Toon posts:

Asus A7V333 behouden, of kiezen voor Epox8K5A2+

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al geprobeert in het grote A7V333 topic, maar daar wordt geen oplossing gegeven.
Wat mij erg irriteert aan de A7V333 is, dat hij de processor niet goed herkend, hij herkend mijn 2000+ altijd als 1900+ terwijl hij op 1870Mhz draait (11 x 170)
Verder duurt het detecteren van mijn raid array errug lang.
Ik erger mij hier dood aan, zijn hier mensen die een oplossing hebben voor deze problemen, of is dit normaal voor dit bord?
Als dat zo is gooi ik hem er direct ui, en zet ik de epox er weer in.
Maar het liefts van alles los ik het probleem gewoon op, want Asus vind ik normaal altijd perfect, maar dit bord suckt momenteel nog bigtime!
Heb nieuwst bio er overigens al op gezet, maar dat mocht ook niet baten.
Mijn Proc, is overigens wel unlocked, maar dat maakte op de vorige 2 mobo's waar hij op getest is niks uit, dan gaf hij overgeklokt netjes XP 2200+ aan, en dat wil ik nu ook.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb geen ervaring met RAID op dit moederbord, maar of je em overklokt of niet, die asus zegt altijd wat de proc is volgens de "namestring". Als hij zegt dat het een 1900+ is, zou ik maar eens op de proc zelf kijken of dat ook waar is of niet. Als het niet waar is zal het toch te maken hebben met het feit dat ie geunlockt is. Heb je ook de nieuwste RAID-drivers van ASUS gedownd? En heb je geen beta bios draaien? Geloof dat de nieuwste officiele BIOS 1013 of 1014 is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat mij erg irriteert aan de A7V333 is, dat hij de processor niet goed herkend, hij herkend mijn 2000+ altijd als 1900+ terwijl hij op 1870Mhz draait (11 x 170)
Verder duurt het detecteren van mijn raid array errug lang.
OMG, ik begrijp echt niet waarom je je hieraan irriteert.. Herstart je je computer elke 5 minuten ofzo? Die BIOS string hoef je inderdaad niet serieus nemen.. Zolang je maar weet dat de FSB en MP prima lopen en bijvoorbeeld WCPUID alles bevestigt is er echt niks aan het handje. De RAID BIOS kun je verder simpel uit de mobo BIOS halen (mits je daar geen harddisks aan hebt hangen).

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Als je raid niet gebruikt dab kan je heb uitschakelen zoals hierboven wordt gezegd ik heb zelf ook een Asus A7v333 maar daar is niks mis mee als je raid uitschakeld start ie wel sneller op .

Onder de raidcontroller zitten de jumpers als je om zet dan moet hij een stuk sneller opstarten

• Cyber007
(BTW raid kan je pas gebruiken als je 2 identieke schijven heb dan is het mogelijk)

:)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

dat raid detecteren duurt altijd iets wat langer... maakt toch niet zoveel uit.. of je nu binnen 40 sec opstart of 60 sec opstart...

keer je bios upgraden.. das alles wak erover kan zeggen over het feit dattie jouw proc niet goed herkent.
als je em oc-ed? bv naar 2100 oid. zegt ie dan ook 2000 bij t opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Het is absoluut een originele XP2000+.
En ik maak gebruik van mijn raid controler, dus uitzetten is geen oplossing.
Ik maak al gebruik van de laatste bios, dus dat kan het ook niet wezen.
De epox, en de abit waar deze proc ook in heeft gezeten geven allemaal netjes XP2200 aan, en dan vind ik dat deze dat ook moet doen, want het is gewoon geen XP1900+

• Cyber007
als ie dat niet zegd dan zou ik er garantie werk van maken eerst laten testen in de winkel waar je hem vandaan heb

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een A7V133 gahad, en die was een stuk sneller met detecteren.
Wanneer ik nu bij die oplopende puntjes beland, loopt die door tot voorbij de text, en dat is volgens mij niet normaal. (dit is bij het detecteren van de promise kaart)En wanner ik mijn proc origineel laat lopen blijft hij ook 1900+ aangeven, en als ik hem overklok ook. :(

Verwijderd

Is je processor dan uberhaupt wel goed unlocked? 8)7

• Cyber007
Ik zou de moederbord en proc meenemen naar de winkel en hun laten testen

Of staat ie niet jumper free mode dat kan ook de oorzaak wezen

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding stond dat hij standaard op jumperfree mode staat, dus daar ben ik dan ook maar van uit gegaan.
Maar is het normaal dat die stippellijn zo ver doorloopt, normaal vind hij toch veel sneller de schijven?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je maakt je veel te druk om die XP1900 melding, alles draait toch gewoon? Wat die Promise controller betreft, wat verwacht je nu hoe wij je kunnen helpen met alleen de melding "Ding is te traag naar mijn zin" :? Je bent lekker aan het afgeven op je huidige mobo, neem dan een ander en val ons er niet mee lastig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.