Toon posts:

Data copy van NetWare naar W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik zit met een Novell NetWare naar W2K migratie waarbij ik nu +/- 64 GB moet overzetten van een Novell NetWare naar een W2K server. De Novell NetWare server praat middels ipx/spx en de W2K server middels TCP/IP.

Ik kan niet fysiek op de servers en ik kan ze ook niet overnemen (bedrijfspolicy), maar ik heb wel de volle administrator rechten op beide servers en omgevingen.

Op dit moment doe ik het kopieren via een werkstation, via een file share op de Novell NetWare server naar een file share op W2K server.

Aangezien het gehele netwerk 10 mbit is, werkt dit enorm traag en heb ik al uitgerekend dat het kopieren minimaal 10 dagen duurt. Mijn werkstation moet sowieso de vertaalslag leggen tussen tcpip en novell. En dan nog eens op 10 mbit.

Het netwerk in de serverruimte zelf is 100 mbit.

De vraag:

Is er een betere of tenminste snellere methode om in deze situatie de 64 GB te kopieren? Misschien is er software die de kopieeropdracht remote naar een server kan sturen zodat deze zelf gaat kopieren & vertalen?

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 30-10-2002 11:19 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zou eventueel de NW Client op je PC kunnen installeren , en dan met behulp van de netware client een "Netware copy" doen.

Je selecteerd dan je source directory (op de NW server) en je destination directory (op de W2K server) en je laat 'm vervolgens kopieren.

Tijd voor een nieuwe sig..

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 12:57
Heb je Norton Ghost al geprobeerd ?

tcp-ip verbinding leggen zit er standaard in, weet alleen niet of ipx ook ondersteund wordt...

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het kopieren met robocopy.exe (uit de resourcekit) omdat deze nogal wat extra mogelijkheden biedt.

De full-novell client is echter ook op het werkstation geinstalleerd.

Ik vraag me meer af of je niet van server naar server kan kopieren en dit kan aftrappen via het werkstation.

(Op dit moment is het werkstation de processor voor het kopieren en gaat het via brakke 10mbit verbindingen, als de server het kan processen zit hij gelijk ook volledig op 100mbit netwerk.)

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04 14:51

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Als jij de opdracht krijgt om een migratie te doen van NW naar W2k, neem ik aan dat jij de systeembeheerder bent? Waarom kun/mag jij dan niet fysiek in de serverruimte komen, en/of de servers overnemen? Beetje vreemde policy dan.
Als je niet de systeembeheerder bent, is het weer vreemd dat jij dan de migratie moet doen, aangezien dit nou juist een van de taken van een systeembeheerder is. Soms is de beste oplossing niet van technische, maar van organisatorische aard.

(No Offence Intended t.o.v. de policy van jouw bedrijf)

Aangezien de servers elkaar niet kunnen verstaan kunnen ze dus ook niet bestanden uitwisselen, en is er dus altijd een soort van bridge nodig. (jouw PC bijv.)

Voor zover ik jouw situatie kan inschatten zijn er maar 3 mogelijkheden:

1. Je gebruikt wat voor software dan ook, en doet alles via jouw PC. Dit gaat dan altijd met 10 Mbit (hebbie full-duplex? scheelt alweer de helft) Dit kost je dan dus wel erg veel tijd.

2. Je legt je baas uit dat je ab-so-luut toegang tot de servers nodig hebt, zodat je bijv. op je novell server TCP-IP kunt inschakelen, dan kun je rechtstreeks van server naar server kopieëren.

3. Iemand anders die WEL toegang heeft doet de migratie, en ze vallen er jou verder niet mee lastig.

Is er anders niet nog een andere machine in die serverruimte die ook op 100 Mbit draait, en waar je wel volledige toegang hebt? Dan kun je die als bridge gebruiken...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

_Arnie_ schreef op 30 oktober 2002 @ 11:19:
Heb je Norton Ghost al geprobeerd ?

tcp-ip verbinding leggen zit er standaard in, weet alleen niet of ipx ook ondersteund wordt...

Euh .. wat heeft Ghost hier mee te maken :?
Weet je uberhaupt wel waar het over gaat ?

Kun je niet gewoon je NIC forcen op 100 Mbit en dan via de NWClient die copy doen zoals ik al eerder aangag ion mijn reply ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04 14:51

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 11:14:
Situatie:
...
Aangezien het gehele netwerk 10 mbit is,
...
...
Forceren op 100 Mbit is dus geen optie...

Bovendien werkt een NW copy volgens mij alleen maar tussen 2 NW servers, en in deze situatie al helemaal niet, omdat de ene server IPX spreekt en de ander TCP/IP. Ze kunnen elkaar hoe dan ook niet zien/bereiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2002 @ 11:14:
Situatie:

Ik zit met een Novell NetWare naar W2K migratie waarbij ik nu +/- 64 GB moet overzetten van een Novell NetWare naar een W2K server. De Novell NetWare server praat middels ipx/spx en de W2K server middels TCP/IP.

Ik kan niet fysiek op de servers en ik kan ze ook niet overnemen (bedrijfspolicy), maar ik heb wel de volle administrator rechten op beide servers en omgevingen.

Op dit moment doe ik het kopieren via een werkstation, via een file share op de Novell NetWare server naar een file share op W2K server.

Aangezien het gehele netwerk 10 mbit is, werkt dit enorm traag en heb ik al uitgerekend dat het kopieren minimaal 10 dagen duurt. Mijn werkstation moet sowieso de vertaalslag leggen tussen tcpip en novell. En dan nog eens op 10 mbit.

De vraag:

Is er een betere of tenminste snellere methode om in deze situatie de 64 GB te kopieren? Misschien is er software die de kopieeropdracht remote naar een server kan sturen zodat deze zelf gaat kopieren & vertalen?
Oud topic, maar ik zit met hetzelfde probleem. Is het jouw uiteindelijk gelukt?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lekkere kick :)

Kijk even naar NetWare to Windows Server 2003 Migration Planning Guide. In deze White Paper staat een compleet hoofdstuk mbt. het kopieren van data van Netware naar Windows, inclusief behoud van rechten...

Over het algemeen is dit redelijk basic zoekwerk. MS heeft hier vele documenten over geschreven...

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 20-03-2006 18:48 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1