Ik wil voor mn stage-adres een advies uitbrengen voor het aanschaffen van Illusion. Nu vraag ik me af welke Illusion ik het best kan aanschaffen, het is puur om te zorgen dat kindertjes niets gaan installeren (loop stage op basischool) en dat leraren programma's hier gaan uitproberen ("thuis lukt het niet kijken offie het hier wel doet"). Ook ben ik benieuwd naar de kosten? kHeb gegoogled en gekeken bij pricewatch maar bij beide niets te vinden
Verwijderd
We hebben hier op school Illusion 99 op de leerlingen pc staan. Maar er kan nog steeds geinstalleerd worden hoor. Alleen is het weer weg op het moment dat je de pc opnieuw start. Ofwel je begint iedere keer met een schone pc. De kosten zou ik niet weten dat wordt hier allemaal centraal geregeld. ROCvA, grote school dus ze kunnen bij pakketten die voor de hele school gebruikt worden stevig over de prijs onderhandelen
Je moet wel als je als sysop zelf even iets denkt te gaan installeren niet vergeten eerst Illusion uit te zetten
Je moet wel als je als sysop zelf even iets denkt te gaan installeren niet vergeten eerst Illusion uit te zetten
Een linkje naar de website van het pakket zou leuk zijn.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Op die site heb ik al-lang gekeken maar daarop doen de links het niet, daarna heb ik op de Belgische site gekeken en daar heb ik Illusion ook gedownload... Het probleem is alleen dat ik een stagaire ben en ik dus geen software mag aanschaffen, wel adviseren
nu hopen dat de bovenschoolse coördinator ermee instemt 
Dit zijn de voordelen die ik heb opgesomd voor mezelf ;
Probleem : Als je als ICT beheerder iets wil installeren wat standalone moet gebeuren dan moet hij per computer het programma installeren, dit is naast tijdrovend ook erg onhandig. Daarnaast kunnen er spamprogrammas geïnstalleerd worden door websites(denk aan Gator). Ook kunnen leerlingen en leraren programma’s installeren zonder toestemming, dat is op zich geen probleem maar die programma’s die zij installeren kunnen een vertragend effect op de computer hebben. Ook het installeren van benodigde bestandjes (.dll-files worden vaak gemist als je nieuwe programma’s installeert) kan zo veel makkelijker, je hoeft niet per client de .dll-file (of andere gemiste file) erin te zetten, dit gebeurt centraal in de image. Ook het updaten van programma’s of het OS zelf(denk aan het afsluitprobleem) kan veel makkelijker, je hoeft niet pér client de update te installeren.
Zijn er nog meer voordelen dat jullie weten ?
Dit zijn de voordelen die ik heb opgesomd voor mezelf ;
Probleem : Als je als ICT beheerder iets wil installeren wat standalone moet gebeuren dan moet hij per computer het programma installeren, dit is naast tijdrovend ook erg onhandig. Daarnaast kunnen er spamprogrammas geïnstalleerd worden door websites(denk aan Gator). Ook kunnen leerlingen en leraren programma’s installeren zonder toestemming, dat is op zich geen probleem maar die programma’s die zij installeren kunnen een vertragend effect op de computer hebben. Ook het installeren van benodigde bestandjes (.dll-files worden vaak gemist als je nieuwe programma’s installeert) kan zo veel makkelijker, je hoeft niet per client de .dll-file (of andere gemiste file) erin te zetten, dit gebeurt centraal in de image. Ook het updaten van programma’s of het OS zelf(denk aan het afsluitprobleem) kan veel makkelijker, je hoeft niet pér client de update te installeren.
Zijn er nog meer voordelen dat jullie weten ?
Op één PC i.p.v. allemaal aflopen? Hoe wil Illusion hier wat aan doen? Eén image maken voor alle PC's kan altijd dus dat is geen voordeel van illusion hoor. Scholen kunnen software bestellen via slimme slb diensten. Kijk anders eens even op: www.slim.nl staat alles uitgelegt.
Eat right. Stay fit. Die anyway.
ja ik weettet hier staat de voordelen van Ghost i.s.m Illusion. Het is iid een beetje verwarrend omdat wat jij aandraagt na Illusion komt en het zo lijkt alsof het daarbij hoort, wat dus niet zo is
Als je het over ghost hebt, moet ik je helemaal gelijk geven! Da's echt een TOP! Programma. Dat is echt ideaal!
zeg iemand misschien een master password voor illusion ofzo?
ik word er helemaal niet goed van op school.. zit nota bene op een ict opleiding
ik word er helemaal niet goed van op school.. zit nota bene op een ict opleiding
Als je het installeer heb je een standaard wachtwoord ja. Als je de installatie afrond geven ze zelfs het wachtwoord. Het wachtwoord is standaard ILLUSION. In hoofdletters dus.
Edit:
Nog even wat:
Test ook eens even Roxio GoBack. Da's 10x beter dan illusion. Kijk alleen nog even niet naar de prijs want die kan ook wel eens 10x duurder zijn.
Edit:
Nog even wat:
Test ook eens even Roxio GoBack. Da's 10x beter dan illusion. Kijk alleen nog even niet naar de prijs want die kan ook wel eens 10x duurder zijn.
Master Password ? Om Illusion 'uit' te zetten??Pixal schreef op 30 oktober 2002 @ 14:00:
zeg iemand misschien een master password voor illusion ofzo?
We zijn maar een basischooltje met een kleine begrotingFox-Web schreef op 30 oktober 2002 @ 14:03:
Edit:
Nog even wat:
Ik heb nog nooit een basisschool gezien met een grote begroting
(ik denk dat je een klein buget bedoel)
Illusion is ook wel genoeg jah, dat is ook zo.
Illusion is ook wel genoeg jah, dat is ook zo.
Leuk, een masterpassword IS er niet, dan zou elke handig iemand Illusion uit kunnen zetten immers... Het is geen award-bios
ofzo hoor 
offtopic:
ARGH! Dit is wel een ERG oud topic, kijk ff niet heel supergoed naar de datum, solly)
ARGH! Dit is wel een ERG oud topic, kijk ff niet heel supergoed naar de datum, solly)
[ Voor 27% gewijzigd door SkyStreaker op 24-04-2003 16:09 ]
StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()