Ik zit net even de algemene voorwaarden te lezen van ABN-AMRO internetbankieren en schrik me rot. Met name omdat de veiligheid van de transacties discutabel is ben ik mij er even in gaan verdiepen.
1.
2.
3.
Mijns inziens heeft de ABN AMRO zich goed ingedekt, bewijsvoering ligt bij de Gebruiker/Client. Wordt je verbinding of je PC gehacked dan ligt bewijsvoering bij jouw en heeft de ABN-Amro aanzienlijke middelen om de schuldvraag te ontlopen.
1.
Gehacked worden is dus uitgesloten van aansprakelijkheid ABN-AMRO, geld weg eigen schuld. !! Tenzij je kunt aantonen dat je voortijdig je virusscanner hebt geupdate. Enig idee hoe je dat moet doen?artikel 5.5 Client en Gebruiker zullen regelmatig net behulp van de meest recente versies van anti-virusprogramma's en andere programma's hun PC's scannen op computervirussen en andere schadelijke programma's en passende maatregelen treffen
2.
Dus heb je een illegale versie van een bepaald stuk software dan heb je kans dat ABN-AMRO je daarop aansprakelijk stelt.artikel 5.6In geval van betwisting van een opdracht of problemen met de Paslezer, het Wachtwoord en/of het Token dient Client en/of Gebruiker zich tot de ABN-AMRO te wenden. In zodanig geval zal Client en/of Gebruiker ABN AMRO op haar verzoek in de gelegenheid stellen de apparatuur van Client en/of Gebruiker te controleren en kopieen van relevante bestanden/bescheiden te maken
3.
Dus als je niet doorhebt dat er iets mis is, ben je zelf aansprakelijkartikel 6.1Client is aansprakelijk voor de gevolgen van onbevoegd gebruik, misbruik of onjuist gebruik van de Paslezer en/of het Token en/of het Wachtwoord dat heeft plaatsgevonden voor het moment waarop Client/en/of Gebruiker een melding overeenkomstig artikel 5.3 van de Voorwaarden bij het door ABN-AMro aangegeven meldpunt heeft gedaan. Client is niet meer aansprakelijk voor Opdrachten ontvangen door ABN-AMRO na het moment van de melding
Mijns inziens heeft de ABN AMRO zich goed ingedekt, bewijsvoering ligt bij de Gebruiker/Client. Wordt je verbinding of je PC gehacked dan ligt bewijsvoering bij jouw en heeft de ABN-Amro aanzienlijke middelen om de schuldvraag te ontlopen.