[CDR] Hoe kan een een firmware forceren na mislukte oc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Topicstarter
Ik heb een Medion xxxx(weet het exacte nummer niet) uit de Aldi gekocht een jaartje geleden.
Het was een 20/10/40 model.

Blijkt op internet dat het gaat om een Artec WRA-KA40. Ik heb de recentste firmware geïnstalleerd (v.1.26).

Op diezelfde website kwam ik ook een artikel tegen over je CDwriter te overclocken! Gewoon een firmware flashen van een rapper model van die fabrikant en 99% kans heb je dan een 24/10/40 model :9~

Dus wat deed ik: ik flashte de firmware van een WRA-OA40 (24/10/40) model met het gedacht: "Nu zal ik rapperder kunnen schrijven :) " 8)7 Na een reboot kreeg ik de melding onder WinXP: 24/10/40 CDRW detected _/-\o_

Maar dan sloeg het noodlot toe: een cd schrijven op zelfs 10x gaat nimeer ;(
Nero blijft aan 10% (vanaf 10% start het branden proces) De brander wil niet meer schrijven. Enkel cd's lezen wilde hij nog doen.

Dus ik wil mijn schrijver terug flashen met de orginele firmware maar het flashprogramma geeft de boodschap dat het het verkeerde Type Code is. :'(

Om een lang verhaal kort te maken:

Hoe kan ik de CDschrijver terug laten werken met de orginele firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51
Misschien de originele firmware flashen? Zul je wel geprobeerd hebben. Misschien is het mogelijk om firmware te flashen met een flashprogramma dat wel wil flashen en dan bij de laatste stap die firmware die wel wil van naam veranderen en dan de goede firmware van de 20 speed ervoor in de plaats zetten. Dit is bij sommige HP branders namelijk mogelijk omdat ie dan de check al heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb natuurlijk al geprobeerd om de orginele firmware te flashen.

Maar het probleem is dat het flashprogramma een "terechte" foutmelding geeft:

Hij detecteerd een wra-Oa40 terwijl de firmware voor de wra-Ka40 is

Ondertussen heb ik ook MTKFLASH geprobeerd, maar dat programma reageert niet.
Ik gebruik volgende syntax:

mtkflash 1 W /B tim.bin

(CDR op IDE0 MASTER aangesloten en ingesteld, en bestand hernoemd)

Het programma doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ondertussen de reden gevonden waarom MTKFLASH niet wil werken: blijkbaar heb ik een verkeerde chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bestaat er echt geen manier om de foutmelding "Different Type Code" te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eindelijk !!! Heb het gevonden! :)

Dit TOPIC

Ik heb dus opnieuw cd schrijver geflasht met de verkeerde Firmware, maar zodra de boodschap ERASING EPROM tevoorschijn kwam; heb ik het programma gesloten.

Daarna kon ik wél de juiste firmware gebruiken! :)

thx voor jullie hulp :)
Pagina: 1