Iiyama monitor bromt bij opstart, wat is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Zal misschien normaal zijn voor Diamondtron monitoren, maar wat gebeurt er eigenlijk, wordt de monitor gedegaussed ofzo?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Kom op Iiyama owners

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Als je je monitor aanzet....dus naar het groene lampje naast de powerknop dan maakt IIYAMA diamontron altijd even herrie, waarom weet ik niet. Zet je je compjoeter nou uit maar je monitor niet, oranje lampje naast je powerknop dan maakt IIYAMA geen herrie als je je compjoeter weer aanzet.
Waarom en hoezo.....ik weet het niet maar ik heb elke dag herrie en beweegt het beeld even alle kanten op.
Het gebeurt maar één ding IIYAMA A901HT is PERFECT en dan maar wat herrie.
Geen zorgen en anders IIYAMA bellen.
Succes

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 22:27 schreef alex21 het volgende:
Waarom en hoezo.....ik weet het niet maar ik heb elke dag herrie en beweegt het beeld even alle kanten op.
Het gebeurt maar één ding IIYAMA A901HT is PERFECT en dan maar wat herrie.
Geen zorgen en anders IIYAMA bellen.
Succes[/quote]Had slecht gespalen toen ik hem een wwekje kreeg, ik dus die monitor aanzetten, dus was een beetje 'edgie' en toen BRRRROOM ik schrok me echt te pletter, kreeg bijna een hartaanval, maar wist niet dat die monitoren dit deden. Nou ik ga er dus vanuit dat het normaal is, maar wat het is zou ik graag weten, tjaaa bellen om te vragen wat die brom betekent........ zal kijken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op het moment dat je Pyama opstart dan wordt er even een spanningsveld actief gemaakt dat je buis ontlaadt of de fosforlaag een bepaalde lading geeft (1 vd 2). Het komt er op neer dat het scherm electronisch schoongeveegd word, net als een schoolbord of zo, voordat de beeldkanon electroontjes gaat schieten :) Het hoort dus en is niet schadelijk (hoop ik :) )

Concrete Loop Watercooling

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 22:40 schreef FreeRider het volgende:
Het hoort dus en is niet schadelijk (hoop ik :) )[/quote]Vind ut alleen niet erg gezond klinken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Mijn Philips 109P10 heeft ook zo'n fijne brom als je 'm aanzet, maar verder werkt hij uitstekend. :) Ben wel blij dat anderen dit ook hebben.

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

Verwijderd

De monitor wordt elke keer als je 'm aanzet gedegaussed. Vandaar ook dat als je 'm aanlaat staan en je comp. opnieuw opstart, je dat geluid niet hoort. Staat trouwens ook in de Instruction Manual...

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Degaussen hoeft in principe maar een keer in de week ofzo. Eigenlijk is het ook niet goed voor je beeldbuis al dat gedegauss elke keer als je hem aanzet. Verkort zijn levensduur. Ik heb dit gelezen, zal es kijken of dat ik de url nog kan vinden, is best interessant.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Ik laat m'n comp. dag en nacht aanstaan en de IIyama's op stand-by. Dan heb je er ook geen last van...

Verwijderd

Hm dat brommen doet mij Sony 2 widescreen ook, ff brrmmmg en dan gaat ie aan. (me breedbeeld tv dus)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 23:37 schreef BeyondHorizon het volgende:
Degaussen hoeft in principe maar een keer in de week ofzo. Eigenlijk is het ook niet goed voor je beeldbuis al dat gedegauss elke keer als je hem aanzet. Verkort zijn levensduur. Ik heb dit gelezen, zal es kijken of dat ik de url nog kan vinden, is best interessant.[/quote]Dat laten aanstaan gaat m'n stroomrekening omhoog stuwen :(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

je handleiding zegt:
Elke keer als de monitor wordt ingeschakeld, wordt de monitor automatisch gedemagnetiseerd.
dus dat trillen...

.........www.raketje.com....................soon.....

Verwijderd

Dus als je om 4.00 a.m. 's nachts je 22" IIyama aanzet zijn de buren, je familie en de hond gelijk wakker?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 11:14 schreef HlpDsK het volgende:
Dus als je om 4.00 a.m. 's nachts je 22" IIyama aanzet zijn de buren, je familie en de hond gelijk wakker?[/quote]Daar komt het wel een beetje op neer.

Ut was wel effe wennen, maar ut blijft een rotgeluidje.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

misschien zit er wel een diesel motor in je monitor :D

Verwijderd

Ik vind het echt geen brommen, je hoort echt KADUNK. Maar het is normaal, ik schrok me ook de tyfus toen ik het hoorde. Alle nieuwe monitoren hebben het, mijn broertjes nieuwe philips 15"S en mijn vaders LG 15" van een maand oud doen het ook. Heel normaal, maar wel irritant voor de buren als je om 2 uur 's nachts wilt gaan kepjoeteren.

Verwijderd

Het is gewoon orgineel degausen. Heel erg veel monitoren doen het en erg veel monitoren deden dat vroeger ook al. Het is inderdaad absoluut niet schadelijk bij het aanzetten van de monitor. Mijn Iiyama Vision Master Pro 410 heeft ook de degause funktie gewoon in het OSD menu zitten. Menu 3 2e icoon van rechts. Doe je dit te vaak achter elkaar, zal de monitor wel schade ondervinden.

Verwijderd

was net bij iemand en die vond dat z'n monitor zo raar deed. Gevraagd of er nog iets bijzonders was...
Nou als 'ie ong. 30x keer achterelkaar op het degausse knopje drukte werd het wat beter...
Tja.........

Verwijderd

Hoe bedoel je je monitor slopen

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Dus ik kan de funtie uitzetten?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16
M'n sony E200 (17") van thuis doet het ook en ook de philips 109s op m'n werk.
Het is echt compleet normaal.

Verwijderd

Mijn Iiyama 22'' trilt bijna het bureau af als ik 'm aanzet :)

Ik vind het wel stoer klinken

Verwijderd

Wijze raad:
Nooit meer dan 1x per half uur degaussen, anders gaat je monitor dus wel stuk!
(maarja, waarom zou je dat doen.?:)
Pagina: 1