Vreemde capture problemen met DC10 en PCTV

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik met mijn PCTV capture, dan heb ik geen last van "glitches" (dat er soms bepaalde frames doorheen schieten, weet niet hoe ik het beter kan beschrijven) en nu heb ik van een vriend de DC10 geleent om daarmee te capturen maar daar krijg ik bij de beste kwaliteit bij het capturen in Studio7, frame drops, kies ik een lagere kwaliteit dan krijg ik veel meer frame drops.. heeft iemand een idee waar beide problemen aan liggen? Zie sign voor specs van me systeem.. ik dacht dat me harddisk wel snel genoeg was.. de daterate test gaf aan dat me harddisk snelgenoeg was voor dv recording en ong 10000kb/sec schrijven.

MINIMUM SYSTEMANFORDERUNGEN :
- Intel Pentium bzw. AMD Athlon 500 MHz oder höher
- 128 MB RAM (256 MB RAM empfohlen)
- Windows 98SE, Millennium, 2000, XP
- 4 GB Speicherplatz für 20 Minuten Video, eingespielt in höchster Qualität. Die Mindestzugriffsgeschwindigkeit der Festplatte muss 4 MB/sec betragen. Alle SCSI- und beinahe alle UDMA-Platten liefern die erforderliche Geschwindigkeit (dedizierte Festplatte empfohlen).
En dat heb ik toch?, zou dus gewoon moeten werken lijkt me... :?

• robbertb
  • Niet online
hmm niemand ?

• robbertb
  • Niet online
zucht... *nog een laatste schoppoging doe* :(

Verwijderd

Je probleem is die mooie *kuch* VIA chipset op je moederbord. :/
Daar zijn al zo vreselijk veel mensen over gevallen. Het is algemeen bekend dat de oudere VIA chipsets performance problemen hebben, en al helemaal icm met SB Live! en Audigy geluidskaarten.
De laatste 4in1 drivers bevatten wel een patch die dit op moet lossen echter heb ik er zelf niets van gemerkt.
De datarate die Studio 7 aangeeft is al niet erg hoog, en dat is nog de burst rate ook. Je hebt c.a. 5mb/s substained nodig. En dat haal je dus van je levensdagen niet als de burst rate maar 10mb/s is.

In dat systeem geef ik het persoonlijk weinig kans...

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 00:00:
Daar zijn al zo vreselijk veel mensen over gevallen. Het is algemeen bekend dat de oudere VIA chipsets performance problemen hebben, en al helemaal icm met SB Live! en Audigy geluidskaarten.
De laatste 4in1 drivers bevatten wel een patch die dit op moet lossen echter heb ik er zelf niets van gemerkt.
De datarate die Studio 7 aangeeft is al niet erg hoog, en dat is nog de burst rate ook. Je hebt c.a. 5mb/s substained nodig. En dat haal je dus van je levensdagen niet als de burst rate maar 10mb/s is.

In dat systeem geef ik het persoonlijk weinig kans...
dus het ligt aande harddisk ?

Performance Specifications for the WD Caviar® WD102AA

Average Seek
- Read
- Write 9.5 ms typical, 15 ms maximum
11.5 ms typical, 17 ms maximum
Index Pulse Period 11.11 ms (nominal)
Average Latency 5.5 ms (nominal)
Rotational Speed 5400 RPM (nominal)
Data Transfer Rate (maximum)
- Buffer to Host

- Buffer to Disk
66.6 MB/s (Mode 4 Ultra ATA)
33.3 MB/s (Mode 2 Ultra ATA)
16.6 MB/s (Mode 4 PIO)
16.6 MB/s (Mode 2 multi-word DMA)

133.33 Mbits/s minimum
233.57 Mbits/s maximum

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

robbertb schreef op 30 oktober 2002 @ 21:35:
zucht... *nog een laatste schoppoging doe* :(

Kun je nou eens kappen met dat irritante gekick van je |:( :(
Als je dan perse zo nodig je topic omhoog wilt hebben, kan dat na minimaal 24 uur gewacht te hebben. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 00:00:
robbertb schreef op 31 oktober 2002 @ 02:53:
dus het ligt aande harddisk ?
:X.

Lees zijn reply nou eens goed door voordat je reageert! Er staat dat het aan die mooie VIA chipset op je mobo ligt. Het ligt dus aan je moederbord. Dat is niet je hardschijf of je CD-ROM speler of je tapestreamer of je diskettestation of wat dan ook, maar dat is die hele grote plaat die schuin in je kast staat en waar al die kleiene plaatjes tegenaan staan. en er staat een chipje op van het merk VIA. En dat is je probleem schijnbaar.

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 09:22:
[...]

[...]

:X.

Lees zijn reply nou eens goed door voordat je reageert! Er staat dat het aan die mooie VIA chipset op je mobo ligt. Het ligt dus aan je moederbord. Dat is niet je hardschijf of je CD-ROM speler of je tapestreamer of je diskettestation of wat dan ook, maar dat is die hele grote plaat die schuin in je kast staat en waar al die kleiene plaatjes tegenaan staan. en er staat een chipje op van het merk VIA. En dat is je probleem schijnbaar.
ik vraag me af of mijn problemen inderdaad helemaal aan de via chipset ligt... hij zegt toch dat me datarate niet zo hoog is.. Ik vraag me af wat ik moet vervangen dat het wel beetje loopt :) En wil niet meer vervangen dan nodig is.. Zijn die Jetway moederbordjes goed"? (iig wel goedkoop) of kan ik dan beter voor een MSI of Asus gaan

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 14:14
|:( Hij zegt dat je datarate niet hoog genoeg is omdat die Via een probleem heeft!

• robbertb
  • Niet online
Fire69 schreef op 31 oktober 2002 @ 12:46:
|:( Hij zegt dat je datarate niet hoog genoeg is omdat die Via een probleem heeft!
toch raar dat andere mensen met hetzelfde moederbord wel hun systeem aan de praat hebben gekregen. (zag ik ergens staan in newsgroups). Ik kan zelf ook wel goed lezen hoor dus je hoeft niet zo bijdehand te zijn door een reply hier neer te zetten wat geen enkele toegevoegde waarde heeft :)

• robbertb
  • Niet online
*UPDATE*
Mijn probleem ligt dus NIET aan de VIA Chipset en ook niet aan mijn hardeschijf.
Omdat:
-Capturen van de DC10 van het signaal van videoout van mijn videorecorder wel goed captured, zonder een framedrop! Gaat echt prima!
-Capturen van mijn camera, live, dus niet afspelen van het bandje gaat ook prima.

Alleen zosnel ik het opgenomen deel van me cam afspeel, dan dropt hij frames op het moment dat ik bij de opnames de camera heb uitgehad tussen de verschillende scenes dus. Alsof die kleine storing die er dan in de band zit, zorgt voor framedrops.
Ik heb nu ook geprobeerd via de videorecorder (dus videoout van cam op videoin op videorecorder, videout van videorecorder op videoin van de DC10), dit helpt helaas niks.. Ook niet als ik eerst het hele filmpje opneem op de videorecorder: dan wordt het zelfs nog erger, was slechte band waardoor ik nog meer framedrops had.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of heeft iemand dit probleem ook?

• robbertb
  • Niet online
niemand?
Pagina: 1