Toon posts:

Windows 2000 Ad en Sid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
1*Windows sbs 2000 server
1*Windows 2000 Server
Beide Dc in zelfde Domein

De windows 2000 server crasht waarna er een image teruggezet wordt.
Beide servers herkennen elkaar nu niet meer in Ad.
Ik denk dat dit ligt aan de unieke Sids die w2k gebruikt.
Iemand enig idee hoe de 2000 server weer in Ad terug te zetten?

Verwijderd

programma sysprep draaien misschien?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zet de defecte server uit.
Zet alle roles die er zijn in je ad. (FSMO,GC ETC ETC ETC) op de server die nu draait.

Het beste is volgens mij om nu eerste de nieuwe (defecte) server helemaal van niets te installeren en eerst een image te maken VOORDAT hij DC wordt.

Maar je kan ook dit proberen: Zet de andere server terug met de image en draai sysprep.

Oja, vergeet niet je defect DC uit de AD te halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Tylen op 30-10-2002 12:43 . Reden: Iets vergeten. ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw installen wil ik als laatste mogelijkheid bewaren (hoop tijd en data)
Sysprep zal ik gaan proberen.
Kun je zonder probs de defecte Dc uit de Ad van de draaiende server halen??
Of moet ik dat doen met de dsutil?

Verwijderd

Probeer eens het bewuste computer account te resetten via de "Active Directory Users and Computers" op de domain controller. Rechter muis klik op de computer naam en dan Reset Account slecteren.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Jeroen_Tielen schreef op 30 oktober 2002 @ 12:39:
Zet de defecte server uit.
Zet alle roles die er zijn in je ad. (FSMO,GC ETC ETC ETC) op de server die nu draait.
FSMO is geen role, dat is de omschrijving van de 5 roles :P

• Schema Master
• Domain naming Master
• RID Master
• PDC Emulator
• Infrastructure Master.

Schema Master en Domain naming Master heb je alleen in je forest root domain

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Traag schreef op 30 oktober 2002 @ 13:10:
[...]

FSMO is geen role, dat is de omschrijving van de 5 roles :P

• Schema Master
• Domain naming Master
• RID Master
• PDC Emulator
• Infrastructure Master.

Schema Master en Domain naming Master heb je alleen in je forest root domain
Oke maar je vergeet toch nu echt wel de Global Catalog :9

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Jeroen_Tielen schreef op 30 oktober 2002 @ 13:16:
[...]

Oke maar je vergeet toch nu echt wel de Global Catalog :9
wat dus geen FSMO role is :z

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het resetten is al geprobeerd werkte niet.

• Zwelgje
dat wordt dus gewoon een herinstallatie van die oude server, lijkt me sowieso wel aan te raden,ondanks dat het veel werk is, (unattended installatiescript anyone :? ;) )

dus:

1) oude server uitzetten. (dit kan zonder problemen, mits je natuurlijk wel een andere DNS server laat draaien zodat je activedirectory kan blijven functioneren
2) op de overgebleven server alle FSMO's roles overnemen (desnoods 'seizen')
3) zorg er wel voor dat op die oude server ook een DNS serverdraait (eentje die met de oude is gesynchroniseerd (zie punt1)
4) installeer de oude server opnieuw en maak hem weer domaincontroller van je werkende domain
5) herverdeel je FSMO roles weer over de 2servers (als je dit graag wilt natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar kan ik de oude server dan wel uit ad halen zonder probs??

Verwijderd

Als je een AD DC uit een domain moet halen doe je er het beste aan om hem te demoten; letterlijk degraderen tot een normale server.

Em hard eruit halen, en rebuilden laat kilo's vervuiling achter.

Gewoon dcpromo runnen.

Verwijderd

Topicstarter
En dat gaat dus niet omdat hij aangeeft dat hij niet met de andere server kan communiceren tijdens dcpromo.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 11:40:
Als je een AD DC uit een domain moet halen doe je er het beste aan om hem te demoten; letterlijk degraderen tot een normale server.

Em hard eruit halen, en rebuilden laat kilo's vervuiling achter.

Gewoon dcpromo runnen.
kilo's vervuiling? dacht het niet, die 'vervuiling' is gewoon je active directory :z

en als je server nu door brand oid om het leven is gekomen dan? dan kun je dus geen dcpromo meer draaien ;)

anyway, je kan dan wel middels adsiedit (staat op je w2k cdrom) je oude 'serverobject' weghalen (dit kan dus niet middels de 'Active Directory users & domain snapin, je krijgt dan een foutmelding!)

en dan inderdaad opnieuw installen

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ga het proberen

Verwijderd

Vergeet alles wat hierboven vermeld is en gebruik het tooltje Netdom uit de resourcekit van Windows 2000

success

Patrick

Verwijderd

Topicstarter
Kun je daar iets meer over vertellen?
Tovenaar is een goede nick voor je...komt uit het niets met een mysterieuse oplossing??
:) :)

Verwijderd

Met netdom kan je secure connections herstellen zoals het probleem wat jij hebt dat 2 domeincontrollers niet meer met elkaar praten.

Ik heb deze situatie meerdere malen meegemaakt, zoals in een testomgeving waarbij er regelmatig images worden gerestored, trust relationships werken daarna ook niet meer, dit kan ook worden hersteld met Netdom.

kijk eens naar de optie Netdom Reset ....

success

Patrick

Verwijderd

Topicstarter
"Netdom reset Resets the secure connection between a workstation and a domain controller"
Weet je zeker dat dit ook werkt in mijn geval (twee Dc's die out of sync zijn??)

Verwijderd

Dit werkt ook voor domein controllers, de secure connection tussen domeincontrollers is ook gebaseerd op een intern wachtwoord dat automatisch wijzigd in een bepaald tijdsbestek.

Met out of sync bedoel je waarschijnlijk de Active Directory ?

Deze kan pas weer sychronizeren wanneer er weer een secure connection bestaat tussen de domeincontrollers onderling.

Wanneer de secure connection weer bestaat zal AD replicatie automatisch worden uitgevoerd. (je kan het ook forceren uiteraard)

success

Patrick

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor je tijd en moeite Patrick.
Ik blijf vragen :)
Die netdom util draai ik die op beide servers om de secure connection te resetten, op 1 server of in een bep. volgorde.
Beide servers zijn Dc.

Ps. Ik moet ook gewoon bij nds van Novell blijven :)

Verwijderd

Je kan Netdom op 1 server draaien, en het maakt niet uit welke.

en wat NDS betreft, dat ik zeker niet verkeerd alhoewel ik enige tijd geleden in een NDS omgeving behoorlijk wat Novell mensen over de vloer heb gehad voor het troubleshooten.

Patrick

Verwijderd

Topicstarter
Das ook gelijk het minpunt van nds als het mis gaat. gaat het vaak goed mis.
Maar heb zelf de ervaring dat het vrij moeilijk is om nds op zijn bek te krijgen.(mits je er goed mee omgaat)

Maar goed denk dat ik jou oplossing zo rond volgende week maar eens ga uitvoeren,site is gewoon live(webserver+fileserver)ze kunnen alleen enkele dingen nu niet.
Zodra ik het geprobeerd heb post ik hier nog even mijn bevindingen, bedankt vast voor nu.
Pagina: 1