Toon posts:

[w-less] Wardriven met cisco aironet 350 series

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mannen,

ik heb dus al een tijdje zo'n cisco aironet wireless kaartje en nu heb ik de GPS van m'n pa eens op m'n laptop aangesloten. Dacht ik eens leuk te gaan wardriven met netstumbler, maar deze ondersteunt mijn kaartje niet. Nu heb ik al een site kunnen vinden over wardriven, maar daar werden alleen orinoco kaarten ondersteund met software.

Ik heb al wel bepaalde "boingo" software gevonden, die in ieder geval ook goed zoekt naar netwerken en hoe sterk ze zijn, maar zelfs op het normale netwerk van de kub (waar ik hem altijd gebruik) kan ik daarmee niet inloggen (lees geen ip krijgen). Weet er iemand (eventueel linux) programma's die wel een cisco kaart en liefst GPS ondersteunen zodat ik ff heel tilburg in kaart kan brengen? Heb namelijk vrij weinig te doen en m'n ouwe laptop laat ik dan voortaan wel onder de stoel van m'n auto liggen ;).

p.s. het viel me met boingo al wel op hoe ontzettend veel van die dingen er in tilburg waren. Ik verwachtte er 1 of 2 ofzo, maar het stukje dat ik reed van de kub->cobbenhagenlaan->h. v. brabantlaan ->piusplein kwam ik er al een stuk of 10 tegen, waarvan er 1 op slot zat 8)7

Zijn er btw meer mensen die actief aan het wardriven zijn?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

cool ik woon ook in tilburg, ben ook een keertje wezen wardriven, alleen zonder GPS

bij de macdonnalds (centrum) zitten 2 of 3 xs-point
en bij tilburg-cs zit er eentje waarmee je op internet kan

oja, bij mij werkt netstumbler dus wel, want heb een compaq WL110

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
ook op de bredaseweg zitten er een paar. Bij de macdonalds is vooral van de terrasjes (BolleFM). Maar daarom wil ik dus gvd dat Netstumbler het doet, kan ik de GPS er ook aan hangen ;)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

euuuhm, d8 dat dit illegaal was?
niet voor hier dus ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 30 oktober 2002 @ 19:41:
euuuhm, d8 dat dit illegaal was?
niet voor hier dus ;)
Onzin en ga weg!

Ok ik had in de NeT Proffesional gelezen dat een paar terrasjes in Tilburg het expres open zetten voor de klanen :)

Verwijderd

Topicstarter
hoezo is dit illegaal?

Als iemand een signaal uitzend mag ik dat opvangen. Wat ik er dan vervolgens mee doe is een tweede. Het netwerk daadwerkelijk gebruiken is daarentegen denk ik niet zo netjes, maar ach voor een beetje internetaccess kan het toch geen kwaad?

Tsja toch, helemaal legaal is het niet, maar nuttig verder ook niet echt. Heb thuis kabelinternet dus waarom bij andere mensen voor de deur moeilijk gaan doen?

Meer leuk om gewoon eens te kijken hoeveel van die lans er wel niet zijn.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

mag ik een keer die GPS lenen ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22
Als jullie hier langs komen, welkom op m'n AP... alleen is dat wel ff stukkie van Tilburg af ;)

Ik heb m ook gewoon openstaan, lekker belangrijk, men mag hier op netwerk...

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

mijn wap11 staat ook open voor iedereen :)

Verwijderd

Topicstarter
binnenkort op de HCC ook maar eens een wap11 aanschaffen, mooi spul.
Als iemand btw een kaartje heeft dat wel met netstumbler heeft dat ik mag lenen wil ik wel eens met de GPS door tilburg rijden?

Nog een beter plan: ik rijd ook taxi als bijbaantje, dan leg ik hem gewoon in de achterbak (eventueel met externe antenne). Heb ik zo heel tilburg afgescanned ;)

Idee'tje?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Jimbolino schreef op 01 november 2002 @ 10:58:
mijn wap11 staat ook open voor iedereen :)
errug off topic, maar..
ik wil ook een linksys wap11 maar dan moet ik naar Soest (www.wifishop.nl), daar kosttie 160 euro. Maar zou die bij HCC dagen straks niet goeiekoper zijn ?, daar wil ik toch ff heen.
het wordt trouwens ook een huphop public access point.

Verwijderd

Topicstarter
Denk het wel, de laatste maanden zijn al die Wireless produkten zo zwaar in prijs gezakt, dat dit waarschijnlijk wel spul is dat erg gepromoot gaat worden op de HCC.
Pagina: 1