Toon posts:

Vervanging voor Compaq voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier dus een Compaq EX 1 ghz bakkie staan. Zitten nu 2 schijven in een brandertje Gforce 2 kaartje, netwerkkaartje, geluidskaartje.
Ik wil nu een andere videokaart erin gaan zetten, Radeon 8500 Pro, plus een andere schijf 80 gig van het 1 of ander.

Probleem, er zit maar een 125 watt voeding in dat ding!
ik zag het toevallig van de week staan toen ik de kast los had, ik verbaasde me al dat dit al uberhaupt ging.

maar ja, kan ik een andere voeding erin zetten? Tis namelijk een heeeel klein voedingkje. zo'n typisch "gemaakt door compaq dus niet te vervangen door goedkope onderdelen" voeding.

Zijn er andere merken die een compatible voeding maken voor mijn Pctje ?

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:35
Misschien HP want die heeft Compaq over genomen.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Lullig voor je, dat is de reden dat je eigenlijk alleen OEM's moet kopen met "standaard" spullen erin.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Boogie schreef op 30 oktober 2002 @ 13:40:
Lullig voor je, dat is de reden dat je eigenlijk alleen OEM's moet kopen met "standaard" spullen erin.
Ja nee daar heeft ie lekker veel aan.

Helaas kan ik alleen zeggen dat ik niet veel meer te melden heb. Ik vrees dat je wat
dit betreft aangewezen bent op HP. Het is wel een standaard ATX connector neem
ik aan? Kan je eventueel zelf iets modden ;)

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik heb zelf ook op me werk nog een paar compaq EXDtjes. Hier heb ik een voeding van 145watt. Maar denk dat dat te weinig is voor jouw systeem. Wat voor Spare No. heeft jouw voeding?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:40
bij het ene type van compaq kan je er zo een andere atx voeding in hangen maar het is ook mogelijk dat het persee een compaq voeding moet zitten omdat ie ander niet werk.

• qwaurck
hier een links http://sparesstore.compaq...=power%20supplies&CGID=18 hier staan de voedingen die in een compaq exd passen.

Verwijderd

Topicstarter
AAAH part number: 203430-001
description: 265-Watt Power Supply
price: $90.00

Snif....is er geen goedkope mogelijkheid :(
tis een gewone ATX, alleen gewoon een beetje kleine voeding :)

• qwaurck
jah en dit is nou compaq/HP :r kheb me leverancier gesproken en dit is het enige wat erin kan, jammer genoeg. Had je toch maar OEM spulletjes

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op computerbeurzen zie ik vaak losse onderdelen liggen van o.a. Compaq en vaak ook voedingen. Prijzen liggen rond de Euro 10,=. Misschien is dat een optie?

ARME AOW’er

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kun je niet gewoon een atx kast MET voeding kopen, en alles omschroeven? :)
is iig een goedkopere oplossing, en voor zover ik weet zit er gewoon een standaard atx mobo in, dus passen moet het wel, maar dat moet je zelf ff checken :)

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:26

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Dat Partnummer dat eindigt op -001 is een spare part nummer. Dit houdt in, dat je eerst voor een defect apparaat een nieuwe voeding besteld, dan de defecte retour stuurt en dan een x-bedrag gecrediteerd krijgt. Dus als die voeding nou defect zou wezen en je geeft "per ongeluk" het verkeerde sparepart op ;)

640KB should be enough for everyone

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08

Flarrestein

Superworm Jim

Ik heb hier een Compaq P1 staan, voeding was defect, gewoon een standaard atx voedinkje van 300W erin en draaien maar.
Het eneige waar je voor moet uitkijken is of de pinnen in de connector wel overeenkomen.

HIER !!! PAK AAN

• ascona
  • Laatst online: 14-02-2022
koop gewoon een andere kast

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hmmmm misschien een toekomstvisie:
(een van de) Eerste Compaq's met een externe voedig??? ;-)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja zou ook kunnen ja :D

maar wat betreft die 300 watt waar Flarrestein het over heeft, dat is een voeding met gewone afmetingen. Dit is een heeel klein voeding gevalletje , dus dat gaat niet passen.
Misschien is ombouwen naar een gewone ATX kast wel iets...is altijd nog goedkoper.
Kweet alleen niet of dat wel een standaard ATX bordje is wat erin zit ?
lijkt me zo klein :S

Verwijderd

Topicstarter
Hmm iemand misschien nog een ideetje ?
i'm desperate :)
Pagina: 1