Toon posts:

Heeft iemand Philips 109P10 zelf/gezien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een nieuwe monitor (19") aanschaffen maar ik weet niet welke. Ik heb nu een philips brilliance 105 en die geeft wel mooi beeld vind ik. Dus ik denk ik ga voor die 109p10 maar nu blijkt dat de iiama's en de sony's ook retegoed zijn. Welke moet ik nu kopen? (ik moet ff naar zo'n winkel gaan kijken ja maar bij mij in de buurt zijn die niet echt rijkelijk aanwezig ;((

Budget: tot 1600 piek zo ongeveer.

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
Ik heb sie gezien en ik vond hem heel reg mooi . Heb zelf ook Philips Brillance 17" .

Verwijderd

Ik wil het niet moeilijker maken maar ik heb een IIYAMA A901HT 19" diamondtron platte beeldbuis monitor en dat is echt verschikkelijk mooie monitor. Het enige nadeel kan zijn dat je 2 lijnen (heeel erg dun, je ziet ze alleenmaar als je er naar gaat zitten kijken en ze gaat zoeken) Deze lijnen zijn zwart op een witte achtergrond en zitten op 1/4 van de bovenkant van het scherm en 3/4 van de bovenkant. Dit is om die vertikale lamellen op hun plaats te houden. Alle monitoren die Diamondtron van Mitsubishe of Trintron van Sony beeldbuizen gebruiken hebben die 2 strepen, geloof mij maar daar heb je geen last van.
Ik zou zeggen, het is even wennen zo'n platte buis (lijkt voor mensen die zelf een bolle buis hebben of dit beeld HOL is, schijn bedriegd) koop een IIYAMA platte buis en je krijg echt geen spijt....als je betere standaard fabrieksinstellingen wilt moet je Sony kopen....maar is ook duurder dan IIYAMA.
Succes ermee.........philips is mooi maar moet je de Brilliance uitvoering hebben en die is helemaal duur........700.- duurder als IIYAMA als ik mij niet vergis.
Succes.

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik heb hier zo'n 109P10 staan, en hij is mooi kan ik je vertellen! :) :) :) Hij heeft idd de twee horizontale lijntjes, maar daar heb je eigenlijk geen last van (je ziet ze alleen op lichte achtergronden). De 109P10 is een Brilliance, dus volledig vlak scherm (Mitsubishi). Zelfde beeldbuis als in de Iiyama 450Pro, maar betere electronica (geen vage beeldvervormingen en lange opstart-rottigheidjes (zoals ik over de Iiyama heb horen zeggen). Prima schermpje dacht ik zo, en lekker ondiep, net zo diep als mijn kaduke 15". Is die 200 piek (totaal heeft ie me fl.1500 gekost, dus moet kunnen lijkt me) die je extra betaalt wel waard vind ik. :)
Ze zijn inderdaad niet echt ruim op voorraad bij de gemiddelde pc-shop op de hoek om met je schuifmaat de dot-pitch te meten. :(
Go for it!!! >:)

edit: spellings/grammaticacontrole voltooid + extra info toegevoegd. ;)

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
De buis van die Philips komt helemaal niet van Mitsubishi maar van Hitachi of Samsung oid.
In elk geval geen Sony of Mitsubishi aperture grill.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

Beeldbuizen in de P serie zijn absoluut de diamontron nf beeldbuizen. Heb net gesproken met philips ook over de 109p20 wel is waar, deze heeft een dot-pitch van .24. De p10 wordt niet meer gemaakt alles vanaf nu is de p20. Ik tijfel ook, miischien kan ik een goedkoop een eizo T761 krijgen, denk dat ik dat maar doe :)

GREETZ RD :)

• The hunting Hunter994
Wat is het verschil dan tussen de P10 en P20, want ik heb mijn P10 nog maar een maandje ofzo.

• RD

RD

focus

Wat ik uit de specs haal is dat de P20 .24 dot picth heeft een de P10 .25
Ik heb het nogmaals naa gevraagd aan philips wacht ff het mailtje af, dan post ik het wel weer.

• RD

RD

focus

Hoe staat het met de geometrische eigenschappen van het scherm? Geen rare afwijkingen? Wordt wit goed weergegeven?

• The hunting Hunter994
Geometrisch issie OK (P10 dan). :) En als het je toch niet bevalt, dan valt bijna alles in te stellen. Ik heb in ieder geval nog geen rare afwijking gezien.
Wordt wit goed weergegeven?? Wit is toch wit, en verder zie ik er niets geks aan. Je kun overigens ook zelf meer blauw/groen/rood instellen.

• RD

RD

focus

Ik bedoel dat wel eens bij beeldbuizen er blauwe of lichte bruinige waas over het wit heen ligt. Dat bedoelde ik :)

Pagina: 1