Toon posts:

[redhat8

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
gvd, m'n fles fanta viel op de enter toets toen ik net de topic titel aan het intypen was. toen werd het topic gepost... :'(

wil een mod misschien het topic veranderen ?
"winXP client intranet mappen sharen via redhat8 server"

ik wil een redhat 8 server plaatsten op het netwerk van de universiteit twente.
achter de server komt een winXP pc die via de server verbinding maakt met het uni netwerk om zo (net als de server) op het intranet en het internet te komen.

het is de bedoeling is dat de winXP client mappen kan sharen over het interne uni netwerk. is dit in te stellen, en zo ja, mbv welke tool/functie ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:33

Arno

PF5A

Leuk voor je :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Hoedenwinkel (ik weet niet of ze standaard maat 8 hebben)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Hier is de redhat page... start de download, brand een cdtje en installeren maar.

http://www.redhat.com/apps/download/

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:14
Yo...ja dat kan, het is simpel, het programma heet Samba, de halve campus shared files via Samba op Linux of een dergelijk OS, dus je bent niet echt de enige, als je er niet uit komt zijn er vast zat nerds op de campus die je er wel mee helpen (gewoon even in utwente.netwerk.campusnet posten ofzo :) )

Deze vraag is, kortom, wel erg loos - natuurlijk kan het, probeer het eerst gewoon en als het niet lukt, lees dan alle HOWTO's, probeer het zelf nog eens en indien dan nog niet: post hier een topic.

Btw. nog mazzel dat de dop op de fles zat dan :o 8)

P.S. Puur uit nieuwsgierigheid, welke studie doe je dan (en hoeveelste jaar)?

Verwijderd

Topicstarter
boring informatica aan het hbo in den bosch(2e), kut havo, moet nog poosje w88 voor de uni

maat van me zit op de uni(die doet electro) daar en daar zet ik mijn pc'tje neer(ut2k3 servers). ben beginner met linux...

ik dacht dat je met samba alleen op een linuxbak een map kon delen over het netwerk met een andere linux/windows bak en omgedraaid. ik wist niet dat je
over het netwerk; winxp-client1 -> redhat-server-met-samba -> winxp-client2 mappen kon sharen. had wel naar samba gezocht, maar d8 dat dat niet mogelijk was.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hehe, kijk uit met die fles!
Maar... dit is idd wel een vraag waarbij je eerst zelf een en ander mag uitzoeken. Mocht je gerichte problemen tegenkomen, mag je een nieuw topic openen waarin je meldt wat je gedaan hebt en wat er mis gaat :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.