SuSE Linux for i386 Live-Eval ( Hoelang )

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ey medetweakers,

Ik heb al een paar keer verschillende linux distro's getest wat me opzich erg beviel. Nu was ik opzoek naar een Linux Distro die ik compleet van mijn CD kan runnen.

Ik kwam uit op
SuSE Linux for i386 Live-Eval
SuSE makes the live-eval version of SuSE Linux available for download as an ISO image. This version runs entirely from the bootable CD and is not installed on the hard disk.

If you want to get to know SuSE Linux or test if your hardware is fully supported, the live-eval version is the right choice for you.

The ISO image is located in the respective directory under ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/
Nu was mijn vraag hoelang kan ik deze Distro gebruiken zit er een bepaald limit aan kwa tijd of is deze gewoon altijd te gebruiken? Met de search kwam ik nauwelijks verder.

Op de site evenmin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer anders Knoppix eens:
http://www.knopper.net/knoppix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Voor zover ik weet zit er geen tijdslimiet aan gebonden. Dus als je wil kun je gewoon je systeem aan laten staan en alles lekker van cd doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de bijdrage ik zal er na kijken. Nu was mijn vraag nog niet beantwoord. Hoelang kan ik die suse installatie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Deze is gewoon altijd te gebruiken, maar als je een échte SuSE gratis op je HD wilt installeren kan je beter de FTP-install-ISO downloaden, en dan compleet vanaf de SuSE FTP installeren. Heb je SuSE 8.0 alleen dan helemaal gratis! Deze BootCD heb je dan nodig:
ftp://ftp.surfnet.nl/pub/...e/i386/8.0/disks/boot.iso
(8.1 komt eraan, schijnt in de 3e week van Oktober te komen, zie ftp://ftp.surfnet.nl/pub/.../suse/i386/8.1/README.txt )
Om even op het onderwerp terug te komen: de Live-Evaluation-versie is niet tijdgebonden, je kan alleen geen extra programma's installeren aangezien de hele distro op een CD staat. Het enigste dat hij wel doet is de gebruikersinstellingen op een voorhanden zijnde HD opslaat.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gentoo live cd getest?
http://www.ibiblio.org/pu...vecd-basic-1.4_rc1-r2.iso
of de versie die zelfs de demo van ut 2003 bevat:
http://www.ibiblio.org/pu...ecd-ut2003-i586-1.4.1.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Je kan hem zolang draaien als je wilt.. Alleen vanaf een cdrom een OS draaien is echt geen pretje..

Conlusie: Je kan hem zolang draaien totdat je er zelf gek van wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
(8.1 komt eraan, schijnt in de 3e week van Oktober te komen.
SuSE 8.1 is er al. De meeste (SuSE) mirrors lopen echter altijd flink achter (paar weken). Je kan beter bij de officiele mirrors van suse of bij ftp.suse.com kijken voor de laatste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op me schrijf. Windows 2000 Advanced Server, en Windows Xp Prof staan als ik 1 keer met cd geboot heb dan krijg ik toch niet gelijk een bootmenu die hij in me mbr plant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
Het kan onbeperkt (welkom in de wondere wereld van de vrije software :P ), maar bevalt het, dan wil je het vroeg of laat toch wel op je HD.

SuSE mikt zo vooral op wat naamsbekendheid en hoopt dat bedrijven het zo eens uit gaan testen, zonder dat ze meteen een computer ervoor op hoeven te geven. Aangezien ze zelf geen licenties hoeven te betalen aan derden en de kosten van een CDtje nihil zijn, is er ook geen reden waarom ze dit niet zouden doen :)

Als het dan bevalt, hopen ze natuurlijk dat je hun distro koopt (met support) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:20:
Ik heb nu op me schrijf. Windows 2000 Advanced Server, en Windows Xp Prof staan als ik 1 keer met cd geboot heb dan krijg ik toch niet gelijk een bootmenu die hij in me mbr plant?
nee, daarom het een live-eval het staat ALLEEN op je cdrom en je ram. bevalt het je niet? opnieuw opstarten (wel cd eruit :P ) en er is NIETS meer van over. niets installeren. bepaalde configuratie die je wilt beawaren kon hij dacht ik op diskette opslaan, maar dat is alleen als je er ZELF voor kiest. hij tast je computer niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie ook nog een bepaalde voorkeur van welke jullie het graagst zien? En welke het prettigst werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knoppix . werkt het snelst en het best van alle live-cd's
Had laatst een USB webcam gevonden zonder merk of wat dan ook, Knoppix detecteerde hem gewoon toen ik hem inplugde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke versie van Gnome ondersteunt knoppix en wat is de snelte mirror want op de sites haal ik maar de helft van mij download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:07
knoppix heeft gnome 2.0 d8 ik

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal hem meteen downloaden... heb net die suse gehad maar dat is toch niet echt me smaak met die KDE omgevingin om 1 of andere manier vindi k het niks... Ik zie zelf meer in Mac OS maar omdat ik geen Mac heb wil ik toch iets die toch de bal in die richting schopt.

Ps : ik ben nu bezig met het downloaden van knoppix maaruh zit daar wel gnome bij???? Ik zie het n amelijk niet direct op hun site staat wel KDE ?? iemand die me hier uit kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
knoppix start standaard op met KDE, maar als ie opstart kun je wel een boot parameter meegeven dat ie gnome moet starten (knoppix gnome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, weet iemand of er nog een distro bestaat die het meest in de buurt komt van Mac OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schop!!! Weet iemand of er een OS bestaat die op een normale computer gedraait kan worden en die het meest wegheeft van het huidige Mac OS X ?

Bijvoorbaad Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Laatst online: 26-08 10:49
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 10:07:
Schop!!! Weet iemand of er een OS bestaat die op een normale computer gedraait kan worden en die het meest wegheeft van het huidige Mac OS X ?

Bijvoorbaad Dank
Windows Xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
KDE/gnome kun je ook wel met themes aanpassen zodat ie op macOS lijkt. GEwoon wat proberen dus.
Pagina: 1