Hi !
het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik precies zoek, dus ik typ gewoon de code en hopelijk wordt dan duidelijk wat mijn probleem is...
ik heb een gigantische lijst met posts, die ik ophaal met de volgende query :
als ik deze query ga echo-en dan krijg ik met deze code :
een lijst zoals deze :
Dit is een lijst van 50 geordend op postid die ik wil ordenen op threadid.
ORDER BY postid DESC levert een totaal andere lijst aangezien ik de bovenste 50 wil hebben van de postid
ORDER BY postid DESC, threadid DESC levert ook niks op
ik wil dus met die eerste query de lijst van 50 ophalen geordend op postid en daarna die 50 weer ordenen op threadid...
weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe ?
het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik precies zoek, dus ik typ gewoon de code en hopelijk wordt dan duidelijk wat mijn probleem is...
ik heb een gigantische lijst met posts, die ik ophaal met de volgende query :
PHP:
1
| $gettopics=mysql_query("SELECT threadid, postid FROM post GROUP BY threadid ORDER BY postid DESC LIMIT 50"); |
als ik deze query ga echo-en dan krijg ik met deze code :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| while ($current_thread=mysql_fetch_array($gettopics)) { $current_threadid = $current_thread['threadid']; $current_postid = $current_thread['postid']; echo $current_postid; echo ", "; echo $current_threadid; echo "<br>"; } |
een lijst zoals deze :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| postid threadid 84089, 8672 84088, 8559 84087, 8440 84086, 8560 84085, 8686 84084, 8636 84083, 8671 ... |
Dit is een lijst van 50 geordend op postid die ik wil ordenen op threadid.
ORDER BY postid DESC levert een totaal andere lijst aangezien ik de bovenste 50 wil hebben van de postid
ORDER BY postid DESC, threadid DESC levert ook niks op
ik wil dus met die eerste query de lijst van 50 ophalen geordend op postid en daarna die 50 weer ordenen op threadid...
weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe ?