We hebben hier in het netwerk alle netwerk kaarten vervangen en er een witch in geplaatst. Alle netwerk kaarten zijn van het zelfde merk (Ovislink). Op de meeste pc's hebben we geen problemen en ligt de netwerk snelheid op 14 Mbytes als het netwerk idle is. Alleen een paar pc's die lopen te bokken. Ze halen namelijk een netwerk snelheid van maar 300 Kbytes. We hebben verschillende drivers gebruikt. Als we de bijbehorende test programma's gebruiken onder dos lijkt alles goed te gaan. De bekabeling hebben we ook al omzijld dus die is ook in orde. Het lijkt er op dat onder windows iets niet helemaal lekker gaat. Heeft iemand misschien een idee wat het probleem kan zijn???
Is het geswitched of via een hub? op welke snelheid staan de kaarten in gesteld???
Vaak is het het beste om (bij geswitched) alle twee de kanten, dus switch en pc, op een harde waarde te zetten.
Vaak is het het beste om (bij geswitched) alle twee de kanten, dus switch en pc, op een harde waarde te zetten.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:43
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
100mbit?
cat5 kabel?
dat soort dingen ff nakijken.
cat5 kabel?
dat soort dingen ff nakijken.
300KB/sec lijkt me voldoende voor office doc remote opslaan en web surfen
Het is een switch waar hij op zit. En de kabel is cat 5. Maar zoals ik al zij, de kabel is het niet. Want we hebben ook al een keer de pc langs de switch gezet met een korte kabel. En het vreemde is dat de netwerk kaartjes in de meeste pc's wel gewoon goed doen. En in sommige niet.
Die witch behekst vast jullie verbinding
Gewoon ff flink overclocken tot ze verbrandt.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Het is een netwerk waar wel iets meer dan alleen een word documentje word opgeslagen. En die switch overklokken heb ik nog nooit van gehoord. Bovendien lijkt het me sterk als het aan die switch ligt want als ik meerder pc's los trek en de andere op de kanalen van de switch patch die wel goed werken maakt dat niks uit. Met andere woorden, het probleem zit wel degelijk in de pc's zelf. Het zijn wel allemaal verschillende pc's
Al gekeken naar full/half duplex verschillen? Als je station of switch op autosensing staat kan het ook fout gaan ffies hard op full zetten (er vanuit gaande dat je switch dat kan).
ps. undertaker2 wijst naar je eerste berichtje waar je het hebt over een witch waar alles op aangesloten is........
ps. undertaker2 wijst naar je eerste berichtje waar je het hebt over een witch waar alles op aangesloten is........
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
Verwijderd
Kan je op switch zien hoe de verbinding is met je clients ?
Mijn 3Com kan dat laten zien, de managed switches die ik ook heb staan kan ik het via ingebouwde webbrowser zelfs bekijken.
Welke switch gaat het om ?
Mijn 3Com kan dat laten zien, de managed switches die ik ook heb staan kan ik het via ingebouwde webbrowser zelfs bekijken.
Welke switch gaat het om ?
Verbind even een snelle en een langzame pc met een crosscabel direct met elkaar en test dan nog eens.. Dan weet je in iedergeval zeker dat het de switch niet is
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
Verwijderd
Als je dan ook nog eens met win2000 werkt moet je in de network&dialup connections eens kijken bij advanced settings (ergens in het menu), zorg dat je protocollen en provider order goed staan. Inderdaad ff nakijken of alle kaarten hetzelfde zijn ingesteld mbt 10/100 half/full duplex.
Heb je misschien een novell client geinstalleerd? en welke protocollen, alleen tcp/ip is nodig.
Heb je misschien een novell client geinstalleerd? en welke protocollen, alleen tcp/ip is nodig.
is het wel een switch en niet toevallig een 100 mbit hub (en dus geen full duplex = veel collision, dan moeten pakjes op elkaar wachten
)
Nee ik heb een niet zo dure professionele switch. Hij is van het merk repotek. Maar die detecteerd in principe alles door elkaar. Daarom komt bij dat hij niet geforceerd kan staan.
hij zou dus wel op 100 mbit full duplex geforceeerd moeten staan...cyspoz schreef op 30 oktober 2002 @ 14:31:
Nee ik heb een niet zo dure professionele switch. Hij is van het merk repotek. Maar die detecteerd in principe alles door elkaar. Daarom komt bij dat hij niet geforceerd kan staan.
of ben ik nu scheel
Ik werk trouwens met windows 98 en de server met nt4.0 Bovendien is het zo dat de netwerk kaart gewoon niet goed lijkt te zijn. Want als de andere pc's het wel goed doen, dan ligt het toch niet aan de witch. Ook niet als ik een aantal pc's loskoppel.
