Programmer - an organism that turns coffee into software.
Hello fellow humans
Build a Cross-Platform Web Design Testing Station
"You're only as good, as what you did last week."
Verder werkt 90% van mijn webapps/sites ook onder opera/mozilla e.a. browsers.
Misschien geluk, misschien werkt dat W3C grapje toch echt.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
offtopic:akakiwi schreef op 30 oktober 2002 @ 12:20:
Ik gok op mijn deskundigheid, en tot nog toe heb ik nog geen klachten gehad.
op je homepage:
This site is only supported by MS-IE 5.0 or higher.
We are working on other browser compatiblity, so please be patient,
or, download a new browser here.
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
Site is nog niet af....joint_me schreef op 30 oktober 2002 @ 12:16:
zet maar online, post de link, dan kijk ik wel met mijn macje hoe het is en ja ik heb beide thuis staan
Maar ik ga er vanuit dat jij geen zin heb in een kleine 500 pagina's even door te lopen...
Oke 80% is statisch... maar toch...
Het is een idee... maar ja een mac? ik?
Leuk maarhe dan moet ik nog steeds een Mac kopen...oh,when? schreef op 30 oktober 2002 @ 12:18:
testen kan alleen als je ook het doelplatform beschikbaar hebt, zij het geemuleerd of in het echie. Dat gaat op voor elk software-project. Kortom, wij werken hier zowel op mac als PC, interesant artikel trouwens om een mac in te richten als test-platform:
Build a Cross-Platform Web Design Testing Station
Is dat niet een beetje struisvogel politiek? En doe je dat ook met grootte coorperate sites?akakiwi schreef op 30 oktober 2002 @ 12:20:
Ik gok op mijn deskundigheid, en tot nog toe heb ik nog geen klachten gehad.
Dit zocht ik...Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:24:
Wij hebben hier een Windows 98 PC uitgerust met Basilisk II zodat we gewoon onder MAC OS kunnen werken voor meer info http://www.uni-mainz.de/~bauec002/B2Main.html
THX...
is het een beetje stabiel? of adviseer je om een reserve pc ervoor op te offeren?
Verwijderd
Bij ons draait het redelijk stabiel en start je het gewoon op als windows applicatie met toegang tot het totale netwerk. Draait hier wel op een aparte pc die tevens wordt gebruikt voor scannen , cd's branden etc.LuCarD schreef op 30 oktober 2002 @ 12:29:
[...]
Dit zocht ik...
THX...![]()
![]()
![]()
is het een beetje stabiel? of adviseer je om een reserve pc ervoor op te offeren?
dat is een 68K emulator en geen powerPC-emulator en kan dus enkel tot systeem 7.5 aan, leuk als je gaat testen met netscape3 en msie3, maar explorer 5 op mac (zeker qua testen een zorgenkindje) kan je er niet op draaien, neem ik aan.Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:24:
Wij hebben hier een Windows 98 PC uitgerust met Basilisk II zodat we gewoon onder MAC OS kunnen werken voor meer info http://www.uni-mainz.de/~bauec002/B2Main.html
explorer 4.01 macintosh zou je er wel kunnen draaien, dat is echter niet voldoende, het gebruik van explorer 4.5 en 5 ligt op mac gebied veel hoger, 4.01 had veel eigen bugs en is geen goed vergelijkingsmateriaal om te zien hoe de site het doet op macs
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Klopt ...RM-rf schreef op 30 oktober 2002 @ 14:32:
[...]
dat is een 68K emulator en geen powerPC-emulator en kan dus enkel tot systeem 7.5 aan, leuk als je gaat testen met netscape3 en msie3, maar explorer 5 op mac (zeker qua testen een zorgenkindje) kan je er niet op draaien, neem ik aan.
explorer 4.01 macintosh zou je er wel kunnen draaien, dat is echter niet voldoende, het gebruik van explorer 4.5 en 5 ligt op mac gebied veel hoger, 4.01 had veel eigen bugs en is geen goed vergelijkingsmateriaal om te zien hoe de site het doet op macs
We hebben nu maar besloten om een of een Mac te huren of om een goedkope 2e handse te kopen.
Beetje afhankelijk van de kosten...
Verwijderd
Mac os 8.RM-rf schreef op 30 oktober 2002 @ 14:32:
[...]
dat is een 68K emulator en geen powerPC-emulator en kan dus enkel tot systeem 7.5 aan, leuk als je gaat testen met netscape3 en msie3, maar explorer 5 op mac (zeker qua testen een zorgenkindje) kan je er niet op draaien, neem ik aan.
Verwijderd
Afhankelijk van de complexiteit van je JS denk ik eigenlijk dat je er niet aan ontkomt om op een Mac te testen. Als je dat belangrijk vindt, tenminste. Soms gaat daar namelijk wel onevenredig veel moeite in zitten.LuCarD schreef op 30 oktober 2002 @ 12:14:
Zoals de jullie waarschijnlijk wel weten hebben de Macs andere problemen met JavaScript als Windows of Linux systemen.
Hoe testen jullie je scripts. Hebben jullie ergens een verloren Mac staan? of hebben jullie een applicatie die Mac's emuleren?
Welke browsers zat je aan te denken?
Ik ben een beetje verwend. Ik heb hier zelf een iMac staan naast m'n reguliere machine en de meeste dingen die ik bouw test ik dus op 2 platformen tegelijk.
Wel jammer dat ie niet OSX draait, want nu kan ik niet op Chimera testen
IE 5+/NS 4+/Opera/IE (5?)voor Max/NS 4+ voor MacVerwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 16:33:
[...]
Afhankelijk van de complexiteit van je JS denk ik eigenlijk dat je er niet aan ontkomt om op een Mac te testen. Als je dat belangrijk vindt, tenminste. Soms gaat daar namelijk wel onevenredig veel moeite in zitten.
Welke browsers zat je aan te denken?
En bestaat opera voor de Mac?
Dat zijn toch de gangbare browsers? Of mis ik er nu een of twee?
Tja die heb ik wel eens gezien... ben al keer bij jullie langs geweest in West...Ik ben een beetje verwend. Ik heb hier zelf een iMac staan naast m'n reguliere machine en de meeste dingen die ik bouw test ik dus op 2 platformen tegelijk.
Chimera? dat is toch een ziekte?Wel jammer dat ie niet OSX draait, want nu kan ik niet op Chimera testen
msie4.5 en msie5 (tot 5.2.1) (merendeel gebruikers gebruikt 5)LuCarD schreef op 30 oktober 2002 @ 16:59:
IE 5+/NS 4+/Opera/IE (5?)voor Max/NS 4+ voor Mac
En bestaat opera voor de Mac?
Dat zijn toch de gangbare browsers? Of mis ik er nu een of twee?
verder netscape 4.x en Mozilla (-based, Netscape, Chimera)
Opera heeft een mac-versie, echter enkel een 5-versie en zelfs die is beta
Daarnaast is er nog de specifiek voor Mac ontwikkelde Omniweb browser
http://www.omnigroup.com/applications/omniweb/
* RM-rf leidt daar vol plezier aanChimera? dat is toch een ziekte?
Chimera is de beste en snelste mac-browser, wel jammer dat hij pas op versie 0.5 is (gebruik zelf Chimera Knight, die automatisch de recentste nigthly's draait)
is mozilla(gecko)-based, maar verder geheel native in cacao (de interface) en dat maakt hem flink sneller dan mozilla zelf, dat me altijd wat log overkomt
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen