dan mag je toch wel de conclusie trekken dat je hiertoe in een speciaal hiervoor bestemd topic moet posten.. Of wil je alleen maar pasten :? :/

Dit topic is gesloten.