Ja, inderdaad. En aan de netwerkkaart lampjes te zien staat ie dat ook. Maar al eerder gezecht, met een gewoon test programma onder dos, waarbij je in hoog tempo pakketjes door dat netwerk blaas gaat alles wel gewoon goed. Dus het zou ergens in windows niet goed moeten zijn.Icey schreef op 30 oktober 2002 @ 14:32:
[...]
hij zou dus wel op 100 mbit full duplex geforceeerd moeten staan...
of ben ik nu scheel
het is switch, niet witchcyspoz schreef op 30 oktober 2002 @ 14:35:
Ik werk trouwens met windows 98 en de server met nt4.0 Bovendien is het zo dat de netwerk kaart gewoon niet goed lijkt te zijn. Want als de andere pc's het wel goed doen, dan ligt het toch niet aan de witch. Ook niet als ik een aantal pc's loskoppel.
heb je niet iemadn in de buurt met een switch die het wel doet? dan kan je het testen
Ik zeg al de hele tijd dat die stitch wel goed is. Het ligt gewoon aan die netwerk kaart en dan vooral aan windows. Want als ik met "diagnosstic" software die bij de netwerk kaart geleverd werd testen doe over het netwerk dan gaat het wel allemaal goed. Raak ik geen pakketjes kwijt of wat dan ook.
wat zijn de afstanden van pc tot de (s)witch... en probeer eens een andere netwerkkaart 3com is altijd lekker (misschien even lenen ofzo)... dan weet je ook dat het de netwerkkaarten niet zijn...
succes met je probleem iig
succes met je probleem iig
Eve char: Warock <TEST>
Verwijderd
het is iemand en niet iemadnIcey schreef op 30 oktober 2002 @ 14:37:
[...]
het is switch, niet witch![]()
heb je niet iemadn in de buurt met een switch die het wel doet? dan kan je het testen
ik denk dat 1 van de netwerkkaarten gewoon brak is, heb je nog meer netwerkkaartjes liggen? Test eens
Verwijderd
geeft je diagnostic software van je netwerkkaart ook je verbinding weer ?
FD/HD 10/100 Mb ?
FD/HD 10/100 Mb ?
Dat is een goede. Dat heb ik dus ook al gedaan (Was ik vergeten te zeggen) Maar ook met een 3com kaart( Over het algemeen toch goed spul) werkte het ook niet. Ook niet in andere pci sloten. Maar ook niet als ik een vast IRQ defineer. En zelfs niet wanneer ik alle mogelijk storende pci adapters uit het moederbord haal.
Kijk eens op deze link van @Home. Die past je MTU-size aan, die denk ik nu de begrenzer is onder win 98/NT. 2000 en hoger hebben die instelling standaard "goed" staan voor snelle verbindingen.cyspoz schreef op 30 oktober 2002 @ 14:35:
Let op: je moet ze allemaal tegelijk patchen, anders gaat er niks meer werken.
[edit]
ok, NT heeft dat ook al op orde, '98 niet.
Kweenie of je er als niet @Home-er bij kan, anders staat 'ie hier ook, evt de url aanpassen naar 95, 2000 en ME indien geinteresseerd.
Zo scherp als een voetbal!
Inmiddels haal ik met een test op 10 full wel een hogere snelheid. Namelijk 1100 Kbyte i.p.v 300
Ehh 100 full is nog steeds verneukt. Maar 100 half haalt nu in eens 7 Mbyte. Kan iemand mij uitleggen wat nu het probleem is. Het is niet nodig dat deze pc op 100 full draait, maar het zou wel moeten kunnen. En het lijkt mij menselijk om te zeggen dat ik waar wil voor mijn geld.
Verwijderd
Als je een netwerkkaartje van een goed systeem probeert in een traag systeem en de snelheid is nog steeds hetzelfde, dan weet je dat het aan dat systeem ligt. Dit kan te maken hebben met defecte hardware, verschillende bios versies, verschil in OS enz.
Zijn alle systemen gelijk ?
Succes ermee !
Zijn alle systemen gelijk ?
Succes ermee !
Verwijderd
staat er al netwerk - software op uw pc? Heb ooit progje gehad dat verschrikkelijk veel data over het netwerk sleurde, waardoor de performantie van heel het netwerk daalde. herinstalleer PC indien mogelijk.
Ik denk dat ik al de oorzaak heb gevonden. Ik dank in iedergeval iedereen voor zijn medewerking.
Verwijderd
wat ik tot nu toe niet heb gehoord zijn de specs van de workstations, zijn deze ook allemaal identiek of zit hier verschil in proc, geheugen o.i.d. windows kan wel degelijk de performance van een netwerkkaartje beinvloeden. Het zouden namelijk de drivers van e.o.a. kunnen zijn. Alleen het uitnemen van de betreffende kaart onder windows is veelal niet voldoende om de bijbehorende driver niet meer te laden. Daarnaast zouden ook systeemdrivers (in geval van niet identieke pc's) de performance van de netwerkkaart in de weg kunnen zitten.
Nou we hebben hier te maken met een bedrijfssituatie. En als het op een gegevenmoment allemaal wekrt dan willen wij eigenlijk niet meer weten wat er nou wel en wat er nou niet goed ging. Maar ik zal wel even kort samenvatten wat er allemaal heeft gespeeld:
Het netwerk werd hier een beetje uitgebreid. Daarbij heben we toen besloten om onder andere van een hub te upgraden naar een switch. Verder zijn er ook meteen een aantal printservers aangeschaft. Daarbij is meteen een upgrade gedaan aan de server. En ook de netwerk kaarten zijn dus vervangen. Want een aantal was nog 10Mbps. Dat ging allemaal niet zo lekker meteen. Een aantal pc's werkte meteen goed. De server onder andere werkte meteen perfect op een full duplex snelheid van 100Mbps. We zijn dus wat aan het rotzooien gegaan. Hebben IRQ's aangepast en weet ik wat allemaal. Nu bleven er nog twee pc's over die niet de snelheid van minimaal 7 Mb wilde halen wat de rest wel wilde halen. Toen we deze op Half duplex zette werkte het wel in eens. Hoe dat nou is gekomen weten we niet. De switch was namelijk wel goed, want anders patchen haalde niks uit, andere kabels gebruiken dus ook niet, andere netwerk kaarten gebruiken hielp ook niet. Maar inmiddels werkt het wel. Het vreemde was dat onder dos met test software alles wel goed werkt. Waarschijnlijk kunnen de moerderborden niet overweg van die twee pc's met een full duplex netwerk kaart. Alhoewel dit toch wel twee wat nieuwere pc's zijn dan de rest. Maar dit is maar een beetje speculeren omtrend de oorzaak. Wat er precies aan de hand is weten we niet, maar als iemand dat misschien wel weet, zouden we dat fijn vinden. Zeker als we die twee laatste pc's ook nog op full duplex zouden kunnen laten werken. Maar voorlopig laten we het hier even bij. Tot zover DIT hoofdstuk trage netwerken.
Het netwerk werd hier een beetje uitgebreid. Daarbij heben we toen besloten om onder andere van een hub te upgraden naar een switch. Verder zijn er ook meteen een aantal printservers aangeschaft. Daarbij is meteen een upgrade gedaan aan de server. En ook de netwerk kaarten zijn dus vervangen. Want een aantal was nog 10Mbps. Dat ging allemaal niet zo lekker meteen. Een aantal pc's werkte meteen goed. De server onder andere werkte meteen perfect op een full duplex snelheid van 100Mbps. We zijn dus wat aan het rotzooien gegaan. Hebben IRQ's aangepast en weet ik wat allemaal. Nu bleven er nog twee pc's over die niet de snelheid van minimaal 7 Mb wilde halen wat de rest wel wilde halen. Toen we deze op Half duplex zette werkte het wel in eens. Hoe dat nou is gekomen weten we niet. De switch was namelijk wel goed, want anders patchen haalde niks uit, andere kabels gebruiken dus ook niet, andere netwerk kaarten gebruiken hielp ook niet. Maar inmiddels werkt het wel. Het vreemde was dat onder dos met test software alles wel goed werkt. Waarschijnlijk kunnen de moerderborden niet overweg van die twee pc's met een full duplex netwerk kaart. Alhoewel dit toch wel twee wat nieuwere pc's zijn dan de rest. Maar dit is maar een beetje speculeren omtrend de oorzaak. Wat er precies aan de hand is weten we niet, maar als iemand dat misschien wel weet, zouden we dat fijn vinden. Zeker als we die twee laatste pc's ook nog op full duplex zouden kunnen laten werken. Maar voorlopig laten we het hier even bij. Tot zover DIT hoofdstuk trage netwerken.
Pagina: 1