Toon posts:

Filesharing onveilig ! Wat is het alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb een aantal win98SE PC's draaien. Krijg vaak alarts van zonealarm. Hacker!?! die mijn fileshare proberen te bereiken. Wil allang van het onveilige gevoel af. Maar wil wel gebruik blijven maken van file en printer sharing.

Ik heb oudere pc's:
P3 677 512mb. met MXstream ISDN modem naar ethernet10/100, + (extra) 10base/10 BNC + Software proxy "Proxy+" voor internet delen.

P3 450 256 mb. 10base/10 BNC + HP-6p printer

P1 233mxx, 64 mb. 10base/10 BNC

Alleen voorzien van Zonealarm.

Wat kan een veilig en snel alternatief zijn voor file en printer sharing (delen)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ps ik ben een niet gek op XP of win2000

Verwijderd

zo te zien houdt je firewall dus de buitenstaanders tegen, dus is er geen gevaar!

Verwijderd

Server ?

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Wat is het probleem? Zonealarm houdt de boel toch tegen? Afgezien van het feit dat ik persoonlijk niet zo van zonealarm gecharmeerd ben lijkt me dat het redelijk in elkaar zit zo. Een eventueel alternatief wat ik zo kan verzinnen is het installeren van een FTP-servertje, zodat je gedeelde bestanden via FTP kan benaderen.

ps: er zit een edit-knop bovenaan je bericht voor als je een ps-je wilt toevoegen ;)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je kan ook passwords zetten op Shares, dat houdt al een gedeelte van de hackers tegen (nooit alle).

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server bereik ik met fileshare. Werkt erg goed. Dat is overigens mijn P1 233mmx met wat gigs !!! Draait al jaren stabiel ! (letterlijk) Uiteraard heb ik wachtwoorden. Maar het voelt niet lekker veilig. snap je.
Overigens ook nog nooit een virus gehad. Wel in inbox maar die werden direct ontmaskerd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is nou je probleem ?!? :?
Je draait een firewall en deze block keurig de attacks voor je. Sterker nog, het staat bijna nooit in de handleiding maar elke firewall is in staat om een attack tegen te houden.

Je zou eventueel file en print sharing van je public NIC kunnen disablen uiteraard.

Wil je totaal geen file en print sharing meer, dan zit er niets ander op dan loikaal te gaan FTP'en.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Met andere woorden jullie zeggen ik heb het zaakje goed voor elkaar. :) Moet ook zeggen het draait allemaal erg lekker. :D Maar ik wordt gestoord van het zonealarm "advies" over file en printer sharing. Ze geven namelijk geen alternatief. Slechts de waarschuwing. :(

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:10:
Met andere woorden jullie zeggen ik heb het zaakje goed voor elkaar. :) Moet ook zeggen het draait allemaal erg lekker. :D Maar ik wordt gestoord van het zonealarm "advies" over file en printer sharing. Ze geven namelijk geen alternatief. Slechts de waarschuwing. :(
Maar gebruik je die file en printersharing ook over het internet of alleen lokaal?
Als je het alleen lokaal gebruikt kun je gewoon de binding van je internetadapter met file en printersharing weghalen.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Twarp schreef op 30 oktober 2002 @ 11:53:
Je kan ook passwords zetten op Shares, dat houdt al een gedeelte van de hackers tegen (nooit alle).
ho ho, passwords met windows 9x heeft praktisch geen nut, die wachtwoorden zijn binnen een seconde gewoon leesbaar ;)
dus dat heeft weinig nut!
edit:
dit is btw niet alleen met "hack" programma's ook legale programma's (daarmee bedoel ik programma's die wel op dit forum mogen) kunnen dit komt door de slechte structuur van windows 9x en filesharing
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 12:10:
hoe deel jij je internet dan?
je moet gewoon zorgen dat waar internet binnenkomt die filesharing niet gebonden is met die nic ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan zet je die waarschuwingen uit :?

Nogmaals dat is de funtie van je firewall!
Je zou hooguit idd de vermelding van een attack uit kunnen zetten. Waar en hoe dat in ZoneAlarm moet weet ik niet, maar dat saat vast in de help ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

1 Machine op je LAN Server Draaien. Rest van je machines als client connecten.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Je hebt "Bestands en printerdeling" verwijdert bij de netwerkkaart waar de internetverbinding op zit?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FatalError schreef op 30 oktober 2002 @ 13:26:
Je hebt "Bestands en printerdeling" verwijdert bij de netwerkkaart waar de internetverbinding op zit?

Is gelukkig pas 3 keer eerder al gepost ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
Koffie schreef op 30 oktober 2002 @ 12:15:
Dan zet je die waarschuwingen uit :?

Je zou hooguit idd de vermelding van een attack uit kunnen zetten. Waar en hoe dat in ZoneAlarm moet weet ik niet, maar dat saat vast in de help ;)
Dit kun je doen als je zonealarm opent, dan staat er links onderin (het scherm waar je je alerts kunt lezen) of hij een alertschermpje moet laten zien of niet.
Dit aanvinken of uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
File share is verwijderd. van adsl netwerk kaart. Op de andere kaart staat het uiteraard nog aan. Ga nu effe kijken bij de server link van Glacio. Allemaal hartstikke bedankt. Ik er in ieder geval een veiliger gevoel aan over gehouden. :)
Pagina: 1