Toon posts:

Regelmatig LAN-verbinding verbroken

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL (ethernet modem) aansluiting bij Planet Internet.
Nu krijg ik regelmatig als ik aan het internetten ben de melding
LAN-verbinding verbroken crontroleer netwerk kabels. Daarna ligt de internet verbinding eruit. Ik krijg deze melding ook als ik niet op internet zit. Dus dan heb ik niet ingebeld met Planet Internet. Nu heb ik de drivers geupdate van mijn Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC netwerkkaart, de modem gereset, utp kabel gecontroleerd en de lampjes van ethernetmodem zijn altijd gewoon groen en de eerste 2 branden altijd en nog steeds krijg ik regelmatig deze melding.
Waar kan mijn probleem zitten??

--
Thanks
mister.cee

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

ripexx

bibs

Zeker weten geen draad breuk in je kabel, kan altijd? Hoe heb je je kabel gecontroleerd? Probeer eens een andere kabel mischien is het probleem dan weg, zijn er pootjes in je lan aanluitingen verbogen. Zomaar ff een paar prolemen die kunnen zijn. :)

buit is binnen sukkel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer je speedtouch home ? modem eens te upgraden.

ik ga er vanuit dat het het standaard modem is ........
http://www.mxstream.nl/support/downloads_eth.html

Iperf

Verwijderd

Ik heb in het verleden heel veel ellende met die kaart gehad.

Wat je zou kunnen doen is een andere NIC proberen, worked 4 me!

Verwijderd

RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC netwerkkaart << maxlan ?? Ik heb thuis geloof ik ook een RTL8139 chipset op mijn netwerkkaart, en heb ook een heel onstabiel netwerk. Toch maar overstappen op een 3com.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
"Trail and error" is de enige methode waarmee je dit (vage) probleem kunt verhelpen. Dus: andere kabel proberen. Als het niet werkt: andere NIC, etc etc.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